29 August 2014

Denne uken har vært spesiell, det har gått fra det ene til det helt andre! Jeg har vært med på mye og opplevd helt andre ting enn jeg pleier og møtt mange nydelige mennesker!

På mandag var det stordemostrasjon i Oslo NO2ISIS , Jeg var med! Jeg dro inn alene og hadde en litt flytende avtale med en av appelantene om at jeg kunne “finne” henne etter hun hadde holdt tale, hun hadde blå klær og noe på hodet! Utrolig nok fant jeg henne på Grønlandstorg etter hun hadde holdt en glitrende appell om at vi må være i forkant nå, ikke i etterkant som etter 22 juli 2011! Hun var en av mange talere! Utrolig flotte appeller, utrolig mange fine ord! Det tøffeste av alt er at unge muslimer har tatt til orde mot terror, de har fått i gang en storstilt demostrasjon og fått alle politikere på tvers av sine meninger til å stå sammen mot terror! Det var virkelig en opplevelse å se imamer, biskoper, prester, politikere, deg og meg stille seg side om side og kjempe for fred! Det var utrolig vakkert! Vi kunne virkelig oppleve at vi i Norge har ytringsfrihet, demokrati og det viktigste: plass til mangfold! Jeg blir så glad av sånt!


Bilder av noen av de flotte talerene! Tusen takk

 

Tirsdagen arangerte jeg med flere foreldre et “back to school party” for 1-3 klasse på vår fantastiske skole( Drøbak Montessori skole)! Glade barn, glade voksne! Det er så koselig 🙂

Onsdag var mannen og jeg med #Gateteamet i Oslo, vi hadde samlet inn masse klær og utstyr vi skulle gi videre til de som trenger det mere enn oss! Mannen har vært med flere ganger, men det var min 1.gang! For en utrolig gjeng #HjelpOssÅHjelpe, Gateteamet! De står der hver onsdag uansett! De deler ut mat, klær, utstyr, klemmer og smil og nestekjærlighet! Vi er heldig som fikk være med, veldig fint å se alle som setter pris på det og samtidig trist å se så mange som trenger hjelp! Men da er det bra med #HjelpOssÅHjelpe Der går alt på frivillighet og de er avhengig at folk rundt hjelper til og dette er en god sirkel! Vi samler inn i Drøbak og får det til Oslo og der blir det gitt til de som trenger! Helt mitt motto #PayItForward  


Samtidig denne uken har været vært vakkert og høsten er på vei! Hverdagen har startet og det er deilig! Jeg har møtt mange gode venner og størsten har mistet en tann, minsten har begynt på svømming og de er fornøyd med livet 🙂 Det er fint! I dag fylles huset opp barn, det er fredag og livet er fint!

Se menneskene rundt deg, ikke overse de <3

God helg fra Paradis Slyngveien   

1 kommentar
    1. Hei Mette. Ønsker å komme i kontakt med deg. Har du en mailadresse jeg kan nå deg på ? Eventuelt om du kontakter meg på min. MVH Marianne

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg