“Fjols, naiv, godhetstyrann, radd, idiot, “Landsvikere hele gjengen”


 

“Fjols, naiv, godhetstyrann, radd, idiot, nyttige idioter, “venstreradikale feministene som også er løgnere og svindlere. Fjern dem, det er best for alle.”

“Realitetene vil først synke inn hos disse sosialistene, når de må begynne og bruke av egene penger for og redde verden”

“Skremmende å se hvor mange idioter det er her i landet. Landsvikere hele gjengen. Disse tullingene lærer ikke før de plutselig må velge mellom å konvertere til Islam eller bli halshugget. Da er det GAME OVER.”

Dette er noen av betegnelsene vi får vi som prøver å gjøre en forskjell, dette er noen av kommentarene fra Nettavisen sin reportasje fra markeringen “Tusen lys for human asylpolitikk” ¨ Jeg vet av egen erfaring at Nettavisen er ikke den avisen jeg tar mest på alvor eller leser mest og at man ikke skal ta kommentarfelt alvorlig, men det er interessant å se hva enkelte tenker om oss..

Nettavisen: http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/protesterer-mot-regjeringens-asyl–og-flyktningpolitikk/3423293233.html

https://www.facebook.com/events/618309601703509/

Jeg tenker det er GAME OVER når man slutter å hjelpe, når vi slutter å bry oss. Vi går ikke bare i fakkeltog for å hjelpe. De som markerte i går utgjør en stor forskjell. De deler, de samler inn, de reiser til Hellas for å hjelpe, de reiser til Libanon, de reiser der de trengs. De gir av sin tid, de gir av seg selv, de er tilstede for folk som trenger det <3

Det nytter, jeg vet at det nytter. Jeg føler meg ofte maktesløs, men kan ikke gi opp for det. For gjør man en forskjell for en, så er det verdt det.

Mine barn er også opptatt av å hjelpe, de vil dele med de som trenger. Minsten ville gi bort all playmoen sin til en gutt som ikke ville få noen gaver pga lite penger. Han er fortvilet når vi snakker om Syria og verden generelt. Størsten ga med 200 kr som hun ville jeg skulle ta med til Hellas når jeg reiser i januar. Viktig for de å bidra. Vi bidrar her og vi bidrar der. I går vippset vi litt til “Mange Bekker Små” som nå er på plass i Libanon og hjelper direkte. Vi ser at det nytter.

Vi hjelper #Gateteamet i Oslo når vi kan, vi hjelper enkeltmennesker når vi ser at de trenger det. Og ja vel, hvis det gjør meg til en Godhetstyrann, hylekorist og ikke minst en elitefeminist så bærer jeg titlene med stolthet. Jeg har lært dette hele livet, kommer fra en familie med mye frivillighet og en vilje til å dele av seg selv og det man har. Mormor brukte å si:” jeg gir bort en laks og får to tilbake. Hun var raus med alle og alle er like mye verdt.  Hun matet måker, holdt på å gi finservise med gullkant til en gjeng med russere som ikke hadde kaffekopper på båten, da ble mannen hennes sur og tviholdt på arvegodset sitt 😉 Mormor skjønte ikke hvorfor ikke hun kunne gi det bort, det sto bare i skapet og støvet ned 😉 Hjemme hos oss så hadde vi plass til noen ekstra som ikke hadde det så greit, enkelte flyttet inn hos oss når vi var ungdommer. Det var ikke noen tvil, selv om det ikke alltid var enkelt. Vi har lært og vi lærer det videre. Jeg har lært å se enkeltmenneske og at alle er like mye verdt. 

Det er viktig å ikke si noe stygt, jeg dømmer ikke. Hva vet jeg om de som hater, kanskje de er redd. Kanskje de har opplevd noe, kanskje de er oppdratt sånn. Mange har snudd for de har møtt enkeltmenneskene og blitt kjent med de. Som regel får vi ofte beskjed om å hjelpe “våre egne”. Jeg synes “våre egne” er alle, vi er alle fra samme planeten og de “norske” tradisjonene mange er opptatt av er som regel hentet fra andre land. 

Vi alle kan gjøre en forskjell. Det nytter. Hele desember til og nå jeg forsetter så gjør jeg “Personlig omvendt julekalender” Det er en fin ting å gi noe videre. Det er småting, men jeg ser at det gjør andre glad. For meg koster det veldig lite og gi en klem til han som solgte =Oslo, kjøpe en cappuchino til fine Simone som står utenfor vår matbutikk her i Drøbak. Sende en SMS til Kirkens Bymisjon som gir 2 middager til de som trenger det. Vippset til “Mange Bekker Små” , gi oppmerksomhet til gode venner, ta en prat med en som bor på gaten, bruke tid på å sortere og pakke ned ull som skal være med til Hellas, gi boktips 🙂

Det koster meg lite og alle kan gjøre det, alle kan gjøre litt <3 Bare smil 🙂

Mottoet mitt er #PayItForward og det nytter. Jeg får en hylekorist kopp fra Agenda Magasin, da ble jeg glad og da føler jeg at noen hører 🙂

Jeg er også så heldig at jeg får skrive litt for Debatt1, jeg er glad for det

https://www.facebook.com/agendamagasin/?fref=ts

http://debatt1.no

#Hatkommentarer #godhetstyrann #hylekorist #elitefeminist #omvendtjulekalender #DetNytter #erlikoslo #gateteamet #debatt1 #agendamagasin

Beklager hvis det er skrivefeil, hadde to anfall i går

6 kommentarer
    1. Takk og lov for slike som deg <3 Haterne brøler høyt, men det er mange av oss "landssvikere", "feminister", "radder" og "tåper" og vi kommer aldri til å la oss kue. Det er takket være "godhetstyrannene" at verden fortsetter å gå fremover, til tross for motstand og hat. Takk for dette innlegget, det gjorde godt.

    2. Stå på! Vi er mange! Og vi vet at det nytter. La de bare skjelle oss ut. Det bryr oss ikke. Det viktigste er at vi kan bringe håp i en iskald verden. Om så bare til ett eneste menneske….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg