Gjørmebad i Drøbak Sentrum #Anfall

Helt ut av det blå i dag når jeg trasket ned til Drøbak forøvrig i relativt godt humør, litt ræva form men det er jo ikke spesielt nytt om dagen. Kom meg ned på Bankløkka, så husker jeg ikke mer. Plutselig hører jeg to-tre menn snakker over hodet mitt om at de bør ringe 113 og da prøvde jeg så godt jeg kunne å formidle at det trengs slett ikke.. Hvis de bare venter litt så er jeg oppe og går snart igjen, skulle bare slappe av litt til.. Heldigvis var de av den smarte sorten og ringte 113 og etterhvert fikk jeg prate litt med de også og sa at neihehei, jeg trenger ikke ambulanse jeg skal bare gå ned til fastlegen min så ordner dette seg. En av disse snille mennene som jeg aldri så iom jeg lå trødd ned i en gjørmepytt og gjemte meg i skjerfet som nå aldri blir seg selv igjen pga blod og gjørme. Uansett en av disse snille mennene hentet et teppe og de tilbød seg og hente et til men da måtte jeg ha snudd meg så det ville jeg ikke, jeg så for meg at halve Drøbak sto der og så på..

Tilslutt kom ambulansen og de stappet meg inn der og jeg ble enig med de om at vi kjører til fastlegen og så hopper jeg av der, (typ enda optimist)  etter jeg en lang stund hadde prøvd overtale de til å bare dra, men overtalelsesevnene mine er nok antakelig noe redusert når jeg lå trødd ned i en gjørmepytt…Men fastlegen min som jeg egentlig setter enormt pris på sviktet totalt i dag og ba de kjøre meg til Ahus, hmf…. Men for en gangs skyld så var ikke Ahus det helvete som jeg forbinder det med. Det gikk greit. Ambulanseturen gikk greit, to utrolig koselig gutter som var så hensynsfulle at det nesten var flaut. Det jeg trøstet meg med var at de mennene som diskuterte over hodet mitt nevnte noe om at hu derre damen som lå der var nok rundt 30 år 😉 Lever litt på den!

Han ene i ambulansen klarte å sette denne på i fart og det er ikke verst, for mine blodårer er tilnærmet lik usynlig.

Etter en lang prat med div sykepleiere så kom legen, en utrolig koselig nevrolog (igjen positivt overrasket iom det er Ahus) og vi gikk gjennom ca en haug med tester osv og så skulle jeg ta CT iom hodet er forslått as usual og jeg har et nydelig blåveis. Og at brystet iom det gjør vondt å puste. Det kom en og kjørte meg langt avgårde og på en av dørene  sto det: “Skjelett” kjente jeg ble skeptisk, men det viste seg bare å være røgnten 😉 Anyway CT er fin, ingen brudd i hodet og røgnten var ok og dvs bare en brist i ribbein og fyttihelvete det er vondt, men alt går. Bare bli kreativ innen sovestillinger igjen pga øyet og ribbeinet 😉

Resten av dagen ble jeg liggende midt på, MIDT på gulvet på akutten så alle kunne se meg hele tiden pga at det var trygt, under en spotlight som jeg kaller det. Uten mat, uten drikke og masse støy. En maskin bråkte så veldig at jeg forestilte meg om at den sugde folk tom for blod (god fantasi) Jeg spurte en pleier og det så ut som hun tenkte å videresende meg til Psykiatrisk 😉 Jeg skjønte etterhvert at den ødela medinsk avfall (tror jeg) Fikk en brødskive av en engel kl 18.00( hadde ikke spist siden frokost) etter at legen sa jeg kunne dra hjem og etter 40 min til kom sykepleier med medisiner og papirer til taxi. Endelig hjem <3


De har tikkeklokker enda…………………………………………!!!!!!!!!

Rett under denne lampen lå jeg i dag, herlig med hodepine fra Hel… 😉

Men fra negativt til positivt. Vi har muligheten, jeg fikk hjelp, all den hjelpen jeg trengte og Ahus har vist seg fra en mye bedre side en noengang og jeg er takknemlig for at jeg har muligheten til hjelp når jeg trenger 🙂 Desuten spurte en mannlig pleier om hvor gammel jeg var og når jeg svarte 41 så sa han, dæven jeg trodde du var 30 jeg, han så på feil tavle 😉 Jeg lever på den også jeg! Mannfolk altså, dagens helter aldersmessig. Kanskje jeg kler blod og gjørme 😉

Det som ikke er gøy er at alle avtaler er nå avlyst og jeg kan ikke gjøre så mye før jeg skal på SSE 13/4… Men, det går bra, kjempebra 😉

Skal ta det med ro, god kveld fra valiumshodet

Men hvis noen av mine gode hjelpere fra Drøbak leser dette, så tusen tusen takk 🙂 Dere gjorde helt rett <3

Jeg hjerter dere <3

#Epilepsi #Ahus #Gjørmebad #113 #Ambulanse #Au

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg