Etter jeg hadde vært i dusjet så fant epilepsien ut at det var verdt å få anfall rett i dusjkabinettet og au! #Hjernerystelse

 

Bihulebetennelse er ren ondskap, såpass ondskap at det nytter ikke å skrive det rett engang. Det begynte sånn forsiktig dagen før nyttårsaften og så kom det skikkelig, jeg gikk på vilje og mengder med smertestillende på nyttårsaften og vi kosa oss masse med fin familie og god mat  De tre neste dagene sov jeg 😉

I går orket jeg ikke mer og slepte ut juletre med Tigergutt i forkant og ordnet og styret her og etter jeg hadde vært i dusjet så fant epilepsien ut at det var verdt å få anfall rett i dusjkabinettet og au! Jeg har grunn vondt i hele pannen. Det tok ikke veldig lang tid før jeg kastet opp, var kvalm resten dagen og sov igjen da.. Størsten hentet medisiner sammen men engelstesøster som kom kjørende og fikset og hun fikk kjøpt inn litt cola zero til den kvalme mora i litt dobbel forstand. Ungene lagde seg toast til middag og størsten lagde microris til meg, klarte ikke annet, såvidt det og så sovnet jeg igjen. Jeg ville ikke ringe legevakten for da vet jeg at AHUS venter og ikke akkurat med åpne armer, men med tikkeklokker og mye mas. Jeg satt på vekkeklokken selv i natt og holdt på å stå opp kl 02.00 å lage frokost 😉 Ondskapsfulle tikkeklokker, pil ned:

Jeg ringte legevakten i dag som insisterte på at jeg måtte til legen spesielt hvis jeg hadde vondt i hodet fortsatt og det har jeg bortsett fra når jeg sover, føles ut som en alt for trang hjelm sitter på hele tiden. utrolig slitsomt. Og jeg fikk nummer til legevaktslege her i Drøbak som bare sa: Men du har jo epilepsi og du klarer å prate, trenger ikke å se på deg jeg da. Dette går sikkert fint. Har du vondt i hodet? Ja det har jeg, ja men du kan prate, ikke vits at du kommer hit og prater, lykke til! Samme legen som ikke kunne ta tempen på meg i høst fordi klokka var over 14.00.. Så hvis det blir verre så får jeg heller dra til Ski 😉 Ikke akkurat min favorittlege og det sa jeg til de på Ski også og min fastlege, han sier ikke stort men han fnøs litt over den tempenhistorien. Men jeg og gjøklegen ble enig om som alltid med epilepsi og hjernerystelser: Noe anfallsdempende medisiner og ta de veldig rolig noen dager, ikke mye av noe som er gøy. Det sa ikke legen, men google 😉 Jeg driver med opptrapping av nye medisiner og akkurat som sist, når jeg runder den siste opptrappingen så begynner anfallene. Her om natten hadde jeg tre anfall og jeg føler litt som jeg er overkjørt av en skrutrester og spyttet ut i andre enden..  Hadde et nytt anfall i ettermiddag og minsten kom hjem og jeg rakk å gjemme meg under pleddet og han sa, Mamma da: jeg bryr meg ikke om litt blod, du er like vakker uansett. Det er lov å smelte litt da. Jeg lover, jeg så ikke ut! Bilde øverst på bloggen. Jeg prøver ikke å dramatisere epilepsi, jeg prøver å avdramatisere det. Det er stort sett ikke farlig, akkurat sånn som jeg har det nå så må jeg ta hensyn og ta det litt med ro, litt ekstra medisiner, være forsiktig med bok, skjerm, tv og alt som er gøy.. Dette er skrevet gjennom dagen. Skrevet, sovet og lest og jeg husker ikke slutten på boken…… Må lese den en gang til, må huske slutten på denne 😉

Så hvis jeg ikke svarer telefonen, er litt fraværende så er dette grunnen. 2018 begynner litt sløvt, men da regner jeg med at resten blir strålende 🙂 Jeg har det ikke fælt, men synes det er kjipt akkurat nå. Men igjen jeg er heldig. Jeg ser bilder Kristina sender fra Lesvos og Camp Moria og tenker at dette er rene luksusen i forhold.. Men som sagt, det er kjedelig å være i horisontalt.. Jeg vil så masse! Men godt nytt år alle <3

#Epilepsi #Bihulebetenelse “anfall #Opptrapping #Hjernerystelse #Legevakt #Godtnyttår #Au #kjedelig  “antmasseskrivefeil

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg