19 August 2012


I dag er det søndag 19 august og i morgen begynner minstemann på skolen..Du ser hvordan han gleder seg på bildet;) .Et nytt eventyr!! Det er spennende, men det er rart å ikke ha barnehage barn lengre og det var og er ennå litt trist å forlate verdens beste barnehage, heldigvis er den en trapp ned fra skolen, så når jeg får abstinenser – kan jeg gå ned en tur;) Minsten er klar, hodeskallesekken står klar ved trappa og størsten er mer enn klar…8 uker ferie er lenge:) Jeg gruer meg litt hvert år om hvordan vi skal fylle dagene, men stort sett går det kjempefint med 8 uker fri, barna trenger også ferie, men det er etter 6 uker – da begynner de å bli rastløse, men det er smart å lære å kjede seg litt også,da blir man kreativ eller mamma blir sur – et av to;)!! Dette blir uansett spennende:) To skolebarn, snufs…det går så fort, men det er nydelig også,de er veldig flinke og selvstendige! Lager frokost,lager seg te,omelett og shake-de er superflinke! Jeg er ikke noe særlig stolt,neida ikke i det hele tatt! Jeg har jo verdens flinkeste barn;) Det beste er at de aldri gjør noe galt…**kremt**aldri..jeg blir aldri lei eller sliten..;) Uansett de er helt supre og jeg er heldigvis en noenlunde normal mamma som blir lei og kan være fryktelig upedagogisk innimellom;) De lærer sikkert noe av det også tenker jeg!!

Jeg var på to fester i går..to stk og enda var jeg hjemme før 00.00 og enda var det for sent for jeg lå rett ut til kl.17.00 i dag, tror jeg kan ha fått i meg noe alkohol i noe jeg ikke trodde var alkohol, samme det -det var koselig,men er noe øm etter div varianter anfall og akrobatiske øvelser i natt jeg ikke vet om;) Min bestevenninne hadde bursdag med kjæresten, så hadde min kule fetter Trond 40 års lag,da må man få med begge deler:) Tilnavnet kule fetter Trond fikk han når jeg bodde i  Finnmark og min daværende kjæreste og bestevenn var så innmari imponert at han kom kjørende fra Drøbak på besøk ihvertfall 9 ganger (snakker 250 mil her..) og han kom og kosa seg i Berlevåg, ble nesten innfødt;) Han sa at blod er tykkere enn bensin;) Men jeg har som sagt før ikke alltid vært enig med navnet i.o.m han var den eneste som turte å ta opp kampen når jeg måtte på sykehus og det ville jeg jo ikke, ikke i det hele tatt…Lurer på hvor mange leger og div andre jeg har lurt opp igjennom for å slippe ut, men det nytta ikke med Trond, hmf…;) Nei da, han stiller alltid opp, enda og nå har han fått en superduper fantastisk kjæreste som er like snill, skjønne mennesker:) Jeg er heldig med så mange fantastiske venner og skjønn familie og alle er hjelpsomme og vakre:)

Uansett, jeg har t.o.m lurt røykeslutt telefonen en gang til å bli enig med meg at det var nok lurt å begynne å røyke igjen:) Da var jeg imponert over meg, ikke de som jobbet der (det så jeg først i ettertid), men jeg hadde sluttet og hadde så lyst på røyk og synes jeg hadde mange grunner til den røyken, men så slo samvittigheten inn og da måtte jeg ringe de og tilslutt var de enig, det var bare å begynne igjen:) Og da begynte jeg igjen med GOD samvittighet;) Alltid vært litt god for å snakke for meg hvis jeg virelig vil ha noe, det gåt aldri utover andre da!! Som sagt, en djevel til å prute også i år på ferie, det har jeg aldri vært før!!

Nå er det 10 dager til jeg reiser til verdens vakreste plass sånn ca;) Island – jeg gleder meg syyyykt som niesen min ville ha sagt(8,5 år;) det kan bare bli bra, og min gode snille Frøken K skal være med, verdens beste turkamerat!! Og jeg slipper å se meg over skulderen hvert minutt om det er gigamega edderkopper der..vi var på reptilparken i Oslo på lørdag og der var det mye fa..skap, dvs store edderkopper…jeg var kvalm og gjennomsvett, minsten kasta opp på vei hjem,det er nesten så jeg skjønner den..! Noe så grusomt..En hadde spunnet så tykt nett rundt seg at vi bare skimta den og de som har sett Aracknofpobia e.l ville ha fått flashback..jeg fikk!! Størsten kjente på meg og sa at jeg var gjennomvåt..terapi…rest my case… Uansett snakket/skrev jeg egentlig om noe fantastisk!! Jeg skal til Island – -jippi!!!

Og når jeg kommer hjem skal jeg rett på “sykehuset”……Skjønner jeg må…ihvertfall etter den dagen i dag! Så Nydelig vær og jeg vil bare bade og være på stranden, så må jeg ligge i senga..helst helt stille, ellers gjør det vondt!! Gørrkjedelig! Satser på at jeg får en badetur til:) Evig optimist! Men denne uka har ungene og jeg vært på stranda hver dag og det har vært 19 grader i vannet- perfekt!! Størsten synes det er et snev av pinlig med en mamma som tar løpefart og hopper uti, men litt tøft også;) Jeg er en gal badenymfe så sant det er saltvann:)

Det er så varmt nå at det nesten virker som det er tropenatt på vei og det hadde jo vært innmari typisk nå som skolen begynner..men det er meldt overskyet i morgen! Jeg må ihvertfall opp å skru på aircondition ellers så smelter jeg til en dam som minsten sier, som er skolegutt i morgen… Jeg sier som to generasjoner over meg: Du verden som tiden flyr;)

M.M

2 kommentarer
    1. Fin blogg du har! Alltid interessant å finne noen som er i nesten samme båt. Du er kanskje på sykehuset nå? Håper de klarer å hjelpe deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg