3 September 2012

I dag var dagen…Avreise retning Brandbu,Røysumtunet…! Alt pakket klappe og klart og ungene godt forberedt, størsten var syk i dag og var hos farmor og jeg fulgte minsten inn på skolen og da sa han at nå begynte han å bli svett i øynene og underleppa dirra godt.. Det gjorde mammaen sin også, men vi fant ut at vi skulle prøve å la være fordi mamma hadde ikke så lyst å svette i øynene når jeg skulle forklare alle de voksne at en var syk og jeg skulle reise og kanskje ungene var lei seg noen ganger osv osv,men jeg svetta i øynene hele tiden alikevel…Minsten klarte seg og han så ikke at jeg hiksta meg ut av skolen heller, jeg har bildet av de på nattbordet!! Og savner de allerede og mammen og huset- det eneste som jeg VIRKELIG IKKE savner er gigaedderkoppene hjemme, jeg må se etter fordeler her;)

Ihvertfall gråt jeg meg innover til Oslo og ga vel mannen ca 100 beskjeder og tanker osv, men snill som han er lot han meg bare styre på til jeg sovna og når jeg våkna så jeg en stor plakat hvor det sto. “potitfestivalen 15-17 september” og jeg kjente på at jeg var langt unna soya latten og min daglidagse liv…jeg klaget i et kvarter, det var avtalen og nå er det greit! Jeg har snudd tankegangen, dette skal gå bra, jeg skal gjøre mitt beste for å overleve (ikke for å overdrive på noen slags måte…;), mamma bruker å kalle meg forfina geitmikkel og ja, det er jeg og det er greit, jeg er vel det!

I morgen skal jeg snakke med leger,sykepleier osv, mens de ondsskapsfulle sykepleierene skulle ha meg på vekten i kveld, det er stygt gjort det…snak om å ødelegge gode steminiger her jeg koste meg med jordbærslush og Dr.House…men de er snille da, de sa ikke resultatet og jeg håper ikke de hadde veddemål før jeg måtte til pers;) Jeg tulla selvfølgelig når jeg sa ondskapsfulle, de er så greie her og gjør alt for at man skal trives, så da skal jeg gjøre mitt beste for å trives å være grei tilbake!!

Men grunnen er jo at jeg skal trappe ned en medisin som overhodet ikke er bra å gå på og jeg skal begynne på en ny medisin som jeg foreløbig kaller x, jeg har ikke peiling på hva det er ennå, det hadde ikke de på apoteket heller…Den er helt ny! Så jeg håper indelig i det alle høyeste osv at jeg tåler den og at den hjelper! Nå er det gått 18 år siden jeg fikk diagnosen og ennå har ingen medisiner hjulpet! I sommer har jeg trappet ned epilepsi medisinene vekk hjemme (p.s anbefales da ikke på noen måte…) Men jeg tenkte at da trengte jeg ikke å være her så lenge, men det er bare vente å se.. De har en annen tidsregning her på Brandbu…Legen i Oslo sa 2 uker sist og her oppe betydde det 4 uker og nå har legen i Oslo sagt 2-3 uker og det blir spennende om hva det betyr i Brandbu;)

Uansett, jeg er her! Det har tatt et halvt år fra legen sendte søknad til jeg fikk plass, lyver litt her fordi jeg kunne komme 14 august, men minsten skulle begynne i 1 klasse og det ville ikke jeg gå glipp av å være tilstede da og jeg hadde fått bursdagsgave av mannen: tur til Island, så jeg kom hjem på lørdag, var hjemme i går og dro i dag!! Trengte litt opplevelser før jeg kom og som jeg sier til det kjedsommelige så er Island noe av det vakreste jeg har opplevd og nå var det andre gangen jeg dro og jeg ville helst bare snu og dra tilbake <3 For et spektalulært land med mange kontraster! Jeg føler meg hjemme der og har heldigvis lovet størsten jentetur dit:):):):):) gleder meg allerede!!!

Nå er klokka sent og hodet har lyst å kappes av, dvs mega auuu..:(  så jeg skal holde dette oppdatert om hvordan det går her oppe på landet…

God Natta:)

M.M

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg