Jeg er så glad, kjempeglad <3

Jeg er så stolt, så veldig stolt over at så mange mennesker engasjerer seg i det som skjer rundt om i verden nå! Jeg blir så rørt, glad og ydmyk over hvor mange som vil hjelpe og som gjør det!

Jeg har drevet en innsamlingsaksjon til Flyktninghjelpen og samlet inn 7000kr og var så glad og dagen etter den egentlig var avsluttet så ga favorittresturanten #BareMas i Drøbak en dags omsetning til denne gode saken, de ga 45.000 kr og jeg landet på 52.000 kr tilslutt! Den dagen så valgte alle de ansatt å jobbe gratis og all de tjente donerte de vekk! Jeg blir så rørt, så glad! Dette er mange flotte mennesker som helt klart har gjort en forskjell og kunder strømmet til den dagen for å bidra og kose seg med glitrende tapaz og sushi!

Jeg er også blitt med på “Refugees welcome to Drøbak» og blitt kjent med en nydelig dame som er admin der, hun heter Kristina og er så raus og hjertevarm at det er helt utrolig! Der andre ser problemer, ser hun muligheter og selv om tiden hennes ikke strekker til så gjør hun masse og alt for mye! Hun driver et eget forlag som nå fungerer som lager for klær, utstyr og dyner som vi samler inn! Jeg samler i garasjen til vi får et lager 🙂 Men det er fint at så mange gir og bidrar og vil være med på en dugnadsånd og ønsker mennesker velkommen! Jeg blir glad 🙂

Mulig jeg skal være med en annen gruppe som heter «Mange bekker små» til Libanon i desember, det er under planlegging og jeg håper jeg får vært med, vaksinene er ihvertfall bestilt 😉 Så er det bare å se om resten faller på plass 🙂 Støtt gjerne iom vi trenger penger til frakt av kontainer full av klær og utstyr! Kontonr: 1254 20 77105

Jeg vet jeg maser, men alle kan virkelig gjøre noe og jeg opplever virkelig at mange gjør noe og masse #PayItforward 

Bidra med tiden din hvis du har litt til over, blir en flyktningvenn (liker egentlig ikke det ordet) Heller bli en venn med noen som er ny i landet og trenger å lære og snakke norsk, trenger selskap, bare noen å være litt sammen med! Frivillighetssentralene rundt om har ofte språkkafe eller arrangementer hvor man kan melde seg for å bidra! Her i Drøbak heter gruppen: Drøbaksvenn Kafe, der kan du finne ut om du kan gjøre noe!

Mange muligheter 🙂 Og det er spennende å møte folk fra andre land og kulturer, lærer masse av det!

Vi var på åpen dag på Bjørnebekk asylmottak i Ås her om dagen og sønnen var med og fant noen å spille fotball med, han sa etterpå at de pratet litt norsk, litt engelsk og med kroppen! Det gikk fint sa han og det gjorde det! Barn har de ikke sperrene som vi ofte har laget oss selv opp igjennom årene og det er så fint å se! Uansett om man har de sperrende, så er det ikke så vrient å ta de bort igjen! 

Menneske møter menneske, så enkelt <3

God helg fra maseoptimisten 🙂

Tusen takk til alle som har bidratt til innsamlingsaksjonen min til Flyktninghjelpen 🙂 De satt veldig pris på det og jeg fikk en takk av Jan Egeland på twitter:

https://twitter.com/NRC_Egeland/status/649858158844841985 

Lokalavisen har også laget en sak om dette og bildet ble som vanlig fryktelig, men saken er så god at jeg later som ingenting 😉

http://www.amta.no/okonomi-og-naringsliv/frogn/frivillighet-veldedighet/marianne-og-baremas-gir-45-000-til-flyktninghjelpen-fikk-takk-fra-jan-egeland/s/5-3-80144

 

GOD HELG <3

 

1 kommentar
    1. hei, vi er 2 jenter som akk. har laga en blogg og youtubekanal. Vi har nylig lagt ut vår aller første videoinnlegg, og hadde blitt veldig glad hvis du kunne tatt deg litt tid til å se gjeonnom bloggen 🙂 gjerne kommenter hva du vil se på neste video! forresten, elsker bloggen din og ha en fin dag videre! 😀 http://ripsntits.blogg.no/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg