Fortsatt når jeg googler elitefeminist så dukker jeg opp på linje nr to og jeg velger å være stolt, selv om jeg ikke helt hva en elitefeminist er.. Det er “skjellsord” fra Sylvi Listhaug og det er vel derfor jeg velger å ta det som et kompliment.

Fortsatt når jeg googler elitefeminist så dukker jeg opp på linje nr to og jeg velger å være stolt, selv om jeg ikke helt hva en elitefeminist er.. Det er “skjellsord” fra Sylvi Listhaug og det er vel derfor jeg velger å ta det som et kompliment. Dette bildet:

Så lenge det er behov for det så må vi fortsette å kjempe for kvinners rettigheter, vi trenger ikke å gå lenger enn til kommentarfeltet for å se at vi fortsatt har en lang vei å gå.. Menn som avskyr Islam bruker fortsatt trusler om drap og gjengvoldtekt som hovedtrusler, samtidig som de kjefter på muslimer sitt kvinnesyn. Jeg tror ikke de ser selv hva de driver med

Så lenge vi har kampanjer mot voldtekter i russetiden, så har vi lang vei å gå.

Før hadde vi “nei er nei” https://amnesty.no/voldtekt, nå prøver NORSKE KVINNERS SANITETSFORENING “ja er ja” og jeg håper det fungerer. To sterke stemmer!

Så lenge jenter må vise pupper for å få være med å rulle med russebussen, så trenger vi å kjempe..

Så lenge vi har #metoo kampanjer så trenger vi å kjempe, #Jegharopplevd kampanjer. Jeg tok en stemme-test på Twitter og det er triste tall:

Det er ikke lenge siden vi hadde og sikker har enda idretter jenter ikke fikk bli med i og jeg leste i et innlegg i går om forsvaret i kommentarfeltet under hvor selv kvinner skriver at kvinner kun passer på kjøkkenet evt saniteten i forsvaret. Kvinner må bli bedre til å backe hverandre opp og ikke trykke hverandre ned.

Mange kvinner mener vi har ikke mer å kjempe for, vi er så heldig allikevel og ja på mange måter er vi det, men vi kan ikke gi opp for det. Vi har døtre.. Så lenge vi har ministre på stortinget dom får oppføre seg som de gjør med kvinner som øverste ledere, så har vi lang vei å gå..

Reklamen vi ser som rettet mot jenter og mot gutter…Jenter er sweet og gutter er super, bare et eksempel.. Husker når minsten var liten og vi snakker liten, jeg fikk ikke tak i noe det ikke var et sverd på.. Reklamen rettet mot unge jenter og kvinner som er så retusjert at det er umulig å oppnå. Det viser ikke virkeligheten

Når jenter på ungdomsskolene blir kalt horer, pulbare og sluts. Så må vi fortsette å kjempe. Vi må vise de at det nytter

Så lenge vi hører til stadighet: Men “gutter er gutter” og det skal liksom unnskylde noe.. Da må vi fortsett å kjempe!

Vi har et ansvar om å endre holdninger og menn har et ansvar om å endre holdninger å si tydelig i fra om hva som er greit og hva som er langt over grensa.. Enkelte menn har ingenting på Stortinget å gjøre! Kvinnene i regjering burte gjort noe med det for lenge siden, det sender ut veldig uheldig signaler.

Menn tjener i gjennomsnitt 16% mer enn kvinner i Europa

Kappalh synes kvinner fortjener en powerdress og du er heldig og kan vinne en i dag…….

Mens Lindex gir 10 % av omsetning til gir 10% av omsetningen vår 8.mars til WaterAid. Så det bedrer seg litt etter litt..

Dette er et lite knippe av saker vi må fortsette å hyle om og gratulerer med dagen alle flotte, sterke damer. Stå på videre, det nytter!

Og alle kvinner der ute i verden, vi glemmer dere ikke! Vi kjemper for dere, vi gir ikke opp. Vi er her og vi lover å hyle for dere også!

Marianne: Elitefeminist (tydeligvis), godhetstyrann, hylekorist

 

#Kvinnedagen #8mars #metoo #Jegharopplevd #rettigheter #Elitefeminist #Godhetstyrann #Hylekorist

 

Kan skaffe linker hvis noen føler behov!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg