26 Oktober 2012


Jeg tenker, jeg tenker veldig mye egentlig 🙂 Viktig å bruke hjernen! Jeg har akkurat sett på Skavlan og John Irwing var der, for en fantastisk person, han har bikka 70 år og er ennå opptatt av viktige saker! Han sier han er intolerant ovenfor intolerante personer – vakkert 🙂 Jeg er så enig og desverre er det så mange av disse intolerante personene som oper og bærer seg hvis noen er annerledes eller har en annerledes tro, livssyn, seksualitet eller bare tenker forskjellig!! Jeg har alltid trodd at verden ville gå fremover i utvikling, at vi mennesker skulle utvikle hjernen såpass at vi forsto og respekterte andre og tenkte vi er alle like mye verdt og alle meninger og tanker skal selvfølgelig respekteres…!! Det virker som vi går baklengs desverre…! Det er så mange eksempler at det er farlig å nevne noen i redsel for jeg kan bli tolket hit eller dit..!

Hevn synes jeg er helt tragisk..! Øye for øye mentaliteten er helt harry! Jeg skulle ønske at vi kunne skru opp hjernekapasiteten omså bare 5 % så vi kunne tenkt forbi hevn og tenkt hvorfor er ting gjort som de er gjort og prøvd å finne årsaken og evt gjort noe med den evt saken fra bunnen istedet for å ta igjen..! Tenk hvor annerledes verden hadde sett ut 🙂 Respekt er så viktig! Har man ikke respekt og er bittelitt ydmyk i forhold til andre mener jeg man taper litt…Bare forestill deg hvor mye vi kunne lært av hverandre rundt om i verden 🙂 Alle samfunn har litt av alt allerede, det fikk vi når vi begynte å røre på oss 🙂

Det prøver jeg å etterleve selv, men selvfølgelig trår jeg også feil…Men jeg prøver å ha en grunnleggende respekt og nyskjerrighet for andre rundt meg 🙂 Det er så mange spennende mennersker rundt oss bare vi er villig til å se 🙂 Jeg er altfor nyskjerrig mange ganger og spør antakelig mer enn ti vise kan svare, men du verden og mye spennende jeg får vite 🙂 Bare ta en enkel taxitur foreksempel, der har jeg lært mange forskjellige ting om andre land og kulturer og ikke minst religion, noe som jeg finner fantastisk spennende 🙂

Jeg har lest endel om forskjellige religioner og det er så utrolig interressant! Når jeg var på Brandbu leste jeg en fagbok om Islam , der står det mye interressant ! De andre der oppe lurte på om jeg er helt gal og det kan sikkert hende, men sunn gal med masse kunnskap 😉 Mitt neste prosjekt er å lære meg mere om Katolisismen 🙂 Da Vinci koden er nok ikke helt dekkende 😉

Forresten er jeg hjemme fra landet og fornøyd med ståa 🙂 Jeg har ikke hatt anfall på en god stund, det er såpass lenge at jeg ikke holder telling 😉 JIppi til det og klapp på skulderen til flinke leger og sykepleiere!! Jeg er fortsatt full (svimmel) jeg datt inn i en tujahekk før i dag 😉 Men som sagt, det er bare å gi det tid håper jeg 🙂 Jeg har også fått migrene spray og det virker som det hjelper, har bare prøvd en gang 🙂 Har ikke trengt det mere!! Eller jeg prøver å holde ut! Det var fantastisk å komme hjem og bli overfalt av barn og mann 🙂 Jeg har også vært så heldig med mamma,søstern, to besteveninner og svigermorpå besøk og vært på kafetur med venninner 🙂 Jer er velsignet med så mange nydelige mennesker rundt meg 🙂 

I morgen skal vi feire Pappa sitt 60 års lag og gratulerer med dagen til kjære pappa <3 det blir så koselig! Hans bedre halvdel står på for å gjøre dette til en spesiell dag, hun er hærlig <3

jeg håper alle kan bli litt mere tolerante så kanskje verden snur en dag 🙂

God helg 🙂

M.M

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg