Epilepsiens mange ansikter…Men det går bra, kjempebra ;)

 

Det er to lyder jeg misliker sterkt: snorking og lyden av “Alvin og gjengen filmene” og dette gikk samtidig.. Det som var litt dumt var at snorkingen var det jeg som sto for, men jeg var så slått ut at jeg klarte ikke å snu meg, eller røre meg i det hele tatt… Jeg var en tur ute i dag og måtte planlegge et event på skolen som er kjempegøy. Jeg svimlet meg litt nedover iom jeg hadde månedenes hodepine (ref: clustersatan) , men tenkte dette går bra, kjempebra 😉 Men “møtet” gikk bra eller kafedaten for å si det som det var. Denne damen jeg møtte er et vidunderlig vesen jeg er så heldig å sitte i FAU med. Hun så hvordan det sto til og kjørte meg hjem, men jeg puttet nøkkelen i døren og så husker jeg ikke mer før størsten kommer hjem og sier mammaa..: Hvorfor ligger du der? Og da kjente jeg at jeg var våt, iskald og full av blod. Hadde ligget der ca 35 min fant vi ut. Stakkars ungen som må finne meg sånn. Men heldigvis er hun av den typen som tåler en del og tok dette på strak arm, hun fant frem to pledd iom jeg var iskald og jeg tok medisiner og ga unnskyldninger mens jeg stadig ble mer mumlende og sluknet. Håret er fullt av blod og byggegreier iom med vi pusser opp.. Men jeg tør ikke gå i dusjen før i morgen, er liksom ikke helt i hus for å si det forsiktig 😉 

cluster: 

http://epilepsi2509.blogg.no/1461169169_clustersatan_noen_typ.html

Jeg ble på sofaen lenge og vel før jeg ble nødt til å stå opp ikke minst for å få slutt på en av lydene.. 😉 Jeg som aldri snorker, det har jeg ihvertfall aldri hørt selv før og det finnes ikke et bevis evt bare ondsinnede rykter 😉 Men med litt heavy medisiner og en liggestilling med hodet bakover så hadde jeg alle odds mot meg 😉 Men da var det bare “Alvin og co” igjen, men jeg holdt ut. Det som er etter anfall er at man er så desorientert og får masse spørsmål om middag og hvor er ditt og datt osv så har man ikke sjanse.. Men de er ikke bedre vant her i huset og takler det ganske bra 🙂 Størsten har jeg outsorset hver onsdag iom hun trener så sent et stykke unna og minsten skulle trene og få dette til å gå opp i dag å tenke logisk funket dårlig.. Men alt går og det gikk fint. Jeg holder sofaen resten av kvelden, morgendagen og sannsynligvis fredag. Må roe ned hodet skikkelig


 

Jeg skriver om dette i håp om at jeg kan hjelpe noen, samtidig så hjelper det å skrive og sette ord på hvordan man føler det. Jeg er ikke så flink til å si det 😉 Jeg sier alltid: Det går bra, kjempebra 😉 Og grunnen til at jeg velger å vise hvordan det kan se ut når det er såpass ille er at vi trenger åpenhet rundt epilepsi, det er ingenting å skamme seg over og man trenger hjelp til å finne rett medisiner og stort sett er SSE er topp sted (ikke min favorittplass, men det er fordi jeg er allergisk for sykehus. Hvor AHUS ligger på toppen over hatsteder)

Men ca 1 % av Norges  befolkning har epilepsi og man kan lære seg å leve med det og det er viktig å leve livet sitt for det og ikke la en sykdom stoppe deg, prøve i hvertfall og dere som ikke tør å si dere har epilepsi eller tenker at dere synes det er ekkelt. Få hjelp, gå til legen din og få en henvisning til SSE og der vil du lære å takle dette, det nytter jeg vet det 🙂 Og det finnes mange løsninger. Jeg går på medisiner, jeg går på ketogen diett  og jeg prøver så godt jeg kan å leve rutinemessig. Skal ikke prøve å skryte på meg at jeg evner å ta det med ro, for det er så kjedelig. Jeg har et liv og vil ha mest mulig ut av det 😉 

Bare et lite stalltips på slutten: IKKE spis sterk thaisuppe etter anfall når du har bitt deg i munnen, bare ikke 😉 #AU 

Men takker ja til denne løsningen i dag 😉

#Epilepsi #SSE #Anfall #Cluster #Sta #Altforsta #Medisiner #Ketogendiett

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg