“Rett til sykehuset på røgnten for å utelukke brudd i skulder, men jeg hadde garantert et ribbeinsbrudd…”

Etter to dager med intense Clusteranfall, den ene dagen var kriseverst og neste var bare ille.. Første dagen var sånn “må ligge i helt mørk stue og ikke snakke, lytte, se eller gjøre noe typ” og i går var det fungere 20% dagtid og 90% ettermiddag hvor jeg hadde de nydeligste barna på pepperkakebaking tradisjon med julemusikk, gløgg, kos og fnising på høyt nivå og søstera kom og det ble en fin ettermiddag/kveld. Etter det kledde jeg på meg sofaen igjen og satt der, jeg minte litt om han dovendyret i Zootropolis i går, der hvor det meste går i overkant tregt, jeg blir irritert av det, jeg ble irritert av filmen og jeg irriterte meg selv i går 😉 

Dovendyret:

https://www.youtube.com/watch?v=wocOJTokE4A

Deretter kom natten…. Herregud, nye Clusteranfall og så våkent jeg på et eller annet tidspunkt på badet etter et epilepsianfall og sovnet igjen, men var oppe tre-fire ganger i natt.. Sto opp kl 07.00 på autopilot og når vi skulle spise frokost og jeg skulle strekke ut armen så jeg stjerner og måner og jeg innbiller meg at det føltes ut som en kniv stakk inn i skulderen. Det skjedde noen ganger før jeg skjønte at det var greit å bruk venstre hånd 😉 Jeg dro på opptrening av dustekne og gjorde det jeg skulle og syklet 4 km med armen i innbilt fatle og når jeg var ferdig så skulle jeg prøve å gå på krykker, det gikk ikke.. Innom butikken og det verket mer og mer og jeg er blitt superflink og jeg ringte legevakt og de ba meg komme med en gang og bussen kom og jeg tørket tårer ned mot Drøbak, men jeg tenkte at dette går bra, kjempebra.. Evig mantra 😉 Jeg kom rett inn og etter litt kjenning og gjør sånn og slik så sendte han meg rett til sykehuset på røgnten for å utelukke brudd i skulder, men jeg hadde garantert et ribbeinsbrudd bak ett eller annet. Jeg kjente at hjerne gikk i “lock out” når han sa ribbeinsbrudd for er det mulig liksom! Så fikk beskjed om å sjekke om jeg er beinskjør og ikke drive med styrketrening, det var visst ikke bra når man har sterke GTK anfall, som treg som jeg er har skjønt at jeg må jo lande på høyre side som det var høyre arm det var brudd i, der røyk bicepsen, det er høyre kne jeg er operert i osv osv.. Så jeg er lei! Jeg er så innihelvete lei av å ha skadevondt og være ubrukelig. Det føles sånn når man er mye til bry og det skjer noe hele tiden! Det siste 1,5 året har vært bare skader. Skulle nesten tro at jeg var toppidrettsutøver… Men bare nesten..;)

Blitt litt mye det siste året med: hjernerystelse, ribbeinsbrudd, kneoperasjon, og nå nytt brudd..

Og arm som ble ødelagt i fjor pga brudd og rift i biceps

Men det er bare et ribbeinsbrudd, jeg kan ta hovedfag i det snart.. Men ikke brudd i skulder og ikke noe galt med høyre lunge og det er jo bra og det er jo viktig å ta tak i det som er bra, selv om jeg er litt nedpå. Jeg skulle så mye i dag. Jeg skulle til og med til verdens beste Hilde å klippe meg, men det gikk dårlig.. Jeg skulle bake noen kaker, men har ikke gitt opp enda.. De to siste julegavene er bestilt og det jeg så etterpå at jeg skulle ha bestilt hvis jeg ville garantert ha det til julaften, men jeg håper 🙂

Så da er det bare å belage seg litt på en tøff periode, jeg skal øke opp på epilepsimedisin i dag og det trigger.. Håper at det ikke gjør det for en gangs skyld.. Jeg skal på Ahus på onsdag og det føltes ut som å bestige K2 eller noe annet drøyt.. Men jeg klarer! For det er det jeg driver med, jeg klarer det alltid, mye på tross av, men ofte er det verdt det.

Jeg er bare litt lei meg og lei.. Litt veldig

Starten på et clusteranfall:

#Epilepsi #Cluster #Migrene #Brudd #ribbein #Zootropolis #Røgnten

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg