Clustersatan, noen typiske tegn ;)


Noen typiske tegn på clusterhodepine:

Det frister å gå til tannlegen å ise ned alle tennene istedetfor et clusteranfall (p.s har tannlegeskrekk)

Hvis jeg ser en edderkopp på veggen så snu jeg heller ryggen til enn å skrike for det gjør for vondt i hodet (hypotetisk selvføgelig, jeg hadde jo ant. løpt for livet, det handler jo som sagt om litt sunn fornuft opp i det hele)

Løpe mot en murvegg som gjør at du havner i koma et par dager virker som en optimal løsning

Det virker helt logisk å spørre vilt fremmede om de kan ta ut øksen du har i hodet på høyre side

Alle spør om du er lei deg fordi du stadig må tørke rennende øye (bare et om gangen og stort sett det samme, så evt bare litt lei deg;)

Alle spør om du er forkjøla siden nesen, igjen bare den ene siden renner konstant så bare igjen evt bare litt forkjøla

Hvis jeg farger håret blått og legger til hårruller så ser det ikke så rart ut hvis jeg kommer drassende med en oksygentank med neseplugger når jeg er ute og rusler;)

Hvis man ser noen som slår hodet mot veggen så har de ikke blitt lurt eller er oppgitt, de har bare et av sine utallige clusteranfall, helt forslåelig for de som har det

Plutselig hetetokter og folk som egentlig er koselig sier “ja ja du er jo i rette alderen nå” Frekt 😉

Ting som å spise sukker er å “leve på kanten” Du vet hva som kommer og det å være fyllesyk er rene julaften i forhold 😉

http://ec.estalos.com/cluster-hodepine Litt informasjon for spesielt interesserte.

Grunnen til at jeg skriver om dette nå er fordi telemetri triggger ikke epilepstiske anfall for meg, men de trigger clusterhodepine og disse dagene og i morgen blir nok verst har ikke vært sånn supergøyale. Nå sitter jeg “lenket” (ikke for å overdrive) fast og ordentlig tid til å kjenne etter og får ikke gjort ting for å forebygge annet enn smertestillende og det holder ikke i lengden. Jeg sover ikke særlig, får ikke rørt meg noe særlig, og er mye på skjerm, men orker ikke lyset jeg må ha for å lese. Skikkelig sykdomsblogg de siste gangene, trøster  meg med at den heter epilepsi2509.blogg.no, så av og til handler den om det som liksom er bloggnavnet 😉 Og jeg har jo tid kan man si, har ca 15 timer igjen og da har jeg vært her i tre døgn.. Er mer enn veldig klar for å ta ut elektrodene og få håret løst og hetten av 😉

Men da vet dere, hvis dere ser en blåhåret Marianne valse rundt med oksygentank på vei til tannlegen med en edderkopp på skulderen og har hetetokter og hele høyre siden av ansikten dras ned til høyre og det renner av det ene øye og jeg tar en pause mens jeg slår hodet mot en murvegg eller bønnfaller om at noen kan legge meg i koma, da er igrunn alt som normalt 😉 Just another day og just another clusterattac #Jadda

Men bare å gjøre det beste ut av det, sånn som alt annet 😉 Tegning lånt av Lykketegning: https://www.facebook.com/lykketegning/?fref=ts

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg