23 April 2012

Dette er en utrolig festlig kafe i Reykavik,de brukte ca 25 min å lage 2 kopper kaffe og 2 kokesjokolade til kaffen;) Charmende…uansett,den var kul og det var folk der i alle aldre og kosa seg en lørdagskveld***kremt kveld** ,vi var tilbake på hotellet for at undertegnede må sove så dvs ca kl.21.00;)

Uansett jeg googlet epilepsi i går og leste noe fra wikipedia at det finnes over 40 typer anfall…..det var mye mere enn jeg visste,men når man blir vant til noe,så trenger bare vite det man trenger for seg selv..jeg satt meg veldig mye inn i dette når jeg fikk det,fordi det er viktig å vite om egen situasjon fordi de fleste leger har forskjellig måter å gjøre ting på..så jeg er ikke populær med andre ord;) jeg snakket med en eleptiolog her om dagen og jeg har abcencer dvs disse øyeblikkene man blir borte litt og jeg sa at det trenger man vel egentlig medisiner for og hun sa,dette ante ikke jeg at ved en abcens fungerer kun76 % av hjernen og da er det ikke rart at hvis man har noen sånne i løpet av en dag,så blir man sliten! så man lærer noe nytt hver dag:) jeg har hatt epilepsi for lenge;) det blir som en gammel husmor som ikke vil ta i mot råd fordi “de vet best” uansett;) men jeg har heldigvis tenkt å ta i mot hjelp hvis jeg får det,men jeg er IKKE glad for å be om det,det sitter laaaangt inne!! t.o.m mannen,det er vrient,jeg vil klare selv-stor jente tross alt! snart 40…hjeelp,det er nesten 3 år til da!

I dag har størsten vært syk og heldige meg har sett “Barbies dagbok” på engelsk,så jeg har sittet og oversatt film-jippie…det viste seg at hun var bare veldig sliten og hun kom seg utover dagen og da sliter hun ut mamma;) male?? tegne?? lese??gjøre noe?? jeg gir henne andre forslag,men det er kjedeliig..jeg forklarte at mamma har feber og synes Phineas og Ferb på disney er helt ok,men neida-hun klarte heldigvis å male selv:) Hun er selvstendig og flink:) jeg tok meg en kopp te og skravlet med henne,hun elsker å høre gamle historier om min gamle hund George:) han er oppkalt etter en dørvakt i oslo(ikke min ide) jeg kjøpte han for en brukerdose og reddet han! stakar,men han var en super hund som rørte ved alles hjerter tror jeg <3 han var blanding av schæfer,malamute og chow chow og når han gjespet,så så vi det blå fra chow chowen innerst på unga:) kul hund,stor hund!! jeg ville egentlig ikke at han skulle hete George,men Kiefer-men søstern sa at det ble Kefir fra norsk,så da ble det George:)uansett hun elsker å høre historier om han og katten min Christian som var oppkalt etter min beste venninne Frøken K som jeg reiser på turer sammen med:) Den var søstern sin også da…! En gang fant vi han nede i gangen etter han hadde funnet seg kveldsmat dvs en STOOR edderkopp, så søstern og jeg tok dynene våre og rømte opp i 2etg..! han tok forresten undulaten min også–han tok ikke noe utenfra som mus ,fugler osv-underlig katt,egentlig som resten av familien;) men vi er en rasende festlig gjeng;)

Ha en nydelig kveld, jeg skal se Kiefet Sutherland og finne popcornet;)

M.M

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg