12 tips man ikke bør gjøre med ribbeinsbrist, tenkte å dele noen råd ;)

Dette er litt en oppdatert blogg fra januar 2015:

Med tanke på at mottoet mitt er Pay it forward så deler jeg noen tips 😉

Noen ting man ikke bør gjøre når man har bristet ribbein bak i ryggen et sted: 

1. Hikke.. Å herregud og jesus fader det gjør vondt gang på gang på gang til noen skremmer deg!

2. Nyseanfall, eller nyse idet hele tatt! Hele kroppen trekker seg sammen i 100 km i timen, sier seg selv at er ikke er lurt ved brudd..

3. Sove.. våkner sånn ca hver gang man beveger seg og ved mye sove/våkning for man flere anfall og dermed eksponert for flere brudd, sovet sittende inntil veggen siste uka og i går smalt det til med et nytt anfall og jeg måtte medisineres i søvn, Minsten sa i dag: Mammaaaa, kan du ikke bare ta sånne medisiner som i går så slipper du anfall.. #Jadda Zombietilværelse 😉 Han skjønte at en mamma som sov hele tiden ikke var sånn kjempeartig 

4. Ikke se på filmen hvor man skvetter og trekker pusten dypt evt lese veldig engasjerende bøker

5. Egentlig ikke puste så mye i det hele tatt, men alternativet der ev kanskje litt verre, så pust forsiktig!

6. Ikke se på morsomme filmer, det å le er til å dø av ved ribbeinsbrudd!

7. Ikke se på nyheter, det å gråte er veldig vondt på flere nivå! Ps det nytter ikke, jeg er en nyhetsjunkie 😉

8. Ikke klemme noen i det hele tatt og det er så kjipt og møte noen som ikke vet du har brudd som er kjempeglad for å se deg..Har begynt å rygge her og heller ikke ta noen i hånden for øyeblikket, forklarer underveis under ryggingen min 😉

9. Det finnes ingenting som hjelper annet enn smertestillende, så det å konsentrere seg er ikke helt jippi når man går i en evig døs. Ref: Ekstremt mye skrivefeil. Må korrektur lese alt jeg skriver og selv det nytter ikke 😉

10. Ikke stress, alt tar lengre tid generellt! Kle på seg, vaske håret (OMG) skifte stilling, lese bok etc etc Det verste er å tre på seg en bh #Yikes Så nå skal jeg i dusjen og dø litt etterpå

11. Igrunn sitte rett opp og ned #Jadda 😉

12. Se det komiske i det, det er ingenting å gjøre alikevel! Si som legen min, du får det jævlig en stund nå, lykke til 😉 Fikk igrunn nesten den samme beskjeden nå, men han legevaktslegen sendte en sms med god bedring #fremskritt

13. Ikke ta buss eller tog eller kjøre bil, det er bare grusomt vondt og jeg holdt på å bite en mann i rumpa på onsdag når han slenge pcbagen min i skulderen på vei hjem fra sykehuset og jobb her om dagen. Men jeg orket ikke å bøye meg fremover 😉

Såeh da er det bare å kjede seg i grunn, har avlyst en jobbfest i kveld. Er redd for litt fulle folk som skal dytte meg + bussturen inn.. Blir heller NPN med håp om at det ikke er kjempemorsomt i kveld #ref latter #Au

Så god helg alle 🙂 Hilsen den evige posimisten (et ord søsteren min satt sammen en gang hun snakket feil, synes i grunn et fint ord)

Ps. fikk lov å gå tv-aksjonen på søndag hvis jeg holdt bøsse i den andre hånden, gi så det svir. Jeg går på ren vilje 🙂 #rødekors 

Jepp.. 
#Epilepsi #ribbeinsbrist #au #tvaksjonen #rødekors #tips #payitforward

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg