Det er litt skummelt og veldig spennende å bare være meg på tur.. 2017 starter i Thessaloniki

I midten av desember måtte jeg gjøre om på mange planer og følte at jeg mistet litt kontroll. Men med gode råd fra de jeg egentlig skulle dra til og være sammen med så fant jeg noen andre jeg kan hjelpe og samarbeide med. Så da måtte jeg finne meg et sted å bo og jeg skal være et nytt sted. Jeg skal til Thessaloniki. Jeg skal jobbe i flyktningleir sammen med en gresk organisasjon som heter Elpida. De samarbeider med greske myndigheter. Jeg har lagt ved link til hjemmesiden deres rett under. De ble veldig glad jeg kommer med litt penger til skolesaker, det trengs. Jeg har med to store bagger med ull, men grunnet blodpris på overvekt så får jeg ikke med meg alt jeg vil ha med.. Men litt er bedre enn ingenting og det som er strikket med kjærlighet her hjemme, det får jeg med <3

Jeg drar 2 januar og skal mellomlander i Istanbul og lander i Thessaloniki kl 20.30 på kvelden. Jeg skal møte de som er skiftansvarlig i Elpida kl 12.00 3.januar og det blir spennende. Blir spennende å møte mange andre frivillige, blir godt å møte mennesker jeg kan bidra til å hjelpe litt. Mennesker på flukt.. Jeg håper jeg får anledning til å snakke med mange, jeg vil fortelle om dem videre. Jeg skal skrive, jeg har ingen stor stemme men jeg når ut til noen og hvis de når ut videre så er vi i gang 🙂 #Payitforward

ELPIDA: http://radcliffefoundation.org/project/elpida-home/

Det er litt skummelt og veldig spennende å bare være meg på tur, det er kun meg som må stå i alle situasjoner og heldigvis så er jeg en tøffing og finnes ikke så redd for å spørre om hjelp så jeg regner med at dette går veldig bra 🙂 Og når jeg møter de jeg skal samarbeide med, så er vi plutselig mange med felles mål. Spennende 🙂

To dager før julaften så satt jeg og pakket ned de fineste små ullklær som skal varme kalde små, det gleder meg og det gjør så vondt fordi det er aldri nok, jeg får ikke hjulpet alle, men som jeg minner meg på at får man hjulpet en så er det mye. For den ene betyr det 100% og det er viktig å tenke på enkeltmenneske og ikke grupper og horder etc som medier liker å kalle folk på flukt. Inni i alle tallene så er det mennesker og alle med hver sin historie og hvert sitt liv.. Og det nytter, jeg vet det nytter. Jeg skal holde dere oppdatert via facebook og twitter på hva jeg opplever og til alle som har bidratt: Dette er så direkte hjelp som det kan få blitt <3 Jeg er så takknemlig <3

Det er fortsatt mulig å bidra: 

vipps: 90090029

konto: 5118.1047406

Merkes skolesaker <3

Jeg er og jeg reiser som en Volunteer:

http://www.volunteers.no


 

Husk at du kan gjøre en forskjell <3

 

#Payitforward #Elpida #Volunteers #RefugeeswelcometoDrøbak #Skolesaker #Thessaloniki #Payattention

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg