Herreguda Facebook, makan til mas. Akkurat som ikke det er nok å styre med i desember så begynner Facebook å mase også….;)

Herreguda Facebook, makan til mas. Akkurat som ikke det er nok å styre med i desember så begynner Facebook å mase også. Det er så og så mange som venter på å høre fra deg, det er leenge siden du har delt noe nå, kom igjen a, skriv litt, du har vel sikkert noe på hjertet osv. Og det har jeg jo, det har jeg alltid, men jeg prøver jo å kjenne min begrensning, dessuten er jeg lei av å mase og begynner å kjenne at uansett hva vi gjør så blir det bare verre.. Og jeg må ikke bli sånn. Det har jeg lovet meg selv. Jeg skal aldri bli et kaldt og kynisk menneske, jeg skal være naiv og tro det beste om de fleste og tenker at det er en grunn for at de gjør som de gjør osv og prøve å forstå folk ihjel og det funker ofte helt til jeg leser nyheter……… Og jeg vil tro og tenke at det nytter og jeg vet jo at det gjør det selv om det er et steg frem og femten tilbake, men vi får fortsette å bevege oss sakte men sikkert fremover og håpe videre. 

Det er jo som sagt desember og det betyr omvendt julekalender og prøve å gjør eller gi noe til noen andre hver dag frem til julaften og det er tilfeldig hvem eller hva jeg støtter, det er de jeg tenker på da. Og selvfølgelig de sakene jeg brenner mest for som ERCI, Northern lights aid, =Oslo, Kristina som reiser til Lesvos 2 januar og til Camp Moria, Simone, de svakeste i samfunnet, Gateteamet osv osv. Det er så mange jeg vil hjelpe og tiden, helsen, økonomien og jeg strekker ikke til.. Skulle ønske armene rakk rundt jorden og omfavnet alle som trengte det <3 Som en av vennene til størsten min sa, du er jo sånn Moder Jord du og det er egentlig akkurat sånn håpet er å være, se alle og kunne ha nok til å hjelpe alle. 

Jeg prøver å huske å puste, det er jo i grunn viktig 😉 Jeg puster bare øverst i brystet pga to brista ribbein og jeg blir litt dum av det tror jeg for hjernen for ikke nok oksygen og jeg leser mye feil og lever litt i en annen virkelighet enn andre innimellom tror jeg 😉 Det tar liksom noen minutter før jeg tenker, men det stemmer jo ikke og leser på nytt og skjønner 🙂 Så det har blitt noen interessante mailer og meldinger den siste måneden og jeg er på opptrapping av nye medisiner og jeg blir litt kort av de også tror jeg, gud bedre jeg skriver så himla mye feil og enda jeg går over setningene, så er det enda mange feil jeg ikke ser, så en på twitter skrev at selv om du har dysleksi osv.. Så da har jeg en dypere forståelse for de som har det 😉 Det går litt hurramegrundt med mye anfall, mye svimmel, stort behov for å klare alt, blir fortvilet når jeg ikke gjør det og ikke klarer å puste.. I grunn. Men det går jo bra, kjempebra 😉 

Snart jul og jeg gleder meg. Er ferdig med alle julegaver og snart skal jeg igang med fire ivrige pepperkakebakere her og det er helt nydelig med stor stemning og glade barn. Og vi koser oss med Jul i svingen på NRK og jeg må si at jeg kjenner meg igjen i Klara Klegg fra jeg var liten.. Litt dårlig impulskontroll og god fantasi 😉 Så da håper jeg Facebook er fornøyd et par ukers tid og ikke maser mer på meg i julestria og at alle vil være med å hjelpe noen litt i omvendt julekalender <3 Det nytter virkelig hvis alle blir med 🙂 Alle blir så mye gladere midt oppe i alt stresset hvis de føler at de blir sett litt og bare smilt til 🙂 

Jeg skal skrive en oppsummering av 2017 for fy søren for et år det egentlig har vært! tre turer til Hellas og mye mye mer.. Men det kommer når facebook maser på nytt og jeg får ånden over meg 😉 I mens: ta vare på hverandre og andre <3

 

PAY IT FORWARD #Jul #Payitforward #Omvendtjulekalender #detnytter #Simone #Gateteam #Lesvos #Erci #epilepsi #Cluster #erlikoslo 

Så unnskyldt evt skrivefeil, faktafeil, feil osv det er grunner 😉

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg