Byen er Bergen

Jeg kom til Bergen i går og vandret rundt i byen med min fine venn Monica som bor her og nå bor jeg der i to dager @ChezMonicaResidens! Men i dag er Monica på jobb og jeg måtte gjøre byen alene og imponerende nok så har jeg gjort det uten å gå meg vill og til og med tatt bussen helt riktig tur/retur 🙂 Veldig fornøyd med innsatsen!

Men Bergen = regnvær og i dag var intet unntak og jeg skulle på Fløyen! Fornuftig som jeg da er så tok jeg banen opp, det er langt! En rekke mennesker fra typ alle land og jeg tok banen opp

Og når vi kom opp så var det som å vandre inne i en bomulsdott, tåken la seg over hele fjellet! Men jeg er god på å ordne meg så det var bare å entre resturanten og kjøpe meg masse kaffe! Der ble jeg sittende og skravle med to søte damer Eli og Laila 🙂 Søsken fra Bergen hvor en av de bodde i Nord Italia! De hadde gått på langtur og rømte inn da regnet og tåka kom! Vi satt ganske lenge og pratet og de var spennende damer med god innstilling til livet 🙂 

Jeg fikk lov å legge ut bilde av de når de koste seg med suppe og rosevin 🙂

Når det sluttet å regne så langet jeg avgårde, jeg gikk ned til byen igjen og det var en fin tur! Litt lang, men fin! Note to self: huske gnagsårplaster 😉


Kontraster: regnjakke og solbriller 😉

Fin utsikt på vei nedover! Jeg møtte noen som forklarte meg veien og de var noe med en idrettsplass og spagettipunkt og industri og jeg måtte bare holde høyre! Jeg fant frem uten å finne noe spagettikryss eller industriomeråde, men idrettsplassen så jeg 😉

God utsikt på vei nedover 🙂 

Når jeg var nede så måtte jeg ut på bryggen en tur, det er så fint der! Måkeskrik, sjøluft og språk i alle varianter! Bare elsker det

Jeg var innom Juels Sølvsmie og så på alt det vakre de har der! Kjøpte meg en glasskule med det samiske soltegnet! Gleder meg til å henge opp!

Etter tips fra mannen så vandret jeg videre over torget og opp mot kirken og etter en kjapp telefon til han så fant jeg frem til Pingvinen og der var det virkelig god mat, husmannskost

Satt der og tok meg en lang pause med mat og nydelig cappuchino og en spennende bok

Så rotet jeg litt til rundt før jeg tok bussen tilbake til ChezMonicaResidens

Måtte se en gang til på det usjarmeende gjerde med hakekors, veldig spesielt å se det:

Jeg må også anbefale en kaffepause på Cafe Opera hvor de også nå har kunstutstilling, veldig koselig der! legger med et par bilder jeg gjerne skulle hatt hjemme 😉


Salvador Dali tusjtegnet, han er en av mine favoritt kunstnere 🙂

Og dette var så riktig sagt så jeg avslutter med det 🙂

 

#Bergen #CafeOpera #Pingvinen #Fløyen #Bytur 

6 kommentarer

Siste innlegg