Kontraster, Desember 2015

Jeg står på kjøkkenet og håper at kokosmakronene jeg lager ikke skal klappe sammen som de pleier å gjøre, det ser ut som det går bra denne gangen også! I takten med alle andre luksusproblemer vi står ovenfor i julen og jeg kjenner jeg blir forbanna! I går så jeg en reklame på tv om billige julegaver og denne billige julegaven kostet intet mindre enn 12.000 kr samtidig som matbutikkene kaster nesten maten etter deg! Jeg kjøpte 4 kg pepperkakedeig til 10,50 kr! Verden er på tulltur! 

Jeg har grått to ganger allerede i dag, først når Kristina har lagt ut en vakker, hjerteskjærende tekst om at vi kan bidra! Hun reiser til Hellas i julen for å hjelpe til! Hun skal være i en leir med syriske barn som er alene og hun har tatt på seg nattevakter i tilliegg for å være på stranden der båtene kommer inn.! Hun trenger mer penger til å kunne kjøpe ullundertøy, tepper, utstyr osv i Hellas iom det holder ikke det vi sender nedover med henne og resten av juleteamet, det holder ikke det vi har sendt i forkant! Det holder ikke når det kan komme 3000 mennesker i døgnet, det holder ikke! Vi holder på så mye, i timesvis og i dag er første gang jeg føler meg maktesløs, det holder ikke…! Men vi må ikke gi opp for vi hjelper noen, vi kan gjøre en forskjell!

Andre gang jeg begynte å gråte i dag er når jeg så denne videoen som tv2 la ut:

http://www.tv2.no/v/991566/

Det er to minutter, se den! Virkeligheten banker på! 

Alle de pengene du sparer på julematen i år, så kan du hjelpe noen andre! Eller hvis du har en 50, 100, 200 kr å gi videre så vil de gå direkte til Lesvos i julen!

Kontonr: 1208 34 47050
Vipps: 92061186

 

Du kan også kjøpe #Julegaven på vårt lager #RefugeesWelcomeToDrøbak eller på Narvesen eller direkte fra forlaget:

[email protected] så får du den i posten.

“Julegaven – 24 lyse & mørke julefortellinger”
Quintano forlag 2015

Dette er en flott gave også en flott firmagave til dine ansatte og du bidrar masse med å kjøpe denne! Jeg kan trygt anbefale denne, jeg leser en julefortelling hver kveld <3

Jeg er fortvilet i dag, men kokosmakronene ble perfekt…

#Verden #Syria #Lesvos #Julegaven #PayItForward #PayAttetion 

Les Kristina sin sterke tekst her:

https://www.facebook.com/kristina.quintano.5/posts/10153180972091087

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg