20 Desember 2012


O Jul Med din vrede 😉 ja , nemlig..starter hele førjulsballet med brukket ribbbein (eller hvordan det skrives 😉  Jeg vet selvfølgelig ikke hvordan jeg har fått det, men legen og jeg resonerte det frem til over dørkarmen på badet under anfall – ja ja shit happens! Men er litt vondere fordi jeg har tatt over brystet og trøsten jeg fikk av legen er at er ikke farlig, men jævlig vondt som han sa og han har rett 🙂 jeg var kjapp med å avbestille kiropraktor i morgen…au 😉 Men Jula kommer uansett og jeg har 8 slag i hus så pytt sann, det triste er at jeg kan ikke vaske så mye ***kjempegrusomt **;) Det viktigste er vel selskap og mat – om det er litt støv i kroken gjør det vel ikke så himla mye!!

I år har jeg ikke stresset i det hele tatt, førjulstiden har bare vært kos med balletforstillig til størsten, gradering til minsten – juleavslutning med begge i går, så skjønne og flinke og i morgen får de juleferie 🙂 Gleder meg!! Vi får også besøk fra Tromsø i jula, så koselig <3 Mannen har bursdag på lillejulaften så da blir det selskap da også!! Vi er priveligert og heldig som har alle rundt oss i jula! Tenker på alle de som gruer seg til jul, det er trist! Vi har prøvd å gjøre en liten forskjell, vi har gitt gaver til “sykehusbarna” en organisasjon som prøver å gjøre hverdagen litt lettere for barn som må være på sykehus av forskjellige grunner, vi har gitt til SOS barnebyer, middager til hjemløse i Oslo, litt til barna i Syria og vi er Unicef faddere 🙂 Det er ikke så mye, men litt hjelper og når vi er så heldig som vi er, kan vi dele litt!!

Jeg gleder meg til julaften!!

Jeg er ennå noe svimmel av de nye medisinene, jeg kjenner ca 20 min etter jeg har tatt de at jeg blir svimmel og ting blir litt vanskelig å gjennomføre, men det går over etter en liten stund! De hjelper masse, jeg har færre anfall, jeg slipper de sterke medisinene, jeg orker mere 🙂 To helger på rad har jeg vært på julebord og nå på lørdag kom jeg hjem 02.30, det har ikke skjedd på mange år – fantastisk! Søndagen var jeg helt maroder, men pytt sann det var verdt det 🙂 Jentejulebord med 23 artige jenter, jeg lo så fælt jeg nesten var kvalm og vi danset til 80-talls musikk og mimret (hørtes brått eldgammel ut her 😉

Jeg har ikke snoket på en eneste pakke 😉 Jeg husker en gang jeg åpnet en julegave før tiden og når jeg overspent åpnet forsiktig den som så mest spennende ut, så var det en hvitt laken med grønne flekker fra mormor…extremt spennende -Not 😉 det verste av alt var at da var jeg 19 år og det var første gang og jeg ønsket meg ikke laken!! Nå gjør jeg det..;). Men da ønsket jeg meg penger til ny tatovering eller sminke eller noe og Disneyfilmen “beauty and the Beast” og den fikk jeg av pappa!! Han fortalte noen han var på fest sammen med at han hadde kjøpt disney filmer til jentene sine og de syntes det var så koselig og spurte hvor gamle barna hans var og pappa sa joda de er 19 og 21 år… 😉 Men vi ble uberglad for tegnefilmer 🙂 Elsker ennå å se disney, så filmen Modig for et par uker siden, den var skummel…- ungene holdt på å le seg i hjel av mamma som gjmete seg under pleddet 😉 Med det magiske med disney at de har med humor for voksne! Gleder meg til jul, med masse filmer, nytt magisk pledd og ikke minst 8 kakeslag 😉
vi har pyntet og koset oss og i dag skal vi kjøpe juletre 🙂 Og jeg har kjøpt meg så nydelig vinduspynt hos Marte på Designmix 🙂 Mannen synes den var litt vel, men ungene og jeg elsker den <3, så han er nedstemt!!

Jeg vurderer å tørke litt støv, men det er så dumt med brudd.. og legen ba med ta det med ro og ikke gjøre noe som var vondt fordi kroppen selv sier fra hvis jeg ikke skal gjøre det og jeg skulle “lytte” til kroppen 😉 Er det vondt, så stopp…Kanskje ikke så dumt med ribbbeinsbrudd alikevel***:) 

Må se det positiv i alt!!

GOD JUL 🙂

M.M

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg