Skulle ønske jeg hadde en tryllefløyte.. Les, Del og bidra hvis du kan

Jeg leser Kristina sine oppdateringer fra Lesvos og vil bare hjelpe! Jeg får ikke gjort mye herfra annet enn å mase om penger, de er tom for alt nesten! De er mangler pledd, sokker, skift, bleier etc osv. De mangler også krefter, de holder det gående på viljen og viljen til å hjelpe er sterk. Etter siste status hun delte så er det kommet tre nye båter inn på stranden.. Jeg deler hennes status her:

“I dag er det mye å ta innover seg! Det er rolig sjø, sol, og vi ser bålene i fjellene på den andre siden, i Tyrkia. Vi vet det ligger tusenvis av mennesker der, i skogen i fjellet skjuler de seg, de har venter på ledig båt i dagesvis. Ute i kulden, under åpen himmel, redd for å bli drept før de rekker å komme seg i en båt. Jeg tar meg tid til å skrive til dere for vi står rolig å venter på fire båter vi kan se med det blotte øyet og tre med kikkert. Vi har fått inn melding om at to er høygravide og at det er svært mange småbarn i båtene. I går fødte en kvinne på stranden, hun hadde mistet sin 3 år gamle datter tre dager før. Blikket var helt tomt. Det var ingen glede i den fødselen, ingen lyd. Jeg håper den lille en gang vil få henne til å få blikket tilbake! Vi rekker ikke tenke, det kommer ny båt før vi er ferdig med den første. Det går i skyttel mellom Tyrkia og Lesvos og det er ingen hyggelig reise. Vi står stille nå. Stemningen er vakker men ubeskrivelig fortvilende. Vi ser over 700 mennesker der ute akkurat nå og vi begynner å gå tom for alt. Tom for pledd, tom for sokker, tom for overskudd. Jeg har kjøpt tusenvis av sokker, kledd opp hundrevis av barn, delt ut utallige matpakker og vannflasker. Nå er det tomt og vi trenger hjelp! Hvis du vil hjelpe oss å hjelpe så sier vi ydmykt takk! Noen av de frivillige har mulighet til å bli her lenger men de har ikke penger til å bli! Jeg vet jeg har bedt om mye og fått mye, men her er vi bare nåla i høystakken. En liten vipps til 92061186 eller et bidrag til knr: 51831098655 redder liv i dag. Akkurat her de er – er vi! Nå kommer det tre båter! Vi løper – “Merhaba” er velkommen på arabisk! Merhaba roper vi til alle som kommer! God jul❤”

 

God jul, skriver Kristina, for så raus er hun at hun ønsker oss alle en god jul. Hun står nede i et vannvittig kaos og hun hjelper så mange mennesker. Hun handler der andre snakker og hun gjør en forskjell. Jeg håper de som kan vil vippse over litt penger eller sette inn på konto. Da kan en frivillig være der en måned til og de kan kjøpe pledd, sokker, klær, bleier, mat og andre livsnødvendige ting. 

Jeg kaller hun Juleengelen vår og etter jeg var på operaen i går og så tryllefløyten skulle jeg ønsker jeg hadde en tryllefløyte som kunne skape fred og kjærlighet. Men det jeg har er håp og vi må aldri slutte og håpe og vi kan gjøre en liten forskjell alle sammen <3

Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe <3

VIPPS: 92061186

KONTONR: 51831098655

Jeg har store håp for 2016 og jeg håper Jan Egeland har rett når vi kan være forsiktig optimistisk i Syriakrisen, jeg håper <3

PeaceOut

Kom en lengere status fra Kristina nå hvor hun inviterer Sylvi Listhaug til å oppleve virkeligheten, skrevet fra strandkanten på Lesvos! Les, del og våkne opp:

https://www.facebook.com/kristina.quintano.5/posts/10153217563286087 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg