Bysommer #OsloLove

Elsker Oslo #Oslolove altså, Bysommer av Lillebjørn Nilsen er ganske treffende “Det er sommer det er varmt og natten# Tralala, alle som hører på Lillebjørn Nilsen vet at tekstene limer seg til hjernen og det er stort sett koselig hvis ikke det er “Ola Tveiten” eller “Alle Duene”, da blir man småkoko etter en stund og egentlig de rundt deg også, anywho #Bysommer er undervurdert  og denne sommeren har jeg vært så heldig at jeg har fått jobb i Oslo og denne uken har jeg vært i Oslo hver dag. Møter de samme =Oslo selgerene, hilser på de samme som sitter på gaten og ønsker seg en annen hverdag.. Ser mange turister som er begeistret over hva de ser. Gateunderholdere på forskjellige nivå, masse koselig folk 🙂 Jeg skal ikke jobbe fast, men skal være litt vikar når jeg trengs og det er spennende å lære nye ting 🙂

Utsikt fra resepsjonen jeg jobber i 🙂 

To av dagene denne uken har jeg begynt kl 08.00 og må stå opp kl 06.00 Å herregud det er tidlig det for en som har sovet til ca 10.00 hver dag 😉 Men det har gått bra, de har heldigvis rause kaffemaskiner og det er jo det første man trenger et en times busstur 😉 En liten illustrasjon her 🙂

I dag var det dempet stemning når jeg kom oppover Karl Johan med en rose jeg skulle legge ved Domkirken, det var stort oppmøte av folk som bare var stille..

Jeg skrev på facebook i dag:

Stillhet når jeg legger ned en rose ved Domkirken, stille og underlig stemning selv om det er mange folk som står og venter på at Minnestunden skal begynne. Mange blomster er lagt ned allerede og jeg håper at vi ser hverandre i dag i stillheten ♡ Vi opplever en kaldere verden og jeg ber om at vi husker å være medmenneske og at vi alle er like mye verdt ♡ Størst av alt er kjærligheten ♡ # 22juli Vi glemmer aldri <3

Underlig stemning.. Jeg håper vi våkner snart, det blåser en kald vind over verden og jeg er skremt over mye som skjer. Jeg husker filmen #PayItForward som satte seg i hjertet mitt og har vært mitt motto senere, vi kan gi noe videre og det er vi som velger om det skal være positivt eller negativt. Du kan gjøre en forskjell, du kan endre verden litt etter litt. Det nytter, jeg vet, jeg har sett det

Uansett jeg skulle skrive fine ting om Oslo, jeg elsker virkelig Oslo og har stor glede av å bare vandre rundt. Jeg har skrevet en hyllest til Oslo før:

http://epilepsi2509.blogg.no/1393706463_2_mars_2014.html

En annen ting som står i teksten til #Bysommer er :

“Det er så fint i Oslo at jeg tviler
på at noen har no bedre ferie enn de som har blitt igjen
I Oslo uten andre plikter
enn å vanne blomster for ei tante.
Ja, for ei tante!”

Og det minner meg om når min stemor og pappa skulle på ferie og mannen hadde sagt seg villig til å vanne blomster hos dem, det var selvfølgelig den varmeste tiden på sommeren og han var ikke forbredt på at hun hadde 987649937 blomster som skulle stelles, jeg tror det ok over en time hver gang 😉 Så han erklærte at uansett i all ettertid så hadde han ferie samtidig som de og var helt klart utenbys når det skulle vannes, så det er ikke alltid det er bare bare med vanne oppdrag 😉

Uansett har du hjemmeferie i nærheten av Oslo så dra til byen og opplev alt fra Frognerbadet til Nobels Fredsenter. Eller bare vandre rundt på Grønland å se på livet, sette seg på en utekafe å se på alle de spennende menneskene som er på tur. Byen er vidunderlig, den er vakker og jeg elsker Oslo 🙂

Og et godt tips: Unn deg en tre retters på Jaipur på Egertorget, bare gjør det 🙂

Skal ta meg en rundttur til høsten og skrive en ny hyllest til Oslo kledd i orange 🙂

Nyt livet, grip øyeblikkene og vær tilstede <3

#OSLOLOVE

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg