4 April 2012


Akkurat sånn føler jeg meg nå…bortsett fra at jeg ligger flat ut i min  lilla skjønne

sofa:) har fåt sett en film i dag,med noen anfall innimellom,heldigvis etter ungene hadde sovnet! jeg lurer på i.o.m jeg alltid går på badet hvor mye bråk jeg lager..! ingen har våknet heldigvis:)

jeg har nok styrt litt for mye i dag,men en hæærlig skogstur (selv om ikke jeg er veldig glad i skogen…er vidde menneske jeg;) så dro jeg til Oslo får å hente kjole,nå er jeg i mål med bryllupsforberedelser,tror jeg..er jo ikke jente for ingenting også måtte jeg litt slik og sånn også litt mere og igrunn litt småting til,som sagt er ikke jente for ingenting;)

i.o.m jeg har begynt å blogge ,kommer jeg på mer og mere ting! husker plutselig mitt første GTK (krampeanfall) på Nesodden vgs jeg var 18 år,vi hadde skolekjøkken,jeg ble fortalt i ettertid at det var 10 lærere innom og tilslutt kom en av de til å tenke på at de kanskje skulle ringe ambulanse…endelig en smarting..de er jo ikke lærere for ingenting;) Mye styr! jeg ble kjørt til Ski sykehus hvor de testet meg for narkotika i.o.m jeg var lyssky! fikk endelig dra hjem og lå på et mørkt rom i 9 dager…nå har jeg hatt 3 anfall og sitter her og skriver,utrolig hva man blir vant til:) mange av mine venner har blitt redd 1 gangen de har sett anfall. Når det er 1 gang så  sier  jeg ikke noe på det,det er mye blod og meg i forvridde stillinger-ikke akkurat stilig;) så jeg har lært meg til at når jeg “våkner”  later jeg somdet går bra(etter blodfjerning osv;) og berolige på at dette går bra! men nå er de fleste vant til det:)

Stakkars en av mine nærmeste engang,så et et status anfall og etter ambulansen hadde hentet meg på skolen,knakk hun sammen og da ble alle redd fordi hun skulle tåle og takle alt som hadde med meg å gjøre..stakkars,men jeg gjorde det på rett dag,de så de slapp en 2 timers norsk prøve,så jeg prøver å time det så rett som mulig;) desuten hadde vi en madrass i klasserommet til meg….:( og det synes jeg var så ydmykende at alle de andre brukte den,mens jeg gjorde mitt beste med å ødelegge møblementet av stoler og pulter så godt jeg bare kunne;) madrass..hmf! vet de var godt ment,men jeg følte meg som en pensjonist!!

Når jeg jobbet som lærer i Berlevåg var det en elev som spurte meg om det var smittsomt og da synes jeg så synd på han og beroliget så godt jeg kunne å sa at nei,du kommer ikke til å få det! men han tenkte ikke sånn,han lurte på hvordan jeg hadde fått det-skjønn gutt:) det er så mange som lurer på så mye og er redd for å spørre-det er bedre å spørre,spørr i vei! jeg blir aldri fornærmet og det er bedre å vite enn å lure,da kan man kanskje hjelpe noen! epilepsi kan se skummelt ut,men er som regel ikke det:) jeg har det stort sett bra,det er verre med de rundt meg,en gang hadde jeg hatt et anfall (på badet selvfølgelig;) og var alene hjemme med 2 små,så jeg bare løp ut,fordi jeg vet ikke hvor lenge jeg hadde vært borte og hadde glemt å se meg i speilet hvor min største spør litt tørt,har du falt igjen nå da mamma,du blør…når jeg så meg i speilet,hadde jeg blod overalt,hele fjeset,håret og var direkte nydelig,da var hun ca 5 år…så unger tar ting helt naturlig bare man forklarer og involverer de i hva som skjer!

Mine er jo selvfølgelig de vakreste,skjømmeste osv osv barna i verden og de liker å gjøre ting selv,her om dagen laget min 7 åring omelett med pølser og ost helt alene,jeg fulgte med selvfølgelig,men sa ingenting og 5 åringen lagde seg brødskiver med brødrister og alt,de var bra stolte-jeg også -veeldig stolt,man må la de slippe til og av og tilnår jeg ikke er heelt på nett,er det godt å vite at de ikke er hjelpeløse og også hjelper hverandre:)

Greit å få skrevet ned litt irritasjon i.o.m jeg vet det blir en rolig,kjedelig dag for min del,så for å være tilgjengelig igjen på fredag!! men påskeegg jakten skal jeg klare:) en dag på og en av,klarer ting innimellom ogmå jeg,så må jeg! klarer alt er sta som et esel!!

Nyt ferien og Igjen God Påske videre 🙂

M.M

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg