Jeg er ikke så veldig sint, mest veldig veldig skuffa.. Ja, jeg er naiv og det kan være skummelt…

Jeg er ikke så veldig sint, mest veldig veldig skuffa.. Jeg fikk gode tips om en hodepinespesialist og jeg ble litt håpefull og bestilte meg time. Jeg ønsket meg penger til bursdag og det ble tatt på alvor og jeg kunne dra til denne legen og møtte verdens koseligste dame og som på null komma svisj hadde ikke bare gitt meg to nye (hvertfall en), kronisk migrene og migralepsi og hun sa at migrenen kunne vært stoppet hvis man hadde oppdaget det før…  

Nye diagnoser, nye medisiner eller noe jeg kunne ta i tillegg og bestilte en botoxtime til meg som jeg gjorde i begynnelsen av desember. Etter botoxen fikk jeg mer clusteranfall, men jeg har alltid tenkt at man må bli verre før man blir bedre og slo meg til ro med det og dessuten brakk jeg et ribbein og hadde ikke krefter til å bry meg.. Mannen sa: Du må ringe å sjekke, prat med de osv (han er smartere og ikke så naiv som meg) men jeg orket ikke.. Jeg hadde time allikevel hos professor i hodepine på Ahus i går, så jeg bare ventet til jeg skulle til han. Jeg var der i går og ble bare litt skremt, sinna og oppgitt.. Han ble sint for han føler jeg er litt lurt, han skjønner jeg er noe desperat og vil prøve alt. Jeg ga han lov til å sjekke medisinene mine og da ble han enda mer sint.. Jeg har fått medisiner som kunne ha vært potensielt livsfarlig for meg med å blande de med de jeg allerede går på. Han viste meg forskning hvor det vises at botox er stort sett bare tull, det kan funke, men ikke mot cluster..

Men jeg er glad jeg har prøvd botox, så slipper jeg å lure lenger og det viser seg at jeg blir jo bare verre av det.. Det jeg har er fortsatt den sjeldne kroniske clusterh. I går fikk jeg beskjed at jeg har IKKE kronisk migrene og utrykket migralepsi sluttet de å bruke på 1950 tallet eller no.. Jeg lærte også at det er lurt å dobbeltsjekke, ikke være så himla naiv osv etc. odepinen med en kronisk bakgrunnshodepine som ligger der konstant og det finnes ikke mirakelløsninger for dette.. Han sa også at hvis han hadde sittet på informasjon som kunne hjulpet meg, så hadde han jo selvsagt fortalt meg det og ba meg gå på shopping istedenfor å bruke pengene på en privat lege. Han sa også at han tjente ikke ekstra på meg som han fikk fast lønn, men velger å jobbe et sted hvor alle kan komme å få hjelp.. Han sa grunn mye klokt og mye som jeg provosert av, både for jeg er så godtroende og jeg føler det feil at jeg har gått på medisiner som kunne ha vært farlig. Heldigvis var det en veldig lav dose..! Jeg tror jeg skal være fornøyd med å ha verdens beste fastlege, en fin lege på SSE og da ikke minst professor i hodepine og jeg lovte dyrt og hellig at jeg skulle sjekke med han før jeg gjorde noen “flere gode ideer” 😉 Han sa at SSE (spesial sykehuset for epilepsi) er en ting for de er eksperter på sitt området og det skulle han ikke blande seg bort i..

Så igjen, jeg har lært en lekse og har hatt flaks og tenker jo at jeg burte jo vite bedre etter den fatale idiotlegen på SSE som skulle revolusjonere hele meg og gi meg nye diagnoser og det gikk veldig galt.. Man lærer noe så lenge man lever evt har elever, det sa vi når vi jobbet som lærere mine kollegaer og jeg 😉

Men er klar for juleferie og orker ikke å styre så mye med dette enn annet å avbestille neste time hos spesialist som tydeligvis ikke er bra for meg. Jeg tror hun er en kjempeflink lege, hun er koselig og engasjert. Men dette ble feil for meg.. 

Som sagt: Klar for juleferie:

#Godjul #Cluster #epilepsi #Leger #Professor #jaja

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg