Kroniske sykdommer er uhøflige ;) Kunne tatt seg ferie de også..#Dustediagnoser

Kroniske sykdommer er ikke enig med ferier, de tar heller ikke ferier noe som jeg egentlig finner noe uhøflig.. Hvorfor kan ikke de ta seg fem uker ferier som de fleste andre og hvis du har flere en en diagnose så bør de samarbeide og samkjøre feriene 😉 Mine er nå blitt med meg på ferie, dvs Clusterhodepine og epilepsi er med på tur, de liker rutiner og ferie betyr null rutiner….. 😉 Så dvs noe mer medisiner og en del utfordringer.. Jeg skriver på Facebook at jeg har det fantastisk og det har jeg virkelig, men det er litt på tross av og litt på trass av 😉

Dag en hadde jeg anfall på tur inn i klesskapet og ble funnet i en haug utenfor der og i går spiste jeg en halv kule sjokolade is og det har betydd mye vandring i natt med rennende øye og rennende nese pga sukker og det tåler ikke clusterhodepinen, såeh da ble det mye medisinkræsj og en del artige drømmer på morgenen 😉 Regel nr 1 i livet er igrunn: IKKE spise sukker, klarer jeg det så er livet greit 🙂 

Vi har det fantastisk, Kroatia er helt vidunderlig og fordelen er at jeg er i umiddelbar nærhet til å hoppe i havet når jeg vil og det er det beste jeg vet, da føler jeg at sjelen blir renset når jeg forsvinner under vann, jeg har svart belte i å være på stranden så lenge jeg har litt skygge, vann og noe å knaske på 🙂

Når jeg tenker igjennom så er det luksusproblemer og som sagt jeg har det fantastisk 🙂 Storfamilie på tur og vi har møtt verdens beste venner to dager og folket her nede så utrolig koselige, ærlig og raus 🙂 Strendene er magisk med krystallklart vann og det er nesten lunka og vi koser oss med god mat. 

Men jeg mener virkelig at alle som er kronisk syke burte også få ferie, vi burte få fri fra hverdagen som alle andre. Tenk fem uker uten et eneste symptom, jeg lurer på hvordan det hadde vært.. Så lenge jeg kan huske så har jeg hatt vondt i hodet av en eller annen grad. Jeg mener ikke å klage for det er livet for kort til og som sagt, livet er stort sett vidunderlig. Jeg prøver å la være å bruke armen, det går kjempedårlig, men jeg prøver 😉 Jeg har teipet sammen to fingre for jeg gjorde noe merkelig med den ene som er blitt vældig vond, så jeg prøver å ta det med ro..PRØVER 😉 Men selvfølgelig er ikke dette samme armen så jeg føler meg bittelitt handikappet, men alt går 😉 

Jeg ser at resten av verden ikke har ferie og jeg gråter med bl.a Jemen nå og skulle ønske jeg kunne hjelpe.. Jeg trøster meg med at jeg skal nedover til Hellas og bidra igjen snart <3 #frivillig 

Men en kjapp ferieoppdatering fra Kroatia, her går det i mye medisiner og godt selskap og jeg legger meg kl 22.00 hver kveld, partyløven sin det 😉 

#Epilepsi #Cluster #Ferie #Kroatia #Kronisksyk #smerter #medisiner Roteblogg fra ferieMarianne

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg