Djevelmasken, lest ferdig på 1, 5 dag :)


 

I åttende klassse spurte formingslæreren meg om hvordan jeg tenkte om Gud. Jeg sa at jeg så for meg en hovmodig mann som satt på sin høye trone og bare beordret: “La alle dø, sank sjeler til hagen min og ville bli dyrket, jeg sa at Satan virket mye mere morsom og skøyeraktig og var egentlig misforstått akkurat som Loke i norrønt. Jeg malte alltid svarte fjell, kors og gravstener, hun var nyskjerrig på hva jeg tenkte. Jeg var en typ svartkledd ungdom med bare “bittelitt” for mye sminke, svart neglelakk og smykker og opptatt av det overtroiske. Jeg hadde ikke lest bibelen da, jeg kunne bare det jeg hadde lært på skolen og det morsomme er at jeg kjenner igjen dette i boken som jeg leser nå #Djevelmasken i “samtaler med Djevelen”

Sitat side 115 (ps, den røper ikke noe fra handlingen)

“Det står mye rart i bibelen. Glem ikke at den er skrevet av seierherrene. De som kastet meg fra Himmelrike. Fordi du gjorde opprør mot Herren. Jeg? Opprør? Å, de kom med alskens beskyldninger og dårlig begrunnelser. Sannheten er at jeg talte Gud midt i mot. Det likte han dårlig. Gud den allmektige.. Å, nå. Personlig synes jeg han begynner å bli stor på det. Dyrk

Jeg fikk denne boka for 1, 5 dager siden og nå er jeg ferdig. Det sier litt om hvor spennende jeg synes den var. Jeg er så glad i hovedpersonen Arkelolog og professort Bjørn Beltø. En sta mann med dårlige nerver, men staere enn sitt eget beste. En ekte antihelt, jeg digger han. Dette er sjette boken om Bjørn Beltø og jeg har lest alle sammen og alle bøkene er bra og jeg tar meg selv i å neste ikke klare å vente med å snu til neste side før jeg er ferdig 😉 Jeg ser alt for meg når jeg leser og jeg grøsser på ryggen og smiler med og gisper høyt. Godt jeg leser mest når jeg er alene 😉

Bøkene om Bjørn Beltø handler om religiøse mysterier. Jeg elsker det og det er så bra skrevet at jeg av og til tenker at dette er sannsynlig. Jeg leste “13 disippel” og da satt jeg faktisk kaffen i halsen når jeg leste. Mangler du bøker til ferien, så har du gode tips her. Alle bøkene om Bjørn Beltø står listet opp under 🙂

Jeg anbefaler alle bøkene til Tom Egeland (jeg har lest alle), spesielt de om Bjørn Beltø:

– Sirkelens Ende

– Paktens voktere

– Lucifers evangelium

– Nostradamus Testamente

– 13 disippel

– Djevelmasken

Mange av bokskattene mine 🙂

Minner om at dette er en blogg hvor jeg skriver om alt som opptar meg og jeg er ingen kritiker, jeg er bare meg som elsker å lese og disse bøkene gir meg utrolig mye, de får fantasien igang, gir deg en god opplevelse og det er det viktigste med en bok synes jeg 🙂

Jeg anbefaler og gleder meg til neste bok. Så mye at jeg tror jeg leser de andre om igjen så lenge 🙂

Løp og kjøp

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg