Æ ville gjerne gi dæ en sang <3

c

November år 2000 holdt jeg på å dø, jeg hadde en uventet graviditet utenfor livmoren og jeg hadde vært sammen med kjæresten min i 11 mnd. Jeg var på jobb, jeg jobbet på et kollektiv med unge rusmisbrukere og bodde på jobb perioder av gangen og jeg hadde følt meg uvel og rar i en og halv måned. Jeg gråt for det minste (jeg gjorde ikke det før) og ville bare spise egg og mamma sa tilslutt at du er jo gravid og da ble det nye tårer.. Uansett jeg dro på jobb og etter en uke der så tok jeg tilslutt en test og den lyste blått før det var gått 20 sekunder. Jeg måtte løpe til samling og etter 15 min så holdt jeg på å svime av pga magesmerter, et par andre voksne fulgte meg ut av stuen og kjæresten skulle hente meg, for det var friuke. Jeg klarte med hjelp å komme meg i bilen og kjæresten ringte 113 på veien og de tok meg med til Ahus og ba mannen ikke prøve å følge etter. De sjekket meg og fant bare en tom livmor og de så massiv blødning og jeg ble raskt operert, operasjonen tok mer en tre timer for de fikk ikke stoppet blødningen og kjæresten ventet og ventet på utsiden. Etter jeg hadde våknet klarte vi å lure han til å dra hjem for å sove litt og hente medisiner til meg som de ikke hadde på sykehuset. Når han kom tilbake noen timer senere, så var jeg så teit at jeg skrev meg ut på eget ansvar (jeg hater sykehus) Jeg hadde 60 over 30 i blodtrykk og klarte nesten ikke å gå.. Mamma gråt når hun så meg, men jeg skjønte ikke alvoret.. Jeg ble lagt inn igjen fem dager senere selvsagt.. Så ble jeg liggende nesten en måned hjemme på sofaen..

Jeg hadde vært på Kari Bremnes konsert den høsten og hun sang en sang som jeg ikke fant på noen CD og jeg hadde ledet lenge og en kveld mannen hadde jobbet sent så kom han hjem og satt på en CD og “sang til en mann” kom ut av høyttalerene, jeg gråt og gråt.. Syk og lettrørt og utrolig glad og den sangen betyr så mye for meg..

En uke etterpå så spurte jeg kjæresten min om han ville forlove seg med meg på bursdagen hans lillejulaften, han sa heldigvis ja og jeg slapp å bytte ringene i noen andre smykker 😉 Jeg hadde ikke sagt det til noen andre enn søster, mamma og fetter i tilfelle han sa nei, tenkte det var greit å ha stoltheten i behold 😉 Men han sa ja og enhver storm senere vi har møtt så har han stått fjellstøtt, vi har opplevd en del. Fire år etter dette så spurte han meg om vi skulle gifte oss og jeg svarte ja i halvtåka, størsten var to måneder og jeg var utslitt og jeg glemte det til dagen etter hvor han fortalte mamma og søster at vi hadde nyheter og at vi skulle gifte oss høsten etter, da hadde jeg glemt det 😉 Vi hadde verdens fineste bryllup: Han sang til meg i kirken, jeg var gravid med minsten og vi fikk verdens fineste fyrverkeri i gave hvor det dalte hjerter ned fra himmelen <3

Sommer 2018

 

Nå har vi vært gift i 14,5 år. Vi har snart to ungdommer i hus og vi blåser i valentinesdagen, men de sa på “God Morgen Norge” at man trenger ikke de store gavene eller styr, men opprinnelsen er å skrive noen ord til noen og det er en tradisjon fra 1500-tallet og jeg liker jo gammeldagse ting og derfor skriver jeg en kjærlighetserklæring til min favorittperson og sangen til Kari Bremnes beskrives så godt synes jeg:

”Baby you must take me to the sea”
æ veit da sjøl kor havet finns
ikkje den om at mitt hjerte
”oh! belongs to daddy”
det e du som e min prins
Kanskje heller sønge om
at du gir mæ store rom
at du e der – sånn som du è der
når du è der

https://www.youtube.com/watch?v=VJnLyilzXIA 

Jeg vil bare skrive en valentinshilsen til den fineste jeg vet om, du er min hverdagshelt selv om jeg driver deg til vanvidd innimellom med “Vær konsekvent, gi ofte etter” når det gjelder 😉 Men tusen takk for at akkurat du er du, jeg elsker deg og i år skal jeg på foreldremøte med Kripos og du skal reise bort, det er sånn det pleier å være her i huset og jeg elsker at vi ikke er A4, min Valentin 😉

Og takk for at du er du, takk for at du finner deg i alle mine greier som jeg bare MÅ gjøre, takk for at du holder fortet når jeg er syk og takk for at du er den snilleste og mest empatiske som bryr deg om alle, takk for at du er streng når det gjelder og jeg ikke klarer, takk for at du er verdens beste pappa, verdens beste venn og ikke minst verdens beste <3

#Valentin #Sangtilenmann #kjærlighet # takk #enhilsen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg