3 april.2013

Er på ahus , vært her ca et døgn nå. Det er slitsomt. …Tror noen av de som jobber her synes det er ganske ugreit til tider også. Det er noen engler her og noen som burte vurdere karriere endring feks til bompengering person.

Jeg kom hit i går natt , jeg hadde verdens koseligste ambulanse sjåfører. Vi måtte innom legevakten i ski før vi fikk komme til ahus. Grunnen til at jeg dro var 4 anfall på rappen og jeg var så kvalm og hjernerystelse må sjekkes.

Etter vi kom hit , det første jeg gjorde var å få nytt anfall og dette ned fra ambulanse båra..au.. så ble jeg kjørt på et rom og prøver osv. Så måtte jeg ta CT av hodet og når jeg kom tilbake på rommet da fikk jeg nytt anfall og prøvde å dra i snora etter hjelp når jeg var ferdig, men snora var borte, skulle prøve å gå ut etter hjelp, men fikk nytt anfall.de stakkars sykepleierene var noe oppgitt over at de går an å dette tre ganger etter ankomst ut av senga;-) men jeg er god for etter fire timer på gangen gjorde jeg akkurat det samme oppe på avdelingen jeg havnet på.

Den første nevrologen jeg møtte på ville bare at jeg dro hjem, jeg fikk noe medisiner og fikk sove litt. Kl. 09.30 Måtte de ha rommet og jeg kunne dra.. men daglegen mente at jeg ikke var helt meg selv når nevrologen mente jeg absolutt ville hjem ( jeg sa aldri det).. de som kjenner meg vet at egentlig må man dra meg etter klørne for å få meg på sykehus, så når jeg selv ber om det, må det taes på alvor. Jeg tror jeg er opp i 11 anfall nå, men det har roet seg.

Grunnen til at jeg ligger og klager kl.04.34 er at min gamle romkamerat og en mann ute i gangen snorker så jeg tror de konkurerer eller tjener på det… så nå ligger jeg med sov i ro i ørene og hører de fortsatte greit høyt 😉 det er også de to brukne ribbbeina som gjør vondt uansett hvotdan jeg prøver å sitte ligge…

Ser ut som jeg drar hjem i morgen. Dette er ikke noe blivende sted og de kan ikke justere noen medisiner iom jeg skal på SSE senere i april og jo flere kokker osv.

Jeg får prøve å sove litt igjen, men jeg har skjønt at jeg aldri kunne deltatt i noe reality show e.l tenk hvor mange snorkere det er der…det burde ihvertfall vært et kriterium! Hvis du snorker , hold deg hjemme;-) er bare litt lei og sliten..

God resten av natta fra ahus.

M.M

4 kommentarer
    1. Er det ingen medisiner du kan ta for å stanse anfallene når de først er i gang? Virker ikke Stesolid eller Epistatus, for eksempel?

    2. hei Mette 🙂
      jo da, stesolid stopper de og evt forebygger..men det måtte 11 anfall til før de gjorde noe med det. de skulle helst se anfallene, men de er litt vanskelig når det stakkars personalet har så mange pasienter at de så vidt har tid til å si hei innimellom..tror jeg telte ti pasienter på gangen der i går og mange alvorlig syke! så de går litt mot seg selv..men jeg har kommet meg hjem og må ta livet med veldig ro 🙂 gørrkjedelig!!

    3. Jeg syns du er tøff, jeg har opplevd sånne anfallsdager, der det liksom aldri ser ut til å slutte. Det er tragisk at man etter flere anfall, forvirret, utslitt og med vondt i kropp og hode, blir lagt til å vente i kø på korridoren …
      Som du påpeker, det er sikkert tøft for dem som må jobbe med dette, og dessverre skinner det kraftig igjennom hos noen at de helst skulle vært et annet sted.
      Lykke til med justeringen på SSE, DET hadde vært litt av et sted å lage reality-serie fra 😀

    4. takk skal du ha 🙂
      jeg skal kun på EEG og til legetime, jeg nekter på kniven å legges in der..alt for mye gal historie 🙂 enig, det hadde blitt litt av et realitishow 😉
      men jeg skal ikke gå på de nye medisinene lenger, lever verdiene har økt kraftig og det vil jeg ikke!
      men takk for lykke til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg