17 Januar 2013


Godt nytt år 🙂 Nytt år, nye muligheter!! 2 Januar startet med influensa, men det begynner heldigvis å gå over..kroppen er litt kjørt enda men det går seg til 🙂 Jeg hadde mange gode hjelpere i.o.m jeg jeg var en del alene hjemme! Men nå er alt meget bedre!! Så igjen godt nytt år, jeg tror 2013 er året for endringer, jeg er jo en evig optimist! Mange trodde verden skulle gå under i 2012, men jeg tror kanskje vi er inne i en endring og leter etter alle mulig måter å finne det ut på 🙂 Kanskje mennesket blir litt mere sivilisert, tenker litt annerledes, vil handle annerledes i forhold til situasjoner…kanskje..jeg ser vi har laaang vei å gå, men vi alle bare begynte litt, bare smile litt mer kanskje 🙂 Jeg vet ikke men jeg håper!!

Jeg har mere anfall igjen, men ikke så mange som i sommer og høst, men jeg glemmer ikke at jeg har epilepsi, rekker ikke det…men det gjør ikke så mye, det kunne vært verre 🙂 Hodepinen er greit på plass, men jeg har ikke kunnet gå til kiropraktor i.o.m jeg brakk ribbbeinet ..Litt dårlig sirkel, men det går jo rundt da, det er jo en sirkel 😉 Kanskje jeg skal begynne på sirkeltrening, så blir det bedre 😉 Men siden jeg har hatt influensa og kroppen er så sliten, så bruker jeg ekstratid jeg har på å hente meg inn, litt kjedelig,men sånn går nå dagene!! “Dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at det var livet” , nei det er ikke sånn her, jeg leser, holder meg oppdatert, følger med, viderefomidler all verdens grusomhet på twitter i håp om at vi blir mange der ute som vil gjøre noe med urettferdighetene som foregår overalt..:( Men jeg satser på endring!!

Nemlig PEACE <3 jeg håper!! Har man håp har man mye!!

Ellers så ble julen som jeg hadde håpet på 🙂 Masse gjester, masse god mat, masse selskap, blide barn og artigheter! Det eneste som manglet var snø og kaldt, men vi hadde det gøy alikevel 🙂 Nyttårsaften ble feiret med familie og bestevenner – hærlig! Som sagt før, vi er priviligert!! 

I går fikk mannen og jeg tid til å gå ut å spise fordi ungene var med bestefar på Disney on ice og koste seg fordervet, anywho vi spiste på Kumlegården i Drøbak – vel verdt et besøk 🙂 Fantastisk god mat og god stemning, sevice og alt!! men det jeg skulle si at vi pratet lenge med hun som eier det og kom inn på epilesi (husker ikke hvorfor..) men ihvertfall det siste hun visste var at man skal putte noe inn i munnen på noen som har krampeanfall.. Det skal man ikke, det var 32 år siden hun hadde sett et anfall og da var hun den eneste som ville hjelpe vedkommende og puttet vesken inn i munnen hennes, det er jo ikke det verste, men da som nå var det mange som ikke ville hjelpe fordi de trodde det var narkotikarelatert…jeg mener man skal hjelpe uansett om det er narko eller sykdom, det synes hun også så damen fikk hjelp 🙂 Men jeg fortalte litt og hun visste ingenting og følte egentlig at generellt så vet folk for lite og det skjønner jeg, jeg vet ikke så alt for mye jeg heller..! At det er 40 ulie anfallstyper og de er forskjellig på folk igjen..ikke lett! De som jobber med epilepsi, er selv usikre noen ganger om det er anfall eller diabetes eller noe annet og da er det ikke lett for folk å skjønne!! Men jeg håper bare at hvis noen er i nærheten av anfall at de hjelper, de fleste kjenner igjen GTK (krampeanfallene) de som ser skumlest ut..De er som regel relativt harmløse, bare ser litt heavy ut 🙂 Skulle man dette borte i dette, så ta tiden etter 2-3 minutter ring 113 hvis ikke anfallet er over, ellers flytt ting unna og pass på hodet. ikke hold fast vedkommende – ellers er det ikke så mye å gjøre! Kan evt se etter epilepsi symbolet eller SOS armbånd.

Epilepsi symbolet er et tent lys med blå farge rundt, jeg brukte det i akkurat 3 dager for så mange spurte hvilken sekt jeg var med i…”rest my case”;) Men folk som er plaget mye mere enn meg synes det er trygt å bruke det! Se etter 🙂 

Mye bla bla, men ihvertfall long time and Happy New Year 🙂

M.M

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg