18 August 2014

Det er lenge siden jeg har skrevet noe, jeg har ikke hatt lyst eller egentlig ikke så mye tid heller! Ungene har hatt 8 uker sommerferie og da går det i ett og det har vært deilig 🙂 Vi har vært i Tyrkia, stranden, Finnsnes og bare kosa oss!

Det er mange som lurer på hvordan alt går med det ene og det andre og jeg sier bare alt går! I bunnen så blogger jeg om epilepsi og evt verdens urettferdigheter som jeg synes er viktig!

Jeg er med i et forskningsprosjekt på SSE (statens senter for epilepsi) med ketogen dietten! Dvs lavkarbo, så lav at man skal ligge under 16 g karbo om dagen! Dietten går strålende, den virker ikke på anfall enda men bivirkningen er å gå ned i vekt og det har jeg gjort 🙂 18, 5 kg ca og jeg smiler lykkelig! Alle “medisinkiloene” er på vei bort eller som en fin dame sa til meg i dag at energi forsvinner ikke, det bare skifter form og hun mente hun hadde overtatt de! Jeg mener at jeg har hatt de lenge nok og er jo fan av “Pay it forward” konseptet 😉 Hun var igrunn ikke enig..

Uansett om anfallene er på plass, så er alt annet mye bedre og dette er et kosthold jeg trives med! Jeg er sjelden sulten og det er en absolutt fordel for de rundt meg 😉 kan sammenlignes litt med en sitronpresse hvis jeg har lavt blodsukker 😉 Det er spennende å se hva mat og næring gjør med deg! Dette er så interressant at jeg vil finne mere ut om det!

Ellers så har hverdagen startet i Paradis Slyngveien igjen og det er deilig, må innrømme at jeg blir litt svett når jeg fyllte ut kalenderen frem til jul, men sånn er det å ha aktive barn og er aktiv selv, vi er så heldig!

Jeg tenker på verden og hva som skjer! Denne sommeren har jeg absolutt savnet agurknyheter, nyhetene rundt om i verden er bare fryktelig, vi som er født i Norge har igrunn vunnet i lotto! Dermed så må vi hjelpe der vi kan, som sagt #PayItForward . Hjelp noen, smil til noen, ring en du vet er alene, alle kan gjøre en forskjell 🙂

Ønsker alle en strålende mandag <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg