4 September 2014

I kveld har jeg vært på Chilensk takterrase fest i Dronning Mauds gate 11, jeg surret meg inn til Oslo alene og tenkte at jeg finner nok frem, det er bare å spørre og med buss og tbane og litt vandring så plutselig hadde jeg tid til en kaffe, jeg fant en ny kafe eller en jeg aldri har vært på da 😉 Den heter Espresso House og ligger der Lipp lå i gamle dager, utrolig koselig og stor plass og fin meny og hvis man lastet ned appen deres så fikk man en Cappuchino e.l , den var veldig god! Neste Oslokafetur blir dit 🙂

 

Jeg rotet meg videre etter å ha skrytet litt om kafeen på twitter og kom meg opp i Vika, og Det begynte med kongenavn på gatene så jeg skjønte at jeg ikke var langt unna, jeg fant frem til dit jeg skulle men ble litt engstelig i heisen når jeg møtte en fyr som skulle på et varmepumpe event… Men han hadde gått feil og jeg hadde gått riktig, ble møtt med et glass hvitvin og en varm velkomst og ble geleidet ut på takterrassen og skravlet med andre bloggere, matbloggere, de som hadde en grunn til å være der 😉 Veldig koselige folk! Skal inn å se på bloggene dems senere, en het “sjokolade og oliven” og en het “Matmums” og det var flere 🙂 

Vi skulle få litt info om hvordan vi kan ta delikate bilder av mat og hvordan få det til å se lekkert ut, jeg hadde ingen peiling så det er greit å få noen tips, jeg har fortsatt ikke tenkt å matblogge, men det å lære noe er aldri feil uansett 🙂

Vi fikk også lære om vin og der kan jeg absolutt ingenting, men vi snakte oss gjennom 4 viner og jeg likte en av de kjempegodt 🙂 En mann fra Chile forklarte og fortalte og lærte oss hvordan vi skulle smake osv! Jeg er igrunn vinjomfru, så dette er spennende 🙂

Denne likte jeg veldig godt 🙂

Maten ble servert og da spratt alle matbloggere (og meg) opp og tok bilde av maten…Jeg tenkte etterpå at “du verden vi har det bra når vi kan stå å ta bilder av maten” , halve verden sulter og vi tar bilder fra alle vinkler og i positurer! Jeg hadde ikke vært meg om ikke jeg tenkte det, men så tenkte jeg “Her i Norge er vi så heldig at vi kan det og av og til kan vi kose oss og skjemme oss bort litt 🙂 Maten var helt nydelig, jeg kommer garantert til å finne noen clilenske oppskrifter og prøve ut, jeg skal ile inn på Grønland og bunkre opp lime, koriander og chili 🙂 

Nydelig og sterke smaker!

Jeg måtte løpe før alle andre, jeg måtte hjem til de søte små! Det har vært en spennende kveld, møte masse fine folk og fått ny inspirasjon, så tusen takk til Matbloggsentralen og Viña San Pedro

Jeg busset meg hjem og er plassert i sofaen med en stor goodiebag ved siden av meg 🙂 En god vin, cooler, vinåpner m.m 

Ønsker alle en fiin torsdagskveld, jeg skal finne meg peanøtter

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg