Lenge leve vinteren! Mere snø, nei til sommer ;)

Jeg leser daglig opptil flere sinnastatuser over at det enda snør og over at vi faktisk har vinter selv om vi bare er i februar.. Folket har talt, vinter er tydeligvis ut selv om vi bor i Norge. Jeg skjønner ikke dette, vi har hatt noen møkkamilde vintre med masse regn som folket har klagd uendelig på i åresvis og endelig får vi snø så er jammen det galt også. Når blir vi glad liksom? Det er mange fordeler med vinter og den kan komme til å vare helt ut mars hvis vi er skikkelig heldig 😉 Dessuten får alle på min alder karamell og sukker i blikket når vi mimrer om snørike barndommer og for ikke snakke om OL i 1994 når selveste Gud var norsk og velsignet hele OL byen og resten av landet.. Hva gir du meg, nå er det bare klaging over måking, skraping osv etc. Men iom jeg liker å gi ting videre så skal jeg nå skrive noen helt klare fordeler med vinter:

1. Ingen edderkopper. Bare det er en helt klar fordel, det er en så stor fordel at jeg nesten kunne valgt å bo på Sydpolen året rundt.

2. Vi som har katt vet at man slipper mye billigere unna når det gjelder vegg til vegg teppe med spurv og mus, det er virkelig ikke gøy og styre med

3. Man slipper masing om maling av hus av en overivrig mann, det er ikke mulig når det er minusgrader eller fuktig

4. Hagearbeid, jeg refererer her til punkt 1 edderkopper og andre ekle dyr som dessverre bor i umiddelbar nærhet..

5. Tenke på bikinikropp, bedre å pakke seg inn i gedigen jakke fra Stormberg 😉

6. Støvet synes ikke så godt inne sånn som det gjør om sommeren..

7. Fyre i peisen er mye koseligere om vinteren og noe mer logisk enn om sommeren

8. Tenne stearinlys og sitte ned sofaen og lese bøker med god samvittighet

9. Vaflene på speiderhytta

10. Ake, ski, skøyter, slalom for de som synes det er gøy. Her holder jeg meg til punkt nr 8: lese bok 😉

11. Trim og kroppslig utfoldelse ved måking, dette gjelder ikke meg dessverre 😉

12. Fastelaven (vi snakker boller med krem), morsdag og Valentines for de som feirer det og karneval. Masse gøy! 

Egentlig hadde det holdt med punkt en på min liste, men noen setter jo pris på de smådjevlene.. Men nå kan dere lese at det er mye fint med vinteren og tenke at dessverre kommer våren og sommeren fort nok med alt for mye mediehysteri om flått og jeg blir like skremt hvert år og duene kommer… Herregud de idiotiske duene kommer og sier den ene setningen de kan i treet utenfor vinduet mitt…… Brennmanetene kommer, vi blir solbrent og vi må stresse med 17 mai utstyr og kaker.. Gud bedre, vi bare stopper tiden og blir i februar 😉

God vinter videre dere! Vi står han av 

#Vinter #Lei #Sutring #Sommer #Fastelaven #Edderkopper #Tips #Råd #mimre 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg