Men, i dag er en kjempedustedag, jeg sitter i sofaen for jeg orker ikke å gå tilbake til senga enda.. Ikke sant, luksusproblemer

I dag er jeg lei, sånn innmari inn i margen drittlei! Jeg har hatt tre anfall i natt og har igrunn vondt ca overalt og kneet er bare så kjipt, nå er det vondt å vri det begge veier.. Jeg får innimellom lyst å bli 4 år, ligge ned på gulvet og sparke og hyle..Men jeg orker ikke! Jeg får ikke trengt nok akkurat nå for kneet er så hovent, det hadde vært bra og sykle hver dag, men det å komme seg ut når det er glatt opp på treningssenter er ikke så himla enkelt, det er enklere å la være.. Jeg er livredd for å dette.. Fysioterapauten sa at kneet kommer ikke til å bli bra så lenge du har anfall og det er jo ikke så himla lett å unngå og man ( red adm: jeg) blir veldig sliten av konstante smerter. Det er kne, ribbein og hodepine konstant og akkurat nå føles det som om det er nok å klare det aller viktigste i hverdagen. 

Jeg skal snart til Lesvos, mange ber meg ikke dra iom jeg ikke er bra selv. Men jeg trenger det og jeg tror at så lenge jeg har sagt i fra at jeg kan ikke 14 timers vakter, jeg kan ikke stå, gå eller sitte vanlig lenge av gangen så kan jeg brukes til noe uansett. Jeg kan prate, jeg kan dokumentere, jeg kan verdsette mennesker ved å dele deres historie, jeg har over 50.000 kr som skal ned å kjøpe inn det aller mest nødvendige nå. Jeg har med en koffert med medisinsk utstyr og jeg skal prøve å blunke med meg en koffert ekstra med ull. Det er kaldt i Hellas og mange går barbeint i flip flops i gjørmehavet i teltleire..

Jeg gruer meg selvsagt til å dra for det gjør jeg alltid, selv om jeg vet mere nå så er inntrykkene heftige. Men vi trenger å vite for vi kan hjelpe! Jeg gleder meg også, gleder meg til å møte mange flotte mennesker og lære av de.

Men akkurat i dag er en kjempedustedag, jeg sitter i sofaen for jeg orker ikke å gå tilbake til senga enda.. Ikke sant, vi snakker luksusproblemer.. Jeg håper jeg blir bedre snart, jeg skal øke på epilepsimedisiner, men utsetter det stadig for jeg vet jeg blir verre og jeg har ikke krefter til å bli verre akkurat nå.. Hvis kne og ribbein hadde fungert hadde jeg tålt litt mer, men nå stjeler de for mye av optimisme og positivitet av jeg blir helt sliten av meg selv. Det er merkelig å ikke føle seg som seg selv, jeg later som da.. Det bare er ikke greit..

Regner med at krampeoptimisten og hylekoristen er tilbake over helgen, så ring da hvis det er noe 😉

Akkurat nå må det bare være greit at det ikke er greit.. Jeg går tilbake i senga

#Epilepsi #Cluster #kne #herpa #Ribbein #Medisiner #Anfall #økning #ikkegreit

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg