Epilepsi! Sånn er det..

Ferie betyr anfall og nå er det skikkelig gøy med ferie, jeg halter rundt så det ser ut som jeg trenger rullator etter at jeg og støvsugeren ramlet ned halve trappen på onsdag, vi lå tett knyttet sammen i bunn av trappen når jeg våknet 😉 Må ha vært et lekkert syn 😉 Men AU, jeg har enten slått meg noe hinsides i ryggen eller fått en strekk. Men det stopper jo ikke meg, jeg har vraltet rundt i 3 dager på ren stahet og det straffer seg jo 😉 Jeg ble til og med tilbudt en rullestol når jeg var ute og handlet i dag, det var godt ment, men jeg følte for å løpe langt, langt avgårde 😉 Men så heldig jeg er med så mange som bryr seg <3

Jeg dro ned i Badeparken for å se min modige 9 åring hoppe i havet og han var så fornøyd at han skulle hvertfall ikke bli med hjem. Jeg dro hjem og det tok ikke veldig lang tid før jeg ble vekket under bordet etter et par anfall, så når verker det flere steder 😉 Litt vel øm overlat kan man si og begynner å bli litt blodfattig. Jeg sovnet med en del medisiner og jeg hørte ikke at vi hadde barnebesøk med Disney Infinity spill i stuen, jeg våknet i samme stilling et par timer etterpå iom jeg klarer kun å ligge på den ene siden pga støvsugertrynet i trappen… Men det skal jeg ha, jeg støvsugde ferdig på onsdag før jeg ga meg 😉 Etter det har det bare blitt verre og verre og jeg begynner å bli klar for rullator, NOT!

Hodebeskyttelse er fint og samtidig ser det ut som et hårbånd, men detter jeg med denne så slipper jeg kanskje en hjernerystelse. Utrolig hva som finnes 🙂

Hadde den selvfølgelig ikke på mens jeg hadde anfall under stuebordet..

Nesten ferdig renset etter anfall, men slett ikke et vakkert syn…;)

Grunnen til at jeg prøver å normalisere dette litt er at jeg har “snakket” med flere på nett som skammer seg sånn over å ha epilepsi og utvikler redsel for å gå ut, får sosial angst og rett og slett blir redd for å leve det livet man kan ha. 

Som jeg prøver å si, verden er stor og den bare venter på at vi skal oppleve den. Jeg er kanskje litt for mye i andre skalaen, men jeg opplever og samler på opplevelser og prøver å bruke det jeg har til å hjelpe andre som ikke er så heldig som meg. Selv om jeg er syk, så har jeg mye å tilby og jeg hjelper der jeg kan og det er så utrolig viktig for meg og det gjør mitt liv mer verdifullt <3 

Epilepsi er ikke noe man er, det er noe man har! Det skal ikke definere deg som menneske.. Det betyr bare at av og til så er man “borte” og etter litt innhenting så er man tilbake og noen skader underveis, men stort sett går det bra. Selv om jeg har egentlig fått forbud av både mamma og datter mot å si “Det går bra, det går kjempebra” Men det hjelper meg og ære være min stahet. Jeg tror den gjør mer godt enn skade, tror… Datter spurte meg i dag om legen synes det var greit med alt jeg holdt på med, jeg visste ikke hva jeg skulle svare for stort sett så synes ikke legen det. Men jeg har det bedre å kunne hjelpe og være med på ting så lenge jeg ikke er sånn som i dag, i går og forøvrig torsdag også 😉

Men sier som Arnold “I´ll be back 😉

God påske alle sammen

#Epilepsi #Anfall #Stahet #Au #Fall #Ikkepent 

4 kommentarer
    1. Det er snart seks år siden jeg gikk inn i et status epilepticus som endte opp i hjertestans og til slutt seks ukers koma. Veien har vært lang for å komme tilbake til et relativt normalt liv. Det har vært utprøving av medisiner, trening for å lære meg å konsentrere meg og det faktum at jeg har måttet innse at jeg ikke kommer til å være 100% som jeg var før epilepsien tok meg. Jeg er ufør idag, men jeg har likevel et godt liv. Når jeg leser historien i bloggen er det ting jeg kjenner igjen før medisineringen begynte å fungere. Sterk historie.

    2. Hei Øivind: Jeg har også et godt liv, får ikke jobbe men jobber mye frivillig og har akkurat vært i Lesvos, driver med “refugees welcome to Drøbak” og mye annet. Grunnen til at jeg skrev den bloggen her er for at det er så mange som skammer seg enda for å ha epilepsi og at det hemmer de i hverdagen. Jeg synes det er slitsomt og er lei av å være sliten. Men livet er bra 🙂 Jeg har hatt epilepsi i 23 år, men er av de vanskelige typen. Går også på ketogen diett som gjør allenntilstanden bedre og abcensene, men de store anfallene blir ikke borte. Men det går bra og livet er bra 🙂 Takk for at du delte 🙂 klem fra Marianne

    3. Hei. Meget bra initiativ fra deg . Og beundringsverdig at du klarer deg så bra. Men som sagt . Ready to fight. Du er en ekte fighter med giverglede til andre menesker. Stå på videre. Jeg har og hatt epilepsi siden jeg var 8 måneder gammel. .ble operert og bra i 14 år . Men fikk det tilbake etter en 3 års kamp med nav. Men .som sagt. Pytt. Man må jo leve alievell .😀 digger ditt mot

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg