Fjålle Fjållesen har råtet seg bort på Vestkanten ;)

 

I dag er første gang jeg har vært på jobb siden jeg opererte kneet i slutten av oktober, to-tre uker etter operasjonen var i litt zombiestate tilstand hvor jeg følte at Netflix var min aller beste venn og krevde lite av meg. Jeg trodde det var å operere, bittelitt vondt og så var jeg ferdig… Jeg vet, jeg er håpløs! Det var for det første innihampen møkkavondt at morfin hjalp litt, så fikk jeg ikke ha anfall, så jeg måtte hjelpe til med valium.. Jeg kan ikke gjengi “Making a murderer ses to” i detaljer annet enn jeg hadde veldig sansen for den nye advokaten. Deretter ble det gale dyr i “Zoo” og gode pirater i “Black Sails” og noe mer jeg ikke husker 😉 

Har begynt på opptrening og det blir bedre og bedre! Uansett, jeg var på jobb i dag og så dro jeg på Volvat for å ta botox for første gang og jeg var litt tidlig ute og da kjøpte jeg meg en kaffe og damen foran meg (typ eldre red adm) bestiller: “En kaffe måkka og en biskåtti er du så søøt” og jeg digger det. Det er så morsomt å oppleve andre mennesker og der var det litt gøy 😉 Men min hodepine spesialist roper tilslutt på meg etter to blader med historie (nå kan jeg bl.a mumifisere og evt holde en vikingfest;) og bare ber meg legge meg rett ned og de begynte å fjerne litt sminke, jeg mener hallo! Det bør tipses om så man kan ta med nødsminke ;). Hun hadde “ha med dag” på jobb og en annen lege skulle stikke meg 32 steder, ble skeptisk når hun måtte forklare mye, men han stakk i vei og det gikk fint..De spurte: Bruker du ibux og det gjør jeg jo og de bare : Å ja, det forklarer at du blør endel, en del? Hva i svarte.. Men jeg mistet ikke mengder selvsagt 😉 Noen steder var så typ helvetes vondt og da minnet jeg på at jeg har tatt seks tatoveringer frivillig 😉 Det gikk fort og det gikk bra. Men så ikke helt klok ut etterpå med rødflammet panne og ingen nødsminke… #HYYYL

Jeg skal tilbake om 12 uker (da med nødsminke;) og stikkes på nytt og da ta en lengre prat, enn så lenge skal jeg ta betablokker og opptil fire immigran ved clusteranfall osv osv. Jeg skal også til min professor i hodepine på Ahus før jul (ikke bare min da;) og å høre om han har andre innspill om cluster og jeg skal på SSE for å høre om de har funnet opp noe nytt med kronisk vrien dusteepilepsi. I dag hadde vi ikke tid til å prate om migralepsi som jeg egentlig ikke helt vet hva er enda… 😉 En ting kan jeg si med så innmari sikkerhet og det er at min hjerne funker! Fire hjernediagnoser, jeg tror som sagt det er pga at jeg overgrubler og den prøver fortvilet å si fra: “VÆR SÅ SNILL og slutt å tenke så mye, du driver deg selv og andre til vanvidd enkelte ganger” Men jeg klarer ikke å ta det innover meg 😉 

Men du verden å deilig det var å være på jobb og enda bedre, jeg skal tilbake på mandag! PCén min vil ikke helt vedkjenne meg etter to mnd borte, så det var mye support og helpdesk og jeg er 50% inn i varmen og jeg for fortsette å godsnakke med den på mandag 😉 Livet er et eventyr, nå har jeg mer enn sinnsykt hodepine og jeg har hatt fem barn som har laget seg middag på kjøkkenet, de bare orket ikke å rydde og jeg orket ikke å mase for de hadde laget mat fra bunnen av og vært superflinke om enn litt raus med chilien og vi må ta en diskusjon ang finhakking av hvitløk 😉 

Dette blir veldig spennende om det fungerer, men rådet var å gi det tid. Rom er aldri bygd på en dag, men det er fint at det skjer noe for tro meg, man blir smårar av konstant hodepine 24/7.. Uansett, så stakk de mitt i “sinnarynken” og da er det jo vinn/vinn uansett tenker jeg og nynner på “se alltid lyst på livet” 😉

Det var siste nytt fra Fjolle Fjollesen som jeg følte meg i dag som ønsker alle en fin førjulstid, her er det tradisjonstro #OmvendtJulekalender hvor du gjør noe for noen andre hver dag frem til jul 🙂

 

#Kroniskmigrene #Kroniskcluster #Migralepsi #epilepsi #Botox #Volvat #hode

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg