Internettet altså, det kan være fantastisk :)

Internettet altså, det er ikke bare skummelt. Jeg har et glitrende eksempel på at det er veldig berikende 🙂 Når jeg var på sykehuset i 2012 så fikk jeg en melding på inbox på facebook fra en fra Egypt og jeg svarte iom jeg hadde jo litt lite å gjøre der jeg satt på Brandbu og ikke hadde plikter 🙂 Uansett, den ene samtalen ble til 4 år med chatting og jeg følte jeg hadde fått en god venn og jeg lærte mye av han og dette var midt under den arabiske våren så jeg følte nesten jeg fikk førstehåndskunnskap og informasjon. Det ble trygt med en venn langt borte som man nesten kunne si alt til, vi har vært gjennom en del sammen nå i løpet av disse fire årene. For noen uke siden fikk jeg melding om at han ville komme hit og det var spennende og etterhvert som visum etc var i orden så kom han forrige uke og var på 4 dagers tur til Oslo 🙂 Så utrolig gøy! Når vi møttes så var det akkurat som å møte en gammel venn, bare uvant å høre stemmen som jeg har “sett” i så mange år 🙂 Vi gikk og snakket og gikk og snakket, fant tonen med engang. På lørdagen var jeg i Oslo i fire timer før jeg dro hjem til gjengen hjemme 🙂 Noe av det første han spurte om var fjellene han hadde sett på vei fra Gardermoen til Oslo og jeg klarte såvidt å hold meg alvorlig 😉 Fjell? Hvor da sa jeg? Og han pekte når vi var på slottet og det var retning Ekebergresturanten, den retningen hvertfall og jeg klarte ikke å holde meg alvorlig og måtte google norske fjell å vise han 😉 Noe forskjell, men det har jeg selvfølgelig brukt mot han ved enhver anledning at han kan “skryte” av de norske fjellene rundt Oslo 😉 

Så dette er forresten et norsk fjell på Kjerringøy 😉

 

Domkirken, vakre Domkirken 🙂


Og Slottet såklart 🙂

På søndagen var det på med turskoene og vi møttes ved tigeren, genial møteplass når man ikke er kjent 😉

Så måtte selvfølgelig se Frognerparken og der måtte drikke kaffe først og jeg kjøpte vafler for det er liksom typisk norsk 😉 Han spurte meg hva typisk norsk middag var og det første jeg tenkte var taco… Sier jo litt 😉 Men han synes vaflene var god og med ny energi så vandret vi videre

Monolitten

Sinnataggen 


Selfie uten selfiekjepp 😉 Det har vi ikke 🙂

 

Så gikk vi videre og skravlet og plutselig så oppdager jeg at jeg aner jo ikke hvor vi er.. Spør en dame og hun sier vi er på Bygdøy og da kom jeg på at han hadde jo lyst å se Vikingskipene så da gikk vi videre og jeg tenkte jo ikke på at det var ca i følelse 45 km dit, etter litt feilgåing og kartstyr, spørring etc så fant vi utrolig nok frem 🙂 Måtte ha pause før vi gikk inn, men så spennende 🙂 Jeg har ikke vært der siden jeg var liten og så gøy å oppleve det igjen, skikkelig spennende. Nå er jo det blitt spennende med historie som jeg ikke “Må” lære meg )

Osebergskipet som kaster skygge:

Etterpå kom vi på at vi hadde glemt å spise og vi begynte igrunn å ligne litt på sinnataggen så vi tok bussen ned til byen, da hadde vi gått 17.000 skritt sa telefonen og det kjentes ut som den hadde rett. Iom vi var i Oslo ble selvfølgelig naturlig å spise Italiensk 😉 Bella Bambina på Østbanehallen, der er det koselig

Vi tok kaffen på Operaen og satt der og bare nøt utsikten og koste oss

Denne forstillingen skal jeg forresten oppleve 3 oktober og gleder meg, billettpengene gikk til Flykninghjelpen og det er sånn jeg liker #Payitforward 

Så filosoferte vi over livet sammen med denne fine måken

Så stilig med Barcode i solskinn

Så 18.000 skritt senere dro jeg hjem til Drøbak 🙂 Dagen etter kom han og besøkte oss i Drøbak, så koselig

Julenissens postkontor


Drøbaks fineste damer

Julehuset

Vi gikk Drøbak rundt, møtte mamma før vi dro hjem hit og spiste middag sammen hele familien 🙂 Han hadde med gaver til ungene og bryllupsgave til oss som vi ikke forventet, men så fint gjort

Spennende for ungene å kunne spørre masse om Egypt og Dubai og få snakke engelsk ved middagsbordet og Amr som han heter spurte ungene om deres interesser og ba størsten lage et kort til sønnen hans med en tegning og det gjorde hun selvfølgelig 🙂 Vi kommer til å ses igjen, her eller der og noe så fint å møte venner på ekte når du har hatt de i mange år 🙂 Facebook der altså, det finnes gode ting også, ref #NapalmJenta

#venner #facebook #internett #egypt #oslo #oslolove #themountains #Drøbak #visitoslo #visitnorway #frognerparken #vikings

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg