9 Juli og jeg flyter bokstavelig talt :)

I dag hadde jeg bestilt meg time på #TankMe flyting i Drøbak, artig nok er det bare 5 minuttes vandring gjennom skogen fra der jeg bor 🙂 Jeg har såvidt hørt om det før og lest litt på facebook siden deres: https://www.facebook.com/tankmedrobak?fref=ts&ref=br_tf

Jeg hadde time kl 14.00 og kom selvfølgelig alt for tidlig som jeg alltid gjør, men ble henvist til en fin liten sofakrok hvor jeg skulle late som jeg var hjemme! Veldig fin atmosfære der og en koselig gutt som driver det! Mens jeg satt der så leste jeg at flytetanken reduserer stress,  gir deg maksimal avslapning og lader batteriene og jeg tror alle trenger det innimellom 🙂

Jeg leste om hva jeg egentlig skulle gjøre og jeg skulle flyte en time i en vanntank med masse salt og det gjør underverker for kroppen og hjelper mot mange lidelser! Jeg leste om dette før jeg gikk ned på nettsiden deres: http://www.tankme.no/flyting/

Tok en dusj og hoppet i bikinien og gled ned i tanken og for en herlig følelse å ligge rett ut i vann på 34,1 grad! Helt utrolig å ligge der og bare være! tenkte på Shakespeare: “to be or not to be” Og i øyeblikket var jeg bare tilstede i meg selv, lenge av gangen! Men iom jeg lider av mammasyndromet, så blir jeg liggende å tenke på alt jeg evt har glemt og alt jeg må huske 😉 Er bare slik! Men med deilig musikk i bakgrunnen og ligge mørkt i vann gjør noen med deg! Helt nydelig og helt annerledes

Det var 15 minutter med musikk, 30 minutter med stillhet og 15 minutter med musikk igjen! Fantastisk 🙂 

“Vannet I tanken er sterkt saltet med 325kg Epsom salt. Vi ønsker å tilby våre gjester flyting som et verktøy alle kan bruke regelmessig til ulike formål. 
Flyting er blandt annet bra for stressreduksjon, vektreduksjon, redusrt angs og depresjon, påfyll av energi, søvnerstatning, jet-lag, psoriasis og andre hudsykdommer, visualisering og meditasjon, restitusjon og frigjørelse av serotonin og endorfiner.” Står det på nettsiden 🙂 

Inne i denne tanken lå jeg med lukket lokk og uten lys og bare fløt og var i min egen verden! Med en hverdag med mye støy og mange inntrykk så kan det virkelig anbefales og lukke seg inne i en flytetank og puste! Når jeg var ferdig og hadde dusjet så hadde han som drev laget en kopp te til meg så jeg ikke skulle stresse ut i hverdagen igjen, bare nydelig 🙂

Så jeg satt der en stund og bare koste meg og skravlet! Iom dette gjør noe med deg, så husker jeg ikke navnet på han som drev det men tror det var Michael 😉 Han var ihvertfall utrolig koselig og flink!

Det står også på nettsidene at du ikke trenger å ta med deg noe, men iom jeg er som jeg er så anbefaler at man husker å ta med: bh, børste og mascara hilsen hun som er bittelitt forfengelig, men jeg latet som ingenting med mitt røde fjes og knuter i håret 😉

Uansett oppsummering: bestill deg en time, steng verden ute litt! Bare vær tilstede i deg selv og ny det 🙂

#TankMe #Flyting #Floating #Saltvann #Drøbak #www.tankme.no #Anbefales

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg