Å være syk er kjempekjedelig, utrolig kjedelig.. Og i dag har jeg vært hos fasteste fastlege ;)

Å være syk er kjempekjedelig, utrolig kjedelig.. Det er alltid så mange hensyn å ta og mye man må veie for og i mot. Hva kan jeg si ja til, orker jeg egentlig dette. Bør jeg være oppe så sent, kan jeg pushe grensene enda mer osv. Jeg kjeder meg grunn aldri noe som igjen betyr at jeg sjelden lytter på hva kroppen prøver å fortelle. Der er jeg i overkant håpløs 😉 I dag har jeg vært hos legen fordi jeg har vondt i nakken, ryggen og etterhvert ut i arm og låret. Da sa mannen at nu hører du, gå til legen tilfelle det er noe og etter i vinter så har vi jo lært at det lønner seg iom han rakk å ha ondartet kreft og friskmeldt i løpet av en måned..Puh! Men anyway, jeg gikk til min fasteste fastlege som Jan Eggum sier og fikk hører at jeg har diagnose: Øm overalt grunnet en rekke fall og fordi jeg strammer meg sånn pga brudd i brystbeinet.. Og noe heftig mangel av D-vitamin og Selen, så da er det jo ikke rart jeg brekker noe hele tiden 😉 Jeg er ikke beinskjør, men kan bli det hvis jeg ikke hører etter.. Noen har mumlet noe om D-vitamin før, eller sendt mail og brev og ringt meg om det, men jeg har “glemt” det.. Så nu måtte jeg høre etter. Det sa de på SSE og da min fastete fastlege.. Han er en typisk nordlending og kjenner ordentlig etter så etter å ha bøyd nakke og rygg i alle retninger på en ikke veldig forsiktig måte til  jeg hylte, hoppet og spratt. Så kunne han koselig nok konstatere at denne gangen var det ingenting alvorlig, men da som sagt øm overalt.

Sånn er jeg litt når jeg er syk, orker ikke å huske på det også er det beskrivende for hvordan det innimellom er å ha epilepsi 😉 Pil ned

 

Jeg er veldig vant til å styre med mitt og overbeviste han i dag at det er nok best hvis jeg har en del å gjøre så kjenner jeg ikke at det er så vondt og det var han enig i, bare jeg ikke gikk over grensen.. Akkurat som jeg pleier det liksom 😉 Jeg gjør jo aldri noe halvveis og hvis jeg skal kjøre meg i senk så gjør jeg det ordentlig også.. Nå har jeg vondt ca overalt og klarer ikke å sitte kjempelenge av gangen, men da er det jo bare å reise seg litt 😉 

Jeg føler at jeg er bittelitt bedre, eller jeg sover bedre og det er bedring for meg. Jeg fikk noen nye medisiner på SSE som skal fikse på sovingen. Jeg husker sist jeg sov en hel natt. Det var i september 2003 og det var helt nydelig, jeg var i Spania og sov på en stor gård der og sov som en prinsesse ( jeg tenker at prinsesser sover godt, noen fordeler må man ha som prinsesse synes jeg ;). Det var siste gang som jeg husker. Alltid oppe med clusteranfall, epilepsianfall, bare våkner, er tørst, har drømt noe veldig, blir liggende å gruble på hvordan jeg kan løse konflikter i midtøsten, hva jeg skal ordne til middag i morgen osv. Det er så mye som foregår oppe i hodet mitt at jeg blir koko innimellom, det er alltid noe å gruble på, det er sikkert derfor jeg aldri kjeder meg 🙂 Som minsten sier: Mammaaaaa, hver gang jeg sier noe til deg så for du en sang på hjernen. Du har for mye musikk i hodet ditt! Musikk blandet med alt annet 😉 Det er myye som foregår, kanskje som jeg har nevnt før at jeg har epilepsi fordi hjernen må ha en pause fra alle innspill og kanskje derfor jeg har Clusterhodepine, fordi jeg får vondt i hodet av å gruble så mye 😉 Bare min egen trøst oppe i det hele, av og til så blir det veldig for mye og da må jeg finne grunner for at det er som det er.. Jeg er sjelden lei meg for at jeg er syk for opp i det hele så er jeg heldig. Jeg bor i Norge, jeg får hjelp, jeg har et fantastisk nettverk rundt meg og jeg klarer å gjøre det jeg vil stort sett og er jo en krampeoptimist og det tror jeg er grunnen til at jeg synes livet stort sett er helt fantastisk 🙂 Jeg tror man kan velge litt hvordan man har det, litt.. 

I går våknet jeg i en blodhaug på badet, i dag har jeg vandret rundt i Drøbak, skravlet med kjentfolk, tatt en kaffe med mamma og vært innom en god venninne på vei hjem, livet dere. Det er ganske fint 🙂 Stort sett så går jeg på viljen, men det går det også.. Jeg får kun vondt i viljen når det kommer til vasking av gulv eller forholde meg til sutrekopper, edderkopper o.l, da får jeg vondt i lysten også 🙂

Jeg prøver å si på en ganske skravlete måte er at grip dagen, selv om det er en klisje så husk på det. I vinter opplevde vi alvorlig sykdom og hadde flaks. I går fikk jeg vite at en person jeg brydde meg mye om hadde mistet livet.. Så utrolig trist.. 

Så prøv å ta tak i øyeblikkene, de vanskelige også. Det kalles livet dere og vi får det ikke tilbake..

#Epilepsi #Cluster #syk #sse #medisiner #brudd #dvitaminer #mangel #lege #fastlege #Drøbak #finefolk #carpediem #Livet #Øyeblikk 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg