Alle de tankene du har om deg kommer plutselig ned på papir… Lykke, not..

Dere vet den episoden i Friends hvor Rachel finner listen Ross har laget om hennes gode og dårlige sider.. Kjipt ikke sant, alle de tankene du har om deg kommer plutselig ned på papir. Jeg hadde litt den opplevelsen i dag når jeg fikk et halv kilos brev med epikrise fra sykehuset hvor alt er tatt med. Alle samtaler, alle tester etc osv. Og det beste var liksom når det står: “pasienten er velkledd, velpleid, normal tale, overvektig og svarer godt for seg” Jadda.. Hun er sånn og slik høy og veier ditt og datt, de skal ha får å ikke spørre om stjernetegn, favorittband, film osv Blir litt satt ut når alt jeg har sagt kommer ned på papiret, og da mener jeg alt.. Historier fra barndommen, reaksjoner på opplevelser m.m De landet på som jeg skrev sist at det er ingenting galt med meg men at jeg snuser.. (det gjør jeg forresten ikke, men kanskje de synes det passet fint til overvektern;) Uansett ca 10-12 sider er nedskrevet om meg og mitt fra Marianne 0-41 år og da lurer jeg på hvordan Knausgaard klarer å skramle i vei side opp og ned i 6 bind.. Jeg kan trøste meg litt med det egentlig og tenke at jeg er ikke veldig spesiell 😉 De skrev noe som overhodet ikke passet så jeg snakket med de i dag og ba de endre det og det skulle de. Hun første jeg snakket med på Riksen var utrolig koselig og hun var fra Bangladesh noe som gjorde mye av det jeg sa vrient for henne å forstå så noe av det hun har skrevet i ettertid ble igrunn litt tolkninger og det vil jeg ikke, sær som jeg er 🙂 Hun siste jeg snakket med forsto alt og skjønte igrunn at de måtte endre litt på epikrisen. Litt som å si at jeg har brukket beidet når jeg har hodepine 😉 Går ikke..

Ellers så tror jeg jo at jeg er bra siden jeg er hjemme og kjører på i nesten vanlig tempo og jeg må nok bremse littegrann før jeg stuper i grøften igjen, jeg er håpløs! Men det er så mye jeg har lyst å gjøre 🙂 

Men jeg har fått ordnet lageret nesten og har pakket ned til Mange bekker små og skal pakke ned til Refugees Follo gruppen og på fredag kommer en engel og hjelper meg å få oversikt i garasjen. I dag kom det en engel og hentet masse som skal på Drøbaksvenn Kafe sine lokaler og hun skal hente enda mer på fredag til noen som trenger, så igjen opplever jeg at det nytter <3 #PayItForward

Litt sliten eller ikke, i dag kom minsten hjem med en blomsterbukett til meg og sa: Mamma, disse har jeg plukket til deg for at du lagde den perfekte bursdagfesten for meg i går med de perfekte gjestene og perfekte kakene. Sukk og smelt 🙂 Og da er det verdt alt, så lenge man kan glede folk rundt seg og hjelpe de som trenger det. Det er en fin ting 🙂

De vakreste gavene kommer som dette, fra hjertet <3

Kort oppdatering, livet er fint og sola skinner hysterisk 🙂 

#PayItForward #Equalworth #Epilepsi #Riksen 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg