7 Oktober 2012


Jeg opplever fortsatt mirakler og det er underlig:) Nå har jeg vært uten anfall i 8 dager og det har ikke skjedd på mange år, jeg trodde ikke det gikk an for å være helt ærlig:) Desto større grunn vil jeg hoppe opp og ned i ekstatisk lykkerus som om jeg skulle sett Billy Idol på scenen.. Det er bare det at jeg orker ikke i dag, er så trøtt.. Tror jeg sovna kl.04.00 i natt og var oppe igjen 07.00, utrolig barnslig!! Helt teit at tv2 måå sende bra filmer midt på natta ref: Luftslottet som skulle sprenges, man må jo bare se at Salander tar rotta på hele systemet:) Tror alle jenter ønsker at de har litt Lisbeth inni seg, hun er en helt:) For lenge siden var det J.I Jane jeg ville “ligne”på men Salander har overtatt, spesielt med fotografisk hukommelse…Er det noe vi som har epilepsisliter med er det hukommelse..;) Det er så mange “artige” samtaler,sånn ca sånn: Du vet han derre i den filmen med hun som spilte i den andre filmen..hun blonde,som spiller mot han mørke, ja du vet hva jeg mener ikke sant?? Og ja hun spiller også i den andre filmen, fra USA åh..si det da…;) Det er noen av de samtalene..he he det er så irriterende, men glad vi har google,den er uvurderlig her;) 

Men ja søvn er oppskrytt…Jeg kommer til å gå i koma når jeg kommer hjem:) Regner med at jeg får sove når jeg ikke ligger og ser på det apparatet som skal ringe hvis jeg får anfall i senga og det blinker hver gang jeg snur meg (jeg vet i.o.m jeg følger intens med…;) og jeg vil ikke ha oppmerksomhet om natten,så jeg ligger å passer på at alarmen ikke går….noe så teit! Jeg som ikke har anfall i senga engang, jeg går på badet…passer på hvor det er hardest gulv;) Så jeg tror hjernen min og er litt som Colosseum her oppe, en ruin;) Husker en venninne og jeg snakket om “hjelpere” rundt oss om vi trodde på engler eller hva det er.. Og venninnen min mente hvis jeg var så uheldig å ha en måtte den ha seriøse psykiske lidelser i.o.m den gjorde en fantastisk dårlig jobb;) Da mente hun at jeg er en ulykkeskråke eller som pappa sier “en vandrene katastrofe” Hmf,,hadde han ikke hatt rett ville jeg bli dypt krenket!! Men han har rett og han tenkte når jeg var yngre at han skulle tegne en spesiell ulykkesforsikring på meg, jeg er helt sikker på at han vil nekte på alt i dag med tanke på bevisets stilling;) 

Når jeg var liten sto jeg rett opp og ned å falt og mantra mitt var “oi,jeg var bare litt uheldig jeg”, mamma fikk senskader av dette tror jeg…Hun måtte holde meg i nakken til 2 sekunder før vi skulle ut og ha med 3 ekstra strømpebukser og våte kluter..jeg tryna for et godt ord og jeg skjærte meg på alt av nye kniver, ramla på sykler, ned fra trærne, mistet litt av fingertuppen i en klemt dodør (det var faktisk ikke min skyld, men sikkert den skada hjelperen;), men jeg har en tendens til å kløne alt litt til;)

Men jeg tror hjelperen har fått profesjonell hjelp i.o.m jeg har vært uten anfall i 8 netter:):):) eller kanskje jeg heller skal tenke å de flinke folkene som har hjelpet meg og ENDELIG funnet rett medisin, det har tatt noen år, men vi har ikke gitt opp noen av oss:) Det var dette med interessant tilfelle på medisinsk grunnlag… Men det skulle bare noen netter til før jeg tenkte at nå åpnet det seg uenderlige muligheter, Kanskje jeg alikevel kan jobbe i fengsel etterhvert (mange vil nok fraråde det uansett i.o.m jeg er så sinnsykt naiv og da ja..noe klønete sånn at det ikke er klokt å jobbe i fengsel…ihvertfall ikke ha nøkkelansvar **kremt**det kunne gå galt 😉 Men muligheten kommer kanskje:) jeg vil også ta lappen å kjøre helt alene til Finnmark som jeg drømmer om, det er noe med å føle seg helt selvstendig tenker jeg! Tiden vil selvfølgelig vise ,men jeg er uhelbredelig optimist og tenker alltid at det ordner seg:) For andre muligheter vil jeg ikke ha!!

Jeg er så himla dum at jeg kommer ikke til å prøve å sove en gang i dag for det vil ødelegge for natten, men sent ikveld går “8 Mile” Med Eminem og jeg er litt inni en Eminem periode, så dah måh det bli sent i kveld også…viljestyrke kom å ta meg;) Men det er den eneste luksusen jeg har her sånn sett at jeg kan være oppe litt lenger i.o.m ingen må følges til skolen her! Så da blir det Criminal Minds hver kveld og selvfølgelig noen kapitler i boka os osv og må ikke glemme tenketid etter det, ikke rart det blir sent;)

Lite søvn, kjedelig blogg…men det er siste nytt fra Brandbu;) Ha en nydelig høstsøndag:)

M.M

4 kommentarer
    1. Hei Marianne !
      Så flink du er til å skrive !
      Synes det er tøft at du orker få ned “så mange ord” !
      Ønsker deg alt godt :-))
      Hilsen fra tanta til mannen din :-))))

    2. Ikke kjedelig lesning, du er flink til å sette ord på mye av det mange av oss har følt oss alene om. Så bra at medisinen ser ut til å virke! Hold fast i optimismen – og galgenhumoren.
      Apropos hjelpere/skytsengler, ifølge mamma har jeg hatt flere av dem, og de har jobbet overtid. Alle anfallene kom vel fordi englene streiket for bedre arbeidsforhold.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg