Til dere som sitter med makten her i landet og dere andre med sterke meninger

Til dere som sitter med makten her i landet og dere andre med sterke meninger

Jeg kan ikke politikk, eller jeg er ikke god hvertfall. Men jeg kan urettferdighet og jeg er forbanna!!! Det vi driver med nå er urettferdig. Hva skjedde med Norge? Hvorfor stenger vi folk ute i kulden bokstavelig talt. Jeg kommer nesten rett fra Hellas og holdt på å fryse ihjel enda jeg var kledd for norske forhold, men alikevel ble jeg varm i hjertet av folket jeg møtte der. De som jobbet i campen, militæret, de ansatte, grekerene. Varme, positive hjertevarme folk som virkelig strekte seg lagt for å hjelpe. De andre frivillige hadde felles mål som meg så det er som å møte gamle venner, vi finner tonen umiddelbart helt på tvers av nasjonaliteter, religioner og alder. 

Camp Moria januar 2017 Lesvos:

https://radikalportal.no/2017/01/28/to-omkommet-i-norskfinansiert-flyktningleir-i-hellas/

Jeg blir så himla trist når jeg kommer hjem, UDI skal legge ned 2100 plasser, der kunne vi ha endret livet til 2100 mennesker som desperat trenger vår hjelp. I Libanon er det utrygt, i Hellas fryser flyktningene ihjel i telt leire uten ordentlig utstyr for å holde varmen. De dør, mens vi har lovet å hjelpe de der de er! Men for svarte, de er der og de får ikke mye hjelp. Hellas kan ikke gjøre dette alene. De får hjelp av FN, men det holder ikke. Folk dør mens vi somler her hjemme og snakker om alle pengene vi har spart og hvor mange vi har sendt tilbake til Afghanistan. Hallo??? Det er typisk norsk å være god, har vi glemt det? Vi er ikke så gode lenger. Av alle jeg snakket med i Hellas så var det kun en familie som ønsket seg til Norge, jeg synes det er flaut. Vi har et dårlig rykte. Flere av de frivillige kommenterte også og spurte hva vi drev med.. Jeg sa at jeg vurderte å søke Islandsk eller Canadisk statsborgerskap.. Samtidig som jeg elsker Norge, jeg ser hvor heldig jeg er nå som jeg er syk og har fått hjelp umiddelbart, jeg ønsker bare at vi kan dele disse godene med flere. Nei, jeg mener ikke alle. Ingen gjør det.. Jeg får krupp av uttalelser som “Vi kan ikke hjelpe alle, vi er ikke hele verdens sosialkontor” Ingen som har sagt det, men vi kan hjelpe noen og mange flere enn det vi gjør nå! Men husk at det er enkeltmennesker bak tallene.. Her er bare en historie bak “Hordene, strømmene av folk”

http://epilepsi2509.blogg.no/1484121338_glimt_av_zakiya_izza_.html

Hvordan det siste året hadde gått uten frivilligheten det lurer jeg på.. Jeg er veldig glad i de store organisasjonene som er på plass, men i akutt krise så kan de som er frivillig bare rykke ut å gjøre noe der og da. Jeg misunner ikke en eneste politiker som må være så kjip som jeg ser det.. Som sender ut barn og sier “Lik og del” Som Donald Trump som med et pennestrøk ødela utrolig mange skjebner og liv på et øyeblikk.. Hvis det er det som skal til for å styre et land, er jeg glad jeg lar meg styre av følelser og er naiv og handler utifra det.

Vi og jeg må tåle masse dritt fordi vi velger å hjelpe folk, hvorfor skjønner jeg ikke.. Det er feil å hjelpe de her og tydeligvis feil å hjelpe de der også. Når er det bra nok? Hvis vi velger å gå i tog for å protestere mot Trump og hans kvinnesyn bør vi heller kjempe for kvinnene i India og andre land hvor de lider. Og hvis vi hjelper flyktninger, så bør vi heller hjelpe narkomane. Men hallo dere, vi gjør det. Vi hjelper de som trenger. Alle er like mye verdt og hvis dere har så innmari sterke meninger: Gå i tog selv, gå for kvinnene i India, dra til Oslo eller andre byer og hjelp de som bor på gaten. Ikke bare klag, gjør for helvete noe! Store ord hjelper ingen, handling hjelper og det er handlingene som definerer! Nå er jeg så innmari sinna at jeg bør ikke skrive så mye mer. Jeg har lovet meg selv at jeg skal ikke si noe stygt, det er under min verdighet og folk er ikke verdt det!

Noe av det jeg selv har blitt kalt: Landssviker, håper du bli voldtatt av alle du vil hjelpe, du hjelper fremtidige terrorister, venstrevridde drittkjerring, hylekorist, jævla godhetstyrann  etc etc 

 

Jeg bruker heller energien min på å samle inn penger, drar ned og gjør en forskjell!!! 

Jeg drar ned igjen til Hellas 30 april og blir til 10 mai. Jeg må det, nytter ikke sitte her å være forbanna!

Vil du bidra, så si fra. Det nytter, jeg har opplevd at det nytter

Vipps: 90090029

konto: 5118.10.47406

Ha en fin natt hilsen en fresende og forbannet Marianne 

#Politikk #forbannet #hylekorist #Handling #Krevehandling #Hellas #CampMoria #Flyktninger #Sinna Skrivefeil i affekt!!

4 kommentarer
    1. Du skriver fra hjertet. Stå på, sammen MÅ vi få budskapet ut. Vi kan ikke la Norges rykte bli fullstendig ødelagt av behovet noen politikere har for å sende sterke signaler ut til verden om hvor vanskelig de samme politikerne skal gjøre det å få asyl i Norge. Vi vil hjelpe der hjelpen trenges sies det, samtidig som de representerer parti som har stått i første rekke når det gjelder å begrense mest mulig bistand til nødstedte i andre land.

    2. Da flyktningene begynte å komme var det norske folket positive til dem. Mange vil hjelpe til, vi samlet inn klær, sko, leker, ting de trengte. Vi forsto at Norge sto ovenfor en utfordring, og vi ville hjelpe til. Vi var jo norske, og som du sier det er typisk norsk å være god. Men hva skjedde? Regjeringen setter inn en minister, som lager skjellsord på oss som vil hjelpe, sier vi er naive godhetstyranner. Hun fyrer opp redselen i folk. Sier at de som kommer ikke er reelle flyktninger. De kommer på gullstol og vil bare ha. Nyte uten å yte. Hun får mange mennesker mot dem, men glemmer å si at de som kommer hit ikke har noe valg. De får IKKE lov til å yte. De får ikke lov til å jobbe. De blir ikke integrert. De må bare vente, mens hun sprer mer og mer frykt til det norske folk. De som er usikre på hvem disse nye er, tror på henne. De kjenner ingen flyktninger (eller “lykkejegere” som vår “kjære” minister, kaller dem) De må bli norske, sier hun, og ser ikke at vi faktisk har mye vi kan lære av dem også, som raushet og gjestfrihet. Jeg har også vært i Hellas, og skal tilbake dit snart. Det er en skam at den norske regjeringen ikke gjør mer for å hjelpe.

    3. Tusen takk dere 🙂 Takk for kommentarer og at dere tar dere tid til å lese. Jeg var så sint i går at jeg holdt på å kveles, det skal mye til… Jeg sitter nå og ser på billetter ned til Hellas igjen, jeg kan ikke sitte å se på all urettferdigheten. Hjelpe “Lykkejegerne” Har forresten ikke møtt en eneste.. Men takk for engasjement alle sammen <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg