Mai 2015 Epilepsi osv

Noen har spurt meg noen ganger: Blogger ikke du om epilepsi? Har du epilepsi? Du skriver ikke så mye om det.. Og det stemmer, jeg skriver ikke så mye om det lenger! Jeg gjorde det i begynnelsen for å bygge opp språket og ufarliggjøre litt det å ha epilepsi! Men så ble jeg lei av å snakke om det for det er jo igrunn ganske kjedelig! Kjedelig å ha det og enda kjedeligere å høre om det 😉 Men joda jeg har epilepsi, jeg har fokal epilepsi og har KPA anfall som utarter seg til GTK anfall (grand mal) og da stort sett på natt! Det er lite medisiner som hjelper meg, de fantes en type med den ødela leveren og den er igrunn viktig å ha hel 😉 Men jeg spiser et ketogent kosthold som vil si ekstrem lavkarbo med mye fett (akkurat det med mye fett sliter jeg veldig mye med;) Det er ekkelt! Jeg skal liksom ta fetttilskudd og øver meg hver dag og mestrer det ikke helt enda!

Etter jeg startet med ketogent kosthold er formen bedre og jeg har mer energi! Abcensene er nesten borte og det er bra 🙂 Men GTK anfallene er det lite som hjelper på! Nå skal jeg begynne på nye medisiner og starter opptrapping i dag! Ble nesten deprimert når jeg hentet medisiner på apoteket i stad, fetteren min flirte og sa det var godt jeg sponset de såpass at de kan holde det gående.. Jepp 😉


I rest my case…

Sååå da er det bare å glede seg for opptrapping er kjipt med bivirkninger og sakte opptrapping for å se om man tåler medisinene! Bare å glede seg 😉

Men som sagt, epilepsi er kjedelig, skikkelig kjedelig og der for så skriver jeg om det jeg synes er viktigere! Jeg er jo overengasjert som sagt og jeg brenner for at vi skal få en bedre verden og at vi må begynne å hjelpe hverandre mere! Mitt livsmotto er #PayItForward og det lever vi etter her hjemme og vi prøver så godt vi kan å hjelpe der vi kan! Om det er med Gateteamet eller skrive om ting jeg synes er viktig som feks om bloggeren Raif Badawi som jeg skrev om i går eller situasjonen i midtøsten! Verden er et spennende sted og vi alle kan gjøre noe for å bedre den <3

I dag har jeg bare bedret meg selv, eller jeg prøver da! Har masse feber og hodet verker men har vært så priveligert og hatt en bestevenn på besøk som til vanlig bor langt unna! Det er hverdagslykke det!

Løse litt verdensproblemer over et par kopper te, det er undervurdert 🙂

Ønsker all en feberfri dag! Og hvis noen lurer på noe om epilepsi så spør meg mere enn gjerne, jeg svarer utifra det jeg vet 🙂

4 kommentarer
    1. Hei!
      Kan jeg spørre når du begynte med ketogen diett, og hvor fort du merket bedring? Vet du hvorfor du har epilepsien? Organisk skade eller uten påviselig årsak?

    2. Hei 🙂
      Fikk påvist epilepsi når jeg var 19, fikk de første GTK når jeg var 18, men de lurer på om jeg har hatt epilepsi siden jeg var liten siden jeg ofte ramlet i egne tanker 😉
      Begynte på ketogen dietten når i mars i fjor og føler meg genrellt bedre! Og følte meg fort bedre! Dette sammen med SSE, jeg anbefaler å prøve diett, det er mange som merker store endringer 🙂
      De tror jeg har epilepsi grunnet fall når jeg var liten, men ingenting sikkert..

    3. Everything is very open with a precise description of the issues.
      It was truly informative. Your site is very useful.
      Many thanks for sharing!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg