Vil du være en tur rundt i byen? #Drøbak

Jeg liker å gå, jeg liker ordet tankegang for da setter man tankene i sving! Og i dag har jeg vært Drøbak rundt og snudd negativt til positivt! Jeg får ikke reist til Libanon, nei vel.. Men jeg har minnet meg selv på hvor heldig jeg er akkurat her i Drøbak akkurat nå 🙂 Være med på mine favorittsteder?

Tusler hjemmefra i Drøbak nord og går ned til Badeparken, se de vakre høstfargene 🙂

Kl 10.00 i dag tidlig, enda litt disig men er så deilig med den klare fine høstlufta

I båthavnen finner du Drøbaks fineste damer 🙂 Både på vegg og molo! Her er også akvariet og turisinformasjonen! Ungene har alltid elsket å gå på akvariet men iom jeg var ute på egenhånd fikk Hugo steinbit og de andre fiskene fred fra meg i dag! Her går også båten til Oscarsborg

Litt oppe i gaten har Drøbak til og med sin egen gullkalv 😉 Eller på et av mine favorittsteder Galleri Havstad, bare så sjelden jeg tar meg råd til å gå innom 😉

https://www.facebook.com/gallerihavstad?fref=ts

I går kveld var jeg ute på Tapaz&Sushi resturanten BareMas , men maten var så god at jeg tok selvfølgelig ikke bilde av den 😉 Men er du i Drøbak så er det stedet å gå å spise middag 🙂


https://www.facebook.com/Baremas-Tapas-Bar-239890679547905/

 

Drøbak er så heldig vi har verdens beste kino, med verdens beste kinosjef 🙂 https://www.facebook.com/droebakkino?fref=ts 

Sjokolademakeriet er jeg så glad for at er akkurat i Drøbak! De ordner kaffe til deg, Mona lager nydelig hjemmelaget sjokolade til enhver anledning! Hun er hjertelig, ekte og så fantastisk 🙂 Og hun har fått en annen med på jobb som passet akkurat inn i det fine lille lokale, Elisabeth Jane 🙂 Anbefales 

Som sagt, noe for enhver anledning 😉  https://www.facebook.com/Sjokolademakeriet?fref=ts 

Bittelitt lenger borte i gaten ligger Avistegnerenes Hus som alltid har spennende utstillinger! Nå har de “Barn i Krig” utstillingen hvor tegnere fra hele verden har sendt inn bidrag! Jeg har sett den, den er brutal! Den forteller deg noe! 

Et lite utsnitt..  https://www.facebook.com/Avistegnerneshus?fref=ts 

På torget vårt har vi Julehuset, Julenissens postkontor og verdens (ja 😉 beste bibliotek <3

Og det beste med hele Drøbak er Kafe Teskje 🙂 Bare elsker den! Benjamin som eier den synger plutselig litt opera for deg og de møter deg alltid med et smil og nydelig kaffe, kaer og lunch! Avslappet god stemning og nesten alltid fullt <3


https://www.facebook.com/GalleriCafeTeskje?fref=ts 

Etter en kaffe og skravlings rundt hele Drøbak så er det bare å tusle sjøveien hjem gjennom Badeparken igjen


Drøbak i hjertet 🙂 Jeg er veldig heldig som bor her!


Må liksom bare alltid plukke kastanjer 😉

På vei til Oscarsborg som er verdt et besøk 🙂

#Drøbak #BareMas #Badeparken #Sjokolademakeriet #AvistegnerensHus #KafeTeskje #DrøbakTorg #DrøbakSentrum #Loveit #Båthavnen 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg