Imponert og fortvilet..

Jeg er kjempeimponert over mange nordmenn som i disse dager er vekket av dugnadsånden og hjelper til med å lage, levere og dele ut mat til de som kommer flyktende til Norge! Nå er det mange, i det store bildet men mange for oss i Europa. Vi kan hjelpe, vi må bare finne løsninger som inkluderer alle! Men her i Norge føler jeg ytterlighetene står i mot hverandre, leser du kommentarfeltene så mister jeg automatisk litt trua på mennesker, men så må jeg tenke på at hver gang jeg spør om klær til #Gateteamet (https://www.facebook.com/gateteamOslo?fref=ts ) her i Drøbak så står det sekker på sekker utenfor døren min, det er mange som vil hjelpe! Nå spør jeg etter klær til de som kommer som flyktninger gjennom facebook siden: “Refugees welome to Norway” ( https://www.facebook.com/groups/RefugeesWelcomeToNorway/ ) vakre ildsjeler som startet opp på egenhånd og fine snille resturanteier Jan Vardøen lager mat og deler ut og oppfordrer og får med flere! Da aner jeg håp! Samtidig så samler jeg inn i Drøbak, nå barneklær, leker, kosedyr og klær til voksne! Det havner enter på Tøyen eller på de nærmeste Asylmottak! Jeg venter enda på mail! Men enn så lenge så vil jeg rose alle som tar i et tak, roper høyt og prøver å vekke folk, de som hjelper, frivillighet! Jeg fikk masse etter et loppemarked her i Drøbak som også er drevet av frivillighet i mange mange timer og enda så vil de finne ting til meg, blir så glad 🙂 Nå er bod og garasje full og jeg må ut å sortere! Herlig og tusen takk!

Jeg har også startet en innsamling av penger til NRC Flyktninghjelpen hvor de som vil kan donere penger, så mye som man kan bidra med og jeg tror alle kan bidra litt! Jeg er ikke økonomisk sterk, men har såpass at jeg kan prøve å hjelpe de som har ingenting! Desverre er det mange nå og jeg vet at arbeidet til flyktninghjelpen hjelper, de gjør en fantastisk jobb med Jan Egeland i spissen! Han er fantastisk og gir ikke opp! All respekt til han!

Link til innsamlingssiden hvis du vil bidra: http://hjelp.nrc.no/hjelp-flyktninger-paa-vei-over-middelhavet-/3-1191#.VeQjEZxFGjk.facebook

Det er så viktig å huske at enkeltmenneske kan gjøre en forskjell, virkelig! Det er bare å prøve 🙂 Som jeg sier til det kjedsommelige: gi litt av tiden din, et smil, penger hvis du har det, bli med å hjelp frivillig, hjelp til på Asylmottak, inviter noen hjem som er ensom! Vi kan gjøre en forskjell, vi må bare tro på det! Invister litt tid i andre 🙂

Noen spurte meg hvordan jeg organiserte all jeg styrte med og jeg sa at det har jeg ikke tenkt på, det bare ordner seg! Og det gjør det 🙂

Og har du noe til overs som andre kan bruke, jeg kan gi det videre for deg 🙂  #PayItForward 

Enn så lenge, ha en fin dag videre 🙂 Grip øyeblikkene!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg