Selvfølgelig var det en liten hjernerystelse og oppskrift: TA DET MED RO…!!

 

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke er syk mer, jeg mener kjære vene det for være grenser!!! Nå har helgen gått og jeg tror uten å overdrive så har jeg tilbringt mer eller mindre 18-20 timer i senga i døgnet, det er kjedelig det.. Jeeeezes!

Det begynte på natt til torsdag, to anfall og slo meg nok litt mer enn jeg tillot meg å kjenne etter.. Størsten var syk så vi synes det var helt innafor å se ca 7 episoder av Modern Family. Jeg hadde en avtale kl 14.00 med en god venninne og den ble fremskyndet litt så jeg skulle bare forte meg å ta ut middag av fryseren og vipps så datt min fine knallorange og ikke minst tunge glassflaske i hodet på meg.. Den knakk i to og dermed datt den i ca 8796 knas på kjøkkengulvet.. Datteren så storøyd på meg og lurte på om dette gikk bra. Jeg sa så klart og vær så snill og hent støvsugeren. Jeg måtte jo rydde opp før datter eller katten fikk glass i seg. Så gikk jeg bort til Nina. Uten BH, uten jakke, men litt mascara for tiltross hadde jeg ikke mistet vettet fullstendig. Jeg fikk kaffe og vi skravlet, etterhvert begynte jeg å føle meg skikkelig småkvalm og uggen. Såpass at hun kjørte meg hjem de 50 meterne…Tok medisiner, spiste middag og sovnet og når jeg våknet så følte jeg meg helt jævlig. Jeg ringte selvfølgelig ikke legevakten og bagatelliserte det litt her hjemme for jeg vil IKKE på AHUS. Bare ikke! Morgenen etter smakte kaffen ille og da skjønte jeg at jeg måtte ringe legen og selvfølgelig var det en liten hjernerystelse og oppskrift: TA DET MED RO.  Akkurat som jeg ikke er kjent for å høre på legen.. Hmf! Men jeg dro på city og hentet medisiner, kjøpte en bursdagsgave iom jeg tross alt var der og måtte bare handle litt 😉 Men kom meg hjem og på sofaen, så i senga og ja, der ble jeg hele helgen. Har hatt noen anfall når jeg ikke har tatt nok medisiner. Er litt ekstra følsom for anfall når jeg har hjernerystelse.. Har en liten fin rødveis ved øyet etter et møte med dusjen og vondt i pannen etter å litt for nærkontakt med flisene på badet. Jeg lover jeg har nesten ikke vondt i hodet… Neida 🙁 Klagesutreputre 😉

Skal være så flink at jeg bare tar det med ro i dag også og nesten hele morgen 🙂 Så regner jeg med at jeg kan skru opp tempoet litt 😉 Satser på det. Skal på jobb torsdag og fredag og det skal jeg og det mente legen også hvis jeg TOK DET MED RO nå.. Skjønner ikke hvorfor de er så streng, mulig det står et lite notat når de slår opp navnet mitt at denne pasienten evner ikke å høre etter. Litt som Elaine i Seinfeld når hun ble beskrevet som en vrien pasient, bare se her: 

https://www.youtube.com/watch?v=3U0EaKS30s8

Jeg vet fra tidligere journaler fra AHUS at jeg er nevnt som vanskelig.. Men i enkelte tilfeller er det et kompliment, velger jeg å tenke 😉

Uansett, jeg er fra nå av frisk eller snart da. Må bare orke det først! Jeg er lei av å være syk, jeg er lei av å ta medisiner, jeg er lei av å ta hensyn, jeg er i grunn lei av å bli stoppet av meg selv!! Sånn dagens klagesang 🙂 Jeg er stort sett veldig fornøyd med livet 

Tar denne ved neste korsvei 😉

Ønsker alle en fin frisk dag <3

#Epilepsi #Hjernerystelse #Kjedelig #veldigkjedelig #Hodepine #au #nekterpåkniven #blæh

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg