Brudd… I den idiotiske dustearmen som jeg har sutret over i 2,5 mnd nå..

Alltid litt spennende med epilepsi, vet aldri hvorfor man har skadet seg.. Bare at man har det 😉

Brudd… I den idiotiske dustearmen som jeg har sutret over i 2,5 mnd nå.. 3 april knuste jeg et glass med ansiktet under anfall og så deretter ut og havnet på legevakten. De pirket ut glass og det var kun overflatesår men jeg hadde så vondt i armen at jeg måtte på røgnten. Det var ingenting galt og armen ble bare verre, havnet på nytt på legevakten denne gangen på Ski sykehus og ble sendt hjem med Tramadol og beskjed om å oppsøke fastelege dagen etter.. Jeg gjorde det, eller ikke fastlegen men han som deler kontor med han. Han mente jeg hadde røket en muskel og sa vi kunne ta MR men det ble liksom ikke noe bedre av det så vi droppet det.. Jeg dro til Hellas og gjorde alt jeg ikke skulle med den armen, hadde den i fatle men det har jo aldri stoppet meg før og en av dagene der nede så var jeg hos legen i camp og hos en fysioterapeut som masserte armen grundig.. Nå skjønner jeg hvorfor jeg ble kvalm. Den dagen ville jeg bare hjem, det var så vondt. Når jeg kom meg hjem så var jeg på nytt hos legen og nå bestilte han MR og jeg fikk time i dag, en måned etter. Jeg ringte og spurte om de kunne klare det litt før, men iom jeg hadde sånn vrien MR som leger måtte se på osv så måtte jeg vente.. Logisk i mitt hodet var at da kommer man fortere inn hvis det er “sånn vrien” men jeg er jo sjelden logisk.

http://epilepsi2509.blogg.no/1491228313_man_skjnner_det_blir_en_innmari_drlig_dag_nr_man_knuseret_glass_med_pannen_.html

Amen og halleluja, i dag var jeg på MR og han sa etter første 20 minutters runde at “Du, du har ant et brudd under albuen”.. Jeg holdt på å svime av og tenkte nå er sommeren litt ødelagt hvis jeg må operere. Ny 20 minutters runde i MR hvor jeg igjen prøvde å dagdrømme om Island, varme kilder og lavalandskap. Etter den runden måtte jeg ta nye røgnten og nå gikk det fort. Etter røgnten så fikk jeg prate med røgntenlege som sa at ja, du har et brudd men det har grodd sammen (det var jo 2,5 mnd siden) men nå er det hevelse og veske rundt bruddet som kommer til å gjøre vondt i månedsvis.. Og jeg spurte hva skal jeg gjøre da? Eh, du må ringe fastlegen, jeg vet ikke det.. Så da er det på`an igjen og “du sa han, det er lurt å bruke slynge..” Det visste han da 😉 

Jeg har brukt fatle og ble verre, jeg har bandasjert og hovnet så opp at gifteringen er av (Så ikke helt bra ut når jeg måtte ta den av når jeg var på tur i Hellas;) Men jeg fikk den nesten ikke av, brukte masse såpe og krem og til slutt kom den av ellers måtte jeg klippe den av.. Så den er på ferie i lommeboken 🙂 Tilslutt har jeg bare gått med den og en venninne sa til meg “at sånn som du holder den armen så ser det ut som du har fått slag.”. I noe stivnet positur der altså 😉

Så nå er jeg faktisk litt sur og det er så sjelden jeg er.. Skikkelig god gammeldags sur! Jeg seriøst hoffet meg hele veien hjem fra Ski og jeg gikk at et stopp før så jeg kunne gå av meg hoffingen for det er noe av det verste jeg vet og klage.. Jeg skal på sommerfest i kveld, jeg skal bli blid igjen til det 🙂 Men alt man ikke skal gjøre med brudd i armen har jeg gjort, det er nesten et under at det har grodd pent sammen hvis jeg skal orke å være litt positiv akkurat nå.. Men nå skjønner jeg hvertfall hvorfor jeg har synes det har vært nesten uholdbart til tider, det å vri opp en klut er noe av det verste. Brekker meg nesten av smerte.. Men jeg har gjort det da, vasket hus, båret tunge varer, malt store områder i flyktningleir og sagt hele veien: Det går bra, kjempebra… Skjønner også nå hvorfor jeg følte sterkt for å bite han som tok hardt tak i meg på trikken. Jeg skjønner mye hvorfor og hva har jeg lært: Må stå litt mer på mitt og stole på at hvis noe føles så feil som det har gjort nå at jeg tar det mer på alvor.. Så igjen har jeg hørt to ganger i dag: Du må ta det litt med ro da og jeg kveles nesten av den setningen, men jeg må jo det.. 

Sutreblogg fra BitreBerit som nå skal sure ferdig og klistre på seg smilet

 

#Epilepsi #brudd #røgnten #MR #AU #Sutreblogg #sur 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg