30 September 2012


Jeg var i Roma i februar, dette er på toppen av Vatikanet, ant.verdens vakreste bygg, anyway jeg slang opp en tanke til Den Høyeste( i.o.m jeg var der på besøk;)  om hva han tenkte om kanskje jeg kunne bli bedre, men han svarte ikke sånn umiddelbart og jeg syntes ikke det er så rart i.o.m jeg ikke vet hva jeg skal tenke om han;) Vi har våre mennesker skrevne ord og de har igrunn ikke vært like flaterende for han…uansett det jeg skal frem til at i går morges, første gang på noen år (husker ikke sist..) Så våknet jeg å ikke hadde hatt anfall på natten..Det er nesten et mirakel, men større er mirakelet at det samme skjedde i morges..Og det er ikke bare nesten lenger, Halleluja – to netter uten anfall 🙂 Jeg vet ikke helt hva jeg tenker ennå fordi jeg er så utafor av medisinene, men det kan jeg godt være litt hvis de tar bort anfallene:):) Da er det bare hodepinen igjen og kanskje jeg kan sove en hel natt, jeg husker sist jeg gjorde det for da var jeg Spania på en fantastisk gård og feiret to gode venner sitt bryllup og natten før selve bryllupet dvs 13 september (en fredag t.o.m hvis jeg husker rett) da sov jeg en hel natt! Bare en liten stund siden;)

Jeg er ennå på landet og her går det greit..jeg får lest en del:) Men jeg kjenner at en times tid etter jeg har tatt medisiner at jeg bør holde meg i ro, det kjennes ut som jeg er på havet, ligger i senga og holder meg fast! I forrige uke var jeg også svimmel, men jeg hadde feber, så jeg tenkte det kom derfra. Men etter ny økning og da var jeg hjemme en tur, så ble det helt ille og jeg skjønte ikke hva det var og mamma stakkars ble livredd..Egentlig jeg også litt fordi jeg måtte konsentrere meg veldig om at jeg skulle treffe munn med gaffelen, ekkel følelse.., men etter en time på sofaen begynte det å løsne og når jeg kom tilbake hit fikk jeg forklaringen at det var medisinene! Jeg har ikke lest om bivirkninger osv fordi da kan psyken hjelpe til en del på flere ting;) Men det er svimmelhet som er verst, hallusinasjoner er også noe plagsomt og det at jeg ikke finner ord eller sier de veldig feil..jeg skulle si noe til mamma om kaffetrakteren, men det ble traffefakteren, rest my case;) Men det er flere av oss her, en nydelig dame som er her sammen med meg skulle forklare meg om patinering av gips og hun sa at når de var ferdig gratinert…jeg holdt på å daue, jeg så for disse ferdiggratinerte engelene med ost som bobla på toppen..he he:) Fantastisk!! Heldigvis evner vi å le av oss selv!!

Forrige helg kom en av de snille englene (ikke gratinert) med bok til meg hun hadde lånt på biblioteket, hun rakk ikke å lese den så jeg kunne ha den i helgen:) Det var den mye omtalte “fifty shades of grey”, jeg leste den ut på 4 timer og jeg anbefaler den sterkt videre, jeg kjøpte meg nr 2 i bursdagspresang til meg selv og den var jeg ferdig med på 2 dager (da var jeg hjemme)! Dette er bøker vi ikke er vant til å lese, det er så intens, masse sex og det er der boka blir dømt av mange, men det er ikke det som er viktig i boka, det er samspillet mellom to pesoner som vi blir vitne til, hvor lang kan man strekke seg for noen! Vi blir nyskjerrig på den mannen som hjertet blør for..og jeg venter veldig på bok nr 3 som kommer i november:) jeg fikk en bok av svigermoren min til bursdag (der av navnet 2509;) av en av mine mange ynglingsforfattere Ken Follet, jeg tok den med hit og satt meg godt til rette og skulle begynne å lese og der står det at dette er bok nr 2 i en frittstående triologi…så jeg måtte på biblioteket og låne nr 1 og er godt i gang med den og gleder meg til forsettelse:) Jeg rakk et par andre i mellom! Når jeg var på Oslo S på torsdag tok jeg en kaffe på La Baguette og der sto det en bokjylle og jeg måtte såklart gå å se og der kunne man låne med seg en bok, registrere seg på”bookcrossing.com” og skrive hva man synes om boka og hvor du leste den og hvor du var på vei til, fantastisk ide!! Den boken jeg lånte med meg startet sin reisietid i Fredrikstad:) Jeg logget meg inn og skrev om boken og dette er en morsom måte å låne bøker på! Blir spennende å se hvor jeg finner bøker andre steder:)

yep, det var siste kjedelig nytt herfra, men mirakler må deles videre:) Og ellers er det lite nytt, annet enn bivirkninger, hodepine og bøker;)

M.M

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg