19 Oktober 2012

Hvis eg ser en liten fuggel lallalalalala 🙂 Nye cdén til VAMP er innkjøpt i dag – o Lykke <3 Ikke bare det, det er fredag  og jeg har 3 dager igjen her på Brandbu, så er det hjem o kjære hjem!!! JEG GLEDER MEG!!! Jeg har vært borte hjemmefra i 7 uker…7 UKER…Det er lenge det.. Men det har gått fint, det har jo gått mere enn fint:) Målet er nådd, jeg er anfallsfri 🙂 Det er en fantastisk gave, det er helt nytt og det var verdt 7 uker! Jeg gleder meg bare nå til bivirkninger går over, men jeg må visst holde ut en stund..De sier det at jeg stort sett ser ut som jeg kommer rett fra nachspiel, sånn som jeg sjangler 😉 Jeg klamrer meg fast i vegger og stolper og av og til i senga..minner meg på at jeg må ta medisiner..Okei,.!

Jeg skal ikke skryte på meg anfallsfri, men jeg er ihverfall hysterisk mye bedre! Alt godt nytt er positivt, så jeg er så fornøyd og smiler stort 🙂 Det var en som sa her at jeg var kanskje i overkant positiv:) Jeg tar det som et kompliment!! Tror kanskje ikke det var ment sånn, men pytt sann – jeg er god på å tolke;) 

Det er mange pussige ting som kan skje under anfall og når jeg er her så ser man mye man ikke er vant med å se og jeg husker mye jeg hadde glemt 🙂 Jeg hadde mye KPA anfall før, det er de anfallene som man gjør mye pussig…!! Jeg tror pappa hadde det mye artig med dette (han synes ikke det var morsomt at jeg hadde epilepsi,men når det engang var sånt er det jo greit å se det komiske i det;) En gang gikk jeg etter hunden min George med en tom kaffekopp, jeg holdt på lenge og George syntes ikke det var så festlig, men han la seg tilslutt ned å stirret vissnok dumt på meg…jeg satt meg ved siden av han og instisterte på at han skulle ha kaffe….! En annen gang hadde jeg tatt ned alle bildene i stua og hentet pappa sine dresser og hengt de opp i stedet…Høstutstilling neste..! Jeg har gått tur med blomstene, klatret opp på et klesskap( som nevnt før;), gått rundttur i boligfeltet med ødelagt pysj og George i bånd…Jeg har t.o.m kjøpt en lilla seleshorts med rød prestekrager…den var beyond stygg!! Utrolig hva man kan finne på..Glad jeg ikke husker dette 🙂 

Men George, min fantastiske hund var så spesiell, han passet på meg år jeg hadde anfall! Han varslet (tok bare litt tid før jeg skjønte det ), han har hentet hjelp et par ganger, han har ligget ved siden av meg på fjellet i Finnmark når jeg fikk anfall der og kanskje reddet meg 🙂 Han skjermet ansiktet mitt så jeg slapp unna froskskader og holdt meg varm, det var minus 10 grader og vind! Det er hunden sin det, han fortjener hedersmedalje, men istedet så pensjonerte han seg hos min tante og livde de siste årene som hovedperson og han jobbet hos dyrlegen i Drøbak og viste andre hunder hvordan man gikk på vekta osv, beroligene andre:) Han var en gullgutt!! Alle som møtte George ble sjarmert, de som var redd hunder også..To venner av meg når jeg bodde i Berlevåg, hadde egen sang til han – George on mine mind 😉 Hærlig!! Det finnes hunder som er terapi hunder og hunder som er trent til å varsle anfall, det merkelige med George er at han fant ut alt dette på egen labb. Første anfallet han opplevde, da var han 10 uker og vi var å gikk tur oppe ved hundeskolen i Drøbak og når jeg våknet lå han oppe på meg! Den lille skjønne! Utrolig hva hunder /dyr skjønner..

Nå surrer jeg med Skavlan, i morgen er en litt lang og kjedelig dag , så kommer søndagen og er enda kjedelige også kommer mandag og mannen henter meg og hipp hurra hjem til de skjønne små og mannen og ikke minst eget kjøkken!! Gleder meg til egen mat, her er det mye snålt 😉 Men jeg skal ikke klage, det er veldig bra her og flinke folk!  Men jeg kjeder meg og det betyr at da er jeg klar:):)

Bildet på toppen er av en kjempe aloe vera plante i Roma og den mener jeg igrunn ikke noe med, men jeg fant ikke frem på macen…jeg er håpløs..

God Helg og skål…jeg ser vissnok litt småfull ut og har for øyeblikket tilnavnet Whiskey… Og løp å kjøp den nye VAMP plata 😉

M.M

4 kommentarer
    1. Hihi,Marianne! Jeg måtte le av fortellingene dine!:-D tok ned bildene og hengte dressene på veggen??
      Så godt å høre at du skal hjem til dine kjære snart! Dumt at du ikke var hjemme da vi var på besøk:/ men vi tar det igjen snart:-)
      God klem fra meg!:-)

    2. he Mette-Lise 🙂
      jeg er enig..superdumt:( men vi tar det igjen:)
      jada jeg ordna med dressende til pappa 🙂 du aner hvor mye rart jeg har funnet på og hvor mange artige historie jeg hører her…;)
      god helg og klem tilbake!
      M

    3. Hurra, endelig hjem igjen! Godt du hadde utbytte av oppholdet denne gangen :-)) ps du fikk vel med deg Vamp på Lindmo istad? ;-D
      Klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg