Jeg har startet hylekoret, sier som det som er populært å si nå: “Lik og del”

 

Mens bombene regner i Aleppo, skryter vår Innvandrings- og integreringsminister at vi har den strengeste aylpolitikken i verden, hun er så fornøyd for at vi har blitt oppdaget av selveste NY-Times som gjør det uattraktivt å komme til Norge. Listhaug skriver på sin egen facebookside “Lik og del” Hun sier det skal skremme menneskesmuglere.  De som kjemper for rettferdig asylpolitikk, er ikke så naive at de tror at alle som drar på ekstremt farlige flukt bare er godhjertet og kommer uten bagasje. Men flukten er hard og mange må handle kynisk for å overleve. De må ta alt for tøffe valg og selvsagt er det mennesker som kun er ute etter å utnytte andre. Jeg så dokumentaren til Kadafi Zaman som kom i Januar “Norge tilsalgs” Hvor syriske flyktninger i Tyrkia solgte “billetter” til reisen over til Hellas. De vet hvor grusomt det er og de har ikke noe valg mot folk som glatt rydder de av veien hvis ikke de gjør som de får beskjed om. De selger redningsvester som inneholder avispapir og liggeunderlag.. Barn settes i båten med armringer.. Og mange drukner underveis.. Når jeg var på Lesvos i februar møtte jeg de som hadde overlevd skrekkturen og kom lettet til Camp Moria, de visste ikke at Europa valgte å sperre de inne- De sitter enda fast i camper i Hellas, mange uten håp. Men høyreekstremister angriper camper med molotovcoktail, steiner og hatytringer. Det er så ille..

Men her i Norge skryter vi av at vi sparte masse penger på å ha vært streng og midlene skulle brukes på klimaet som mange i FRP ikke tror på. Det sitter EN lege på Trandum og bestemmer hvem som skal få komme inn og hvem som skal returneres. Denne legen sitter og ytrer seg på grupper som er opptatt at Norge er for Nordmenn og Pegida sine sider. Han uttaler: “«Bygg grensegjerde mot Sverige ? Ikke vent til invasjonen er i gang!» Det er ikke greit, man må være nøytral i sånne jobber og ser mennesket, ikke hvor de kommer fra. Jeg kunne ikke sittet der og bestemt, jeg er ikke nøytral og jeg hadde sikkert sluppet inn alle. Jeg får vondt i hjertet hver gang jeg går i Oslo og må si nei til tiggere. 

Vi sendte ut en 7 år gammel gutt, natten før hans første barnebursdag. Til et farlig land som han ikke har noe minner fra. Han har søstre som får bli i Norge for de har vært her så lenge. Jeg tror første steg til at flyktninger får tilhørighet er at familier er sammen. Jeg kjenner folk som har familie spredt over hele verden.. Det gjør ingen trygg uten sine nærmeste! Jeg blir så lei meg og det er ingenting i forhold de hvordan de føler seg. 

Vi ser på nyhetene at barn kommer viftende med hvite flagg for å komme seg i trygghet fra IS, de blir fraktet til flyktningleire og kommer til en stusslig men tryggere hverdag. Vi ser fra de samme nyhetene at “vår” journalist blir antakelig beskutt av IS for å rapportere hva som skjer. De mister terreng, de mister makt.

I Syria sier Assad at han sover godt om natten, bare det sier så alt for mye..Han sover godt om natten samtidig som han bomber eget folk i filler. Det er ikke et helt sykehus igjen i Aleppo, det er 30 leger på ca en halv million mennesker..Mens her i Norge er vi mest opptatt av å stenge grensene våre, vi bygger også “en mur” på Storskog men vi kritiserer Trump. De samme reglene gjelder tydelig ikke her. 

Vi som prøver å snu trenden her blir kalt Godhetstyranner og hylekor.. Ja, det er greit kjenner jeg. Jeg kommer til å hyle så lenge jeg har stemme. Vi er alle like mye verdt, vi kommer alle fra den samme planeten. Jeg anbefaler igjen boken til Fredrik Græsvik, #Flukten hvor vi får vite historien bak hva som skjer og hva som satt igang hele den arabiske våren samtidig som vi følger en famile som er på flukt fra Syria og kom til Norge. 

Torbjørn Harr var i Thessaloniki sendt ut fra Unicef og sier at alle som sitter fast der drømmer å komme i trygghet, men ingen nevnte Norge som mål. Tipper en del her setter enormt pris på det og retter opp ryggen og er fornøyd med vår strenge asylpolitikk..Jeg blir trist

Mange sier at vi kan ikke redde alle, vi kan ikke være hele Norge sitt sosialkontor, jeg har ikke opplevd en som jobber aktivt for å hjelpe folk i nød som har uttalt det. De fleste sitter fast i nærområdene som overhodet ikke har mere kapasitet til å hjelpe folk som kommer, de som flykter med livet som innsats.

Jeg vil hyle, jeg vil hjelpe, jeg prøver så godt jeg kan og det hjelper litt. Bare vi får hjulpet en av gangen, så har vi hjulpet litt. Vi må slutte å tenke, vi må slutte å snakke, vi MÅ handle. Det nytter, jeg vet det nytter og jeg har sett at det nytter. Jeg kommer til å fortsette selv om jeg blir kalt “venstrevridd drittkjerring” Og får slike meldinger: “Fy faen du er kvalm! Jævla skinnhellig muslimelskede landsviker, skulle ønske du ble voldtatt av alle disse du forsvarer, men du er ikke verdt det engang! 
Jeg blir kvalm av å lses hvor mye du liksom bryr deg! Kanksje du heller skulle se de norske, våre kandsmenn som sliter i stedet! Du er sikkert en av de som støtter at julegudstjenste skal avvikles og som hyller navne dagen til Muhammed
At du ikke skammer deg”

Men jeg skal aldri si noe stygt tilbake, det er ikke verdig å bli usaklig og tape på å snakke stygt

Uttalelse fra Sylvi Listhaug sin Facebook side:

“Dette er viktig signal som når ut til hele verden gjennom New York Times. Trøkket på tvangsretur og kursendringen i norsk asylpolitikk under FrP og denne regjeringen blir lagt merke til. Det er bra! Tiden for prat er forbi – nå er det handlekraft som gjelder (Y) Vi skal føre en streng politikk, og det betyr at de som får avslag skal ut. Enten frivillig eller med tvang! Lik og del hvis du er enig!”

https://www.facebook.com/listhaugfrp/?fref=ts

http://www.tv2.no/nyheter/norge-til-salgs/

http://www.drapenihavet.no/no/voldelig-angrep-mot-flyktninger/

https://www.nytid.no/fremmedfiendtlig-asyl-lege-pa-trandum/ 

http://www.tv2.no/a/8727873/ 

http://www.dagbladet.no/nyheter/assad-om-barna-som-ble-drept-i-syria-krigen—jeg-sover-godt-om-natta/64244539

http://mobile.nytimes.com/2016/11/13/world/asia/a-deported-afghan-boy-returns-to-a-land-nothing-like-home.html?smid=tw-nytimesworld&smtyp=cur&referer=https%3A%2F%2Ft.co%2FLGXUCWpCQ3 

Sier det som er så populært å si nå: Lik og del…

#Listhaug #Flukten #Assad #Irak #Syria #hylekor #Godhetstyrann #ViMåHjelpe #Bidra 

Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe.. #PayItForward

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg