Anbefaler ikke å krangle med stumtjenere, anbefaler å krangle på vegne av seg selv!!


Lekker 😉 Andre siden er like lekker etter jeg trynet på et glass og i en dørkarm 😉

På fredag ringte SSE meg (statens for epilepsi) og spurte om jeg var klar for å komme og om hvordan jeg hadde det….. Modig spør du meg 😉

Jeg sa det som jeg var, jeg er så sint, jeg er så sint at jeg nesten ikke får puste. Så forbannet at bare jeg tenker på det som skjærer jeg tenner! Hun spurte hvorfor såklart og jeg sier at en lege som går imot to av landets beste epilepsileger og gjør seg opp en helt ny mening om at jeg kanskje ikke har epilepsi, han var nok så sikker at han sa: Bare ta bort medisiner når du kommer hjem, jeg spurte om jeg kunne vente til jeg hadde vært på Lesvos og han sa det var det samme bare jeg kom tilbake ferdig nedtrappet. Jeg brukte påsken til å trappe ned og nå er det nok kjenner jeg. Og hun jeg pratet med sa at du får ny lege nå for han har praksis et annet sted nå.. Da ble jeg ihvertfall forbannet, jeg hadde tenkt å fortelle han hvor David kjøpte ølet (nordnorsk uttrykk), eller hvor forferdelig jeg synes hans beslutning var. Hvor fatalt det er for en person at han har en mening som han ikke kan være 100% sikker på og det verste er at hvis han hadde hatt rett så hadde livet mitt vært relativt “ødelagt” i den forstand at de forskjellige medisiner som har ødelagt syn, lever, konsentrasjon, humør, mye kropp osv osv. Uansett, det er ikke feil, jeg har epilepsi og jeg må gjenta til det kjedsommelige at den ligger så dypt på høyre side at den er utrolig vanskelig å fange opp på registrering men alikevel så skal jeg på en ny tre dagers telemetri. Jeg var så forbanna på telefonen at jeg tror de gruer seg til jeg kommer 😉 Jeg understreket veldig at det var ikke henne jeg pratet med jeg var sint på 😉 

Etter AHUS har ikke anfallene roet seg så veldig at jeg har valgt å begynne på epilepsimedisiner igjen på fredag, det er så lang halveringstid på de at jeg regner med at i morgen eller tirsdag så blir ting bedre. De på Ahus sa at jeg bare måtte bruke anfallsdempende medisiner til jeg kom på SSE, dvs valium og stesolid.. Kjempegøy, og så fantastisk mor man blir av slik medisinering 😉 Ungene klager ikke da, de tar hensyn, men leker og koser seg og har venner på besøk for det. Dette skal ikke påvirke dems liv så veldig. Det er ille nok å se meg sånn som jeg ser ut nå, men heldigvis holder vi hverdagen så normal som vi kan 🙂

Her hadde jeg ramlet ned trappen og ant yppet til slåsskamp med begge smumtjenere i gangen og når jeg våknet og fant ut hvor jeg var, var jeg glad jeg hadde tatt en Erna Solberg og lagt mobilen i bhén for den ene armen var ledig.. Eller så satt jeg godt fast og det var varmt med alle ytterklærne rundt meg på alle kanter og over og under.. De stumtjenerene samarbeidet godt iom jeg satt dønn fast, den lilla var nok snurt iom jeg hadde ødelagt det ene benet hans 😉 Jeg sendte nødsms til søstern som kom og reddet meg og vasket blodet fra trappen før minsten kom hjem 😉 Uansett min aller aller største frykt  men jeg lå der var at en edderkopp skulle komme trampende når jeg satt fast der, da skulle det blitt leven 😉

Hodebeskyttelse som jeg husker å bruke innimellom, men jeg klarer ikke å ha den stramt på så den sklir av når jeg detter 😉 Jeg tør ikke å bruke briller om dagen..

Jeg fikk en koselig melding på facebook av Lars som jeg var sammen på Lesvos som lurte på om jeg kom på frivillighetsfest i juni og det skal jeg, bare bli frisk først.. Eller det var i overkant modig sagt 😉 Bli stabil igjen først og forhåpentlig er det snart 🙂 Jeg gir jo aldri opp selv om jeg er flyforbanna og som en venninne av meg påpekte i dag, det skal jo egentlig mye til før du blir sint Marianne og det gjør det. Men nu jævlar, denne saken føles opp når jeg er litt bedre form!

Egentlig det modiste med denne bloggen er å legge ut bilder hvor jeg ikke har en dråpe sminke på 😉

God søndag videre, hilsen en overkant forfengelig Marianne 😉

Peace out

#epilepsi #SSE #Forbannet #Skadet #Medisiner #Idomeni #PayItForward #AllLivesMatter (selv den legen jeg ikke er så begeistret for;)

Ps jeg er i overkant forbannet på det som skjer i Idomeni i dag også… Fortvilet over Europa, et svart kapittel i vår historie.. Ikke glem at du kan gjøre noe! Det nytter ikke å gi opp <3 Sammen kan vi gjøre en forskjell. Som sagt, det kan være frustrende å bare få hjulpet få, men for de få er det 100%. Bare tenk på det <3

4 kommentarer
    1. Uff, ikke greit å se deg slik.. Au, au.. Helbredelsesklemmer i massevis….Jeg kan si mye rart om epimedz, men foretrekker glatt å vandre rundt som en “halvape” framfor å ligge og sprelle på asfalten i tide og utide, eller vandre lange strekninger uten å være bevisst. .. Jeg håper virkelig du får bedre behandlig på SSE neste gang!! Lykke til og igjen; mange klemmer sendes din vei..

    2. Epilepsimedisiner… De hjelper litt, men ikke godt nok… Fortsatt anfall, inkl. det å hilse på afalten.. Noe dritt egentlig, men det blir ikke bedre av å isolere seg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg