7 September 2012


I går var i topp ti lista over de jævligste dagene jeg har hatt, med tanke på smerter…Hodepine fra Hel… og tilbake og i dag tar jeg returen kjennes det som! Den minte meg om den gangen jeg lå på Uddevalla sykehus med bakterier på hjernen og ikke morfin hjalp en gang, Jeg brukte ca 15 minutter på og dra på klærne i dag og gruet meg til å mixe en frokost shake!!En fødsles virker akkurat nå som en koselig ting å gjøre isteden,må greiere å ha vondt et annet sted;) Jeg vet at det er bare tull, fordi å føde nekter jeg på kniven å gjøre igjen;) 

Uansett i går, lå jeg i senga HELE dagen, helt forferdelig.. Jeg hadde heller friviilg tatt meg en tur ned til Satans innerste hjørnet, tatt en kaffe og slått av en prat..Det måtte ha vært bedre! jeg hadde hallusinasjoner om de mest horrible ting: en venninne av meg drev en pølsebu bak biblioteket i Drøbak, men istedenfor pølser, serverte hun armer og bein i brød..Minsten min døde uten at jeg kunne rekke han,plutselig var jeg på et vaskerom hvor folk hylte og skreik om at jeg måtte ha medisiner osv…Det var nemlig det jeg ikke fikk, smertestillende! Jeg fikk noe, noe som hjalp for kanskje 6 års siden og det skulle vare et døgn..jeg har tatt mye sterkere ca 3 ganger i døgnet for å kunne stå oppreist, epilepsien er jo koselig i forhold til hodepinen og den har jeg hatt siden jeg var 5 år! Hallusinasjonene kommer nok av de nye epilepsimedisinene (trobalt), helt nye!

Uansett de kom innom her og spurte om jeg skulle ha middag og det var koselig,helt til de sa at det var hvalgryte….flashback til hvalsafarien på Island og skjønte i det øyeblikket hvorfor vi ikke hadde sett noen hval…de ligger å putrer i gryter instutisjoner rundt omkring, så jeg sa bare pent nei takk og spiste en shake til middag og en proteinbar til kveld og gråt fordi det gjorde vondt å tygge…!! Jeg tenkte på det i går kveld mellom slagene at hvis det var en pris for verdens verste hodepine, liksom hodepinens Oscar, ville jeg glatt vunnet i går og hvem skal vi takk?? Gud fordi han lager snø og is ,så jeg fikk en og annen hjernerystelse som ikke hjelper på situasjonen eller meg selv i.o.m jeg ikke kan kjøpe eller “glemmer” å ta på brodder (jeg er ikke 80 år ennå;), eller alle de rundt som ikke er stille, da bl.a de satans kvitrefuglene som antakelig var beruset av lykke i går, noen må ha foret de med prosac eller hva det heter osv osv;)

Jeg hadde bare lyst å dra hjem i går, men jeg orket ikke tanken på å gå lenger enn til kjøkkenet..bare jeg hørte stemmen til mannen måtte jeg gråte og gråt gjorde jeg ca halve dagen i går og de andre i verden med hodepine vet at det er ikke det lureste, det blir i grunn bare verre..men jeg prøver inderlig å være positiv og tenker at dette går greit, kjempegreit.. jeg er jo ikke kidnappet av FARC eller bor på en søppelplass i India, eller lurer på om bober skal smelle i hodet meg eller noe sånt, men i går hjalp ikke den tankegangen, jeg tenker at smerte er tegn på at kroppen fungerer (enn så jæv.. dårlig), men alt ble bare blåst bort i går, klarte ikke å være den Marianne som sier : Nei,men det går bra..jeg sa det til de som jobber her, men det virket lissom ikke når tårene renner og jeg ikke kan bevege øynene!!

Nok sutring, jeg er litt bedre nå og håper det blir bra snart eller så blir det en ny dag på mørkt rom, men som sagt jeg bor ikke på en søppelplass og Satan har ennå ikke sendt noe kaffeinvitasjon, så jeg får “Just hang in there”..:)

Ønsker alle en strålende dag og er noen flink med sprettert,så er det bare å komme hit å skyte ned noen fugler (sier dyreelskeren..;)

M.M

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg